Iako mu je otac namjenio ulogu pastira, Mohed Altrad se nije dao smesti. Postati svjetski poduzetnik godine je priznanje za njegov rad!
Od najnižih početaka do najviših visina. Tako je svoj životni put opisao Mohed Altrad, osnivač i direktor Altrada, francuskog proizvođača građevinske opreme, i Svjetski poduzetnik godine za 2015. u izboru Ernst & Younga. Rođen je u sirijskoj pustinji, majka mu je umrla pri porodu, a otac bio nasilni šef beduinskog plemena. Namijenili su mu sudbinu pastira, no on ju je odbio. Preselio se u Francusku, stjecao je iskustvo, završio doktorat iz računalnih znanosti te gradio karijeru. Godine 1985., s još jednim partnerom, kupuje skoro propalog proizvođača skela. Poduzeće je polagano širio i pretvorio ga u svjetskog lidera u proizvodnji mješalica za cement, kao i europskog lidera u proizvodnji skela i tački, sa 110 podružnica. Otkad ga je otkupio poduzeće konstantno posluje s profitom, od kojega 15 do 20% dijeli zaposlenicima.
Žiri je bio impresioniran njegovom vizijom i sposobnošću da stvara i održava rast tijekom 30 godina, kao i njegovom skromnošću i karakterom. Jednako impresivno je njegovo poštivanje različitosti te odluka da ljude stavi u središte svoje poslovne strategije. Povelja poduzeća nazvana je Staze ka mogućem (Pathways to the Possible), a svrha joj je da ulijeva povjerenje i samopouzdanje. "Povjerenje je temelj svega… ako poduzeće pobjeđuje, svi pobjeđuju." I također: "Novac nije cilj života… cilj života je pomoći ljudima." Svoju je filozofiju podijelio u djelomično autobiografskom romanu Badawi, koji je u nekim francuskim školama postao obaveznom lektirom.
Guinness Storehouse na popisu turističkih atrakcija
Kako pivarsku industriju učiniti jednom od vodećih turističkih atrakcija u svijetu. Guinness Storehouse definitivno ima odgovor kako ostvariti taj uspjeh. Kroz sedam katova prikazano je bogato nasljeđe Guinessa te je posjetiteljima omogućeno da istinski dožive svijet Guinessa kroz sva osjetila. Ove godine Guinness Storehouse ušao je na popis vodećih europskih turističkih atrakcija, u kategoriji World Travel Awards, odnosno takozvanih svjetskih turističkih Oskara. Tako se proizvođač piva našao u društvu Akropole, crkve La Sagrada Familia iz Barcelone, rimskog Koloseuma i Eiffelovog tornja.
World Travel Awards dodijeljuje se već 22 godine, a u glasovanju sudjeluje javnost koja online putem izabire svoju najdražu destinaciju. Od otvaranja 2000. godine Guinness Storehouse posjetilo je preko 13 milijuna posjetitelja. Usporedbe radi, broj dolazaka turista u cijeloj Hrvatskoj tijekom 2014. godine bio je malo iznad 13 milijuna.
Poduzetnik spaja sektore
I mi prigovaramo našoj administraciji, a izgleda da problema ima i drugdje. Jedan je poduzetnik morao zasukati rukave kako bi spojio rad dvaju sektora. Sumnjam da bi kod nas od toga netko napravio posao, ali evo ideja je tu. Sa sve starijim stanovništvom, ali i rastućom svijesti o potrebama osoba s invaliditetom, sektor socijalne skrbi raste sve brže. Bar u razvijenim zemljama. U Velikoj Britaniji vrijednost tog sektora nedavno je procijenjena na 43 milijarde funti, dok istovremeno zapošljava 6% radne snage. Poduzetnik Stephen Chalmers spojio je dva rastuća sektora u jedan poduzetnički pothvat. Tijekom godina rada u socijalnoj skrbi uvidio je da većina poduzeća te djelatnosti ne osigurava njegovatelje tijekom putovanja na odmor. Stoga postoji ogroman broj ljudi koji si odmor ne može priuštiti.
Pokrenuo je Alltogether Travel – kombinaciju tradicionalne putničke agencije i pružatelja skrbi. Svojim klijentima osigurava usluge klasične organizacije putovanja, ali i obučenog njegovatelja koji će tijekom putovanja brinuti o njihovim potrebama. Jedna od putnica, žena s mentalnim poteškoćama, u 20 godina nikada nije bila na putovanju. Po povratku je upitala kamo može putovati sljedeći put. Otvorena su joj vrata potpuno novog svijeta koji ranije za nju nije postojao.