Kolika disciplina i fokus su vam potrebni da biste se oduprli navali raznih obavijesti koje vam mobitel, tablet ili laptop dostavljaju svake minute?
Društvene mreže postale su praktički obavezne u današnjem poslovnom životu, no isto su tako i sredstvo koje nam ublažava fokus. Kao i svim tehnologijama do sada i njima treba znati upravljati, umjesto da one upravljaju nama.
Stoga profesori Ribera, Ghosh i Maella, sa španjolskog Sveučilišta Navarra, objašnjavaju kako pronaći njegovati kreativnost, produktivnost i inovacije. Oni tvrde da se fokus, kojeg još nazivaju i disciplina, stiče vježbom na samome sebi. Profesor Maella smatra da vježbanje jasnoće i fokusa u upravljanju samim sobom predstavlja stup osobne i organizacijske produktivnosti, a otkrivanje vlastitih resursa i upravljanje njima važan je aspekt tog procesa. Fokus koji postignemo kroz treniranje upravljanja sobom prenosi se zatim s individualaca na čitavu organizaciju. Za poduzetnike je stoga važno ne samo da zapošaljavaju pojedince koji razumiju svoje jake strane i prioritete, već i da kreiraju okruženje koje će maksimizirati njihovu sposobnost da dosegnu svoje potencijale i upotrijebe ih za dobrobit organizacija.
Jeste li vi disciplinirani ili stalno zujite u mobitel i očekujete promjenu statusa?
Googleov fokus se miče s tražilice
Google nam sve više olakšava posao prilikom traženja određenih pojmova. Istovremeno se čini da u razmišljanju o budućnosti fokus pomiče s tražilice na druge usluge. Nije to ništa čudno, mnoga poduzeća, naročito tako velika, izbjegavaju držati sva jaja u jednoj košari. Pa i sam Google uz tražilicu ima fokus na mnoge zanimljive aktivnosti. U želji da postane nezaobilazni dio naših života Google je nedavno najavio da će početi s pružanjem usluga dostave hrane. Hranu, naravno, neće dostavljati sami, već će se udružiti s postojećim američkim dostavljačima. Usluga dakle još neće biti dostupna u Hrvatskoj.
Prilikom pretraživanja restorana moći će se odmah kliknuti na link za dostavu, odnosno gumb "izvrši narudžbu" te će vam se prikazati lista svih pružatelja koji dostavljaju hranu za željeni restoran. Nakon što odaberete svog dostavljača bit ćete preusmjereni na njegove stranice kako biste naručili. Tako više uopće nećemo morati micati oči s računala. Još samo treba smisliti kako da nam i pizza izađe iz računala. S 3-D printanjem možda i to postane moguće! Ako se pitate što to Googleu uopće treba, opcija dostave Googleu pruža još više podataka o našim osobnim navikama i odabirima. S druge strane, poduzeća koja pružaju uslugu dostave dobivaju povlašteni tretman na svjetski najpoznatijoj tražilici.
Zona ugode ili sumraka
U današnja nesigurna vremena većina nas traži sigurnost i udobnost. Čak i na poslu, ili možda - pogotovo na poslu. No, koliko god nam primamljiva ugoda izgledala, ona uistinu nije katalizator promjena niti rasta i razvoja. Zona ugode je zapravo Zona sumraka za naše snove, inspiraciju i naše unutarnje pokretače. Niti jedno dijete neće reći: "Kad odrastem, želim da mi bude ugodno." Umjesto toga, mora postojati "ono nešto" zbog čega se dižemo ujutro i želimo raditi do kasno u noć zbog čega želimo postati poduzetnik. To nešto, bez obzira bila to vaša karijera ili nešto drugo, drži vas uzbuđenima, zbog toga rastemo i razvijamo se. Zona ugode zapravo nas uljujkuje u lažan osjećaj sigurnosti, koliko god dobrodošao bio u ovim vremenima. Upravo zato lako ćemo osjećaj sigurnosti zamijeniti za osjećaj sreće. Stoga iz Zone ugode trebamo pobjeći što prije i učiniti neku drastičnu promjenu. Jer inače nam prijeti da postanemo neangažirani, neinspirirani i apatični.
Open-space nije idealan za rad
Open-space ureda ima sve više iz različitih razloga, no čini se da da open-space nije pogodan za koncentrirani rad i učinkovitost radnika. Tražimo rješenje! Sa stanovišta ekonomije takvi uredi štede prostor, a da li se ugodno osjećamo u njima je neka druga priča. Open-space uredi, iako ne tako česti kao u Americi, sve se češće mogu vidjeti i kod nas. U međuvremenu, Amerikanci su već shvatili da su pretjerali s open-space uredima (oko 70% ureda u SAD-u) te da svojim zaposlenicima ipak moraju osigurati bar neku dozu privatnosti. Istraživanja sve češće ukazuju da takvi uredi mogu biti vrlo stresni i, posebno bitno, rad u njima je neučinkovit te da zaposlenici trebaju neki prostor gdje se mogu koncentrirati i fokusirati. Viziju kako to riješiti i jedno takvo rješenje je ponudilo poduzeće Steelcase.
Novi dizajn radnog prostora nastao je kroz proces stjecanja iskustva promatranjem studenata dok uče u knjižnicama. Novi radni prostor nudi stolicu koja se može spustiti unazad, stol koji se pomiče te zid sa tri strane na koji se može nasloniti i koji osigurava privatnost. Drugi proizvođač, Knoll, nudi koncept "sobe-utočišta", opremljene ekranima na koje se djelatnici mogu spojiti sa svojim prijenosnim uređajima kada imaju potrebu bolje se koncentrirati. Sva ta rješenja nisu zamjena za uobičajena radna mjesta, već samo nude mjesto za bijeg na sat ili dva.