Kupac često nije u pravu, a čini se da je naše očekivanje da brzu hranu dobijemo brzo – nedovoljno i da od hamburgera trebamo tražiti još više!
Kupac često nije u pravu, a čini se da je naše očekivanje da brzu hranu dobijemo brzo – nedovoljno! U nedavnom intervjuu na Fox Business Newsu, Randy Garutti, čelnik lanca brze hrane Shake Shacka, nazvao je svoj brand lancem koji je zapravo anti-lanac (anti-chain chain). Shake Shack ima fokus na svom ubrzanom rastu i profitu u sektoru koji je opterećen bankrotima i opadajućom prodajom. Ove godine planiraju najveći rast do sada s otvaranjima 24 nove lokacije u SAD-u te dvanaestak novih lokacija u inozemstvu. A ukupni prihodi su im porasli skoro 42%.
Tajna, smatra Garutti, je u tome što kako postaju sve veći, to je bitnije ponašati se kao sve manji. Što se odnosi na svaku odluku, bilo da se radi o dizajnu ili hrani. Konkretno, na svim lokacijama gdje posluju traže, primjerice male, specifične pekare koje rade nešto stvarno interesantno ili najbolje chefove te se udružuju s njima kako bi postigle uspjeh. Cilj im je "prosvijetliti" ugostiteljstvo. "Pobrinuti se prvo za vlastiti tim, a tek se onda možemo pobrinuti za naše goste, naše zajednice i u konačnici naše dioničare", kaže Garutti. I još drži da kupac danas nužno treba dobiti iskustvo. Jer gosti će jedino zbog cjelokupnog iskustva dolaziti ponovo. Možda netko od njih postane i poduzetnik godine. Ne znam koliko je vama važno sticanje iskustava prilikom ručanja brze hrane, no možda bismo se trebali prepustiti i tome!
Kupac pod utjecajem društvenih mreža
Kupac je uvijek u pravu kaže jedna stara izreka, a mnogi se s njom ne bi složili jer i kupaca ima svakakvih. Ipak način na koji kupujemo mijenja se pod utjecajem interneta i društvenih mreža. Društvene mreže potiho mijenjaju naše navike i uvlače se u sve sfere našeg života iako to nije naša željena vizija njihovog razvoja. Stoga se čini da smo uvijek u pravu i da stalno kupujemo na način koji želimo i proizvode koji želimo. No, stvarnost je obrnuta, digitalizacija nam daje puno više mogućnosti, ali samo one koje su nam ponuđene. I skeptičarima je već normalno da kupuju putem interneta. Prema nekim istraživanjima prosječan korisnik logira se oko 1,7 sati svakoga dana, odnosno oko 12 sati tjedno.
A milenijalci navodno već više gledaju YouTube nego televiziju. No, ono što često ne primjećujemo je da su se promijenili i načini kako saznajemo za neke proizvode, procijenjujemo ih, kao i općenito pružanje usluga korisnicima. Ne radi se samo o oglasima. Nekada bismo u potrazi za željenim proizvodom krenuli u potragu po dućanima. Danas informacije tražimo na forumima, Facebooku i Twitteru. Također, svoja iskustva s raznim proizvodima objavljujemo na društvenim mrežama. Nabavu novih pomodnih spravica da i ne spominjemo. A navodno 67% potrošača koristi Twitter i Facebook kada trebaju službu za korisnike. I odgovor očekuju unutar jednog sata! Sve to predstavlja izuzetno moćan način oglašavanja, pogotovo kada preporuke dolaze od ljudi koje poznajete i kojima vjerujete.
Biti kupac preko mobitela? Naravno!
Kažu da slika znači tisuću riječi. Zamislite da, opuštajući se, neobavezno pregledavate Pinterest i usput vidite neku stvar koja vam se jako svidi. Ako uz tu stvar stoji gumb s oznakom Buy It kupac u vama može direktno putem Pinteresta kupiti proizvod. Iako su takve mogućnosti direktno usmjerene na impulsivnu kupnju sve je više onih, naročito među milenijalcima, kojima takav način kupovne odgovara više od tradicionalnog odlaska u trgovinu. Lansirane sredinom 2015. u SAD-u, Buyable Pins korisnicima omogućavaju kupovinu direktno putem Pinteresta. Za sada usmjerena prvenstveno na mobilne uređaje, usluga je trenutno dostupna samo u SAD-u te za iOS i Android uređaje. Velike marke poput Nordstroma ili Macy'sa, kao i neke manje boutique marke te online trgovine, već su uskočile na vlak budućnosti. Pinterest omogućava promociju proizvoda na nenametljiv način.
A njegova prednost kao vizualnog medija je što su ljudi spremniji na kupovinu kada nešto vide. Korisnicima se, osim toga, omogućava da prate pad cijena za proizvode koje su označili, odnosno kupac može spremiti Pin te će dobiti obavijest ako se cijena tog proizvoda snizi ili poveća. Kod nas podzetnici trebaju raditi kako bi web stranice bile čitljivije i pogodnije za pregledavanje putem telefona, a možda dočekamo i da netko uskoči na Buyable Pins vlak!