Svatko od nas želi biti radnik, imati svoj posao i zarađivati za svoj kruh no ima i onih koji u tome pretjeruju i to iz pogrešnih razloga.
Svatko od nas želi biti radnik, imati svoj posao i zarađivati za svoj kruh. Ima i onih koji u tome pretjeruju i to iz pogrešnih razloga. Prema jednom istraživanju čak 48% mladih želi biti viđeno kao mučenici posla ili radoholici. No, "pregorjeli" zaposlenici za poduzeća i njihov menadžement su zapravo recept za propast. Rade više pogrešaka, više izostaju zbog zdravstvenih problema, manje su produktivni te osjećaju pad zadovoljstva poslom. Stoga je u interesu poduzeća poticati djelatnike da stvarno koriste plaćeni godišnji odmor. Potrebno ih je naučiti da postignu ravnotežu između privatnog i poslovnog života. Prije svega, menadžeri trebaju voditi primjerom. Trebaju kao prioritet sebi odrediti korištenje slobodnog vremena . Svaki dan trebaju napustiti ured u vrijeme kada i ostali završavaju svoj posao. Potičite kvalitetu iznad kvantitete.
Iako stres ponekad može biti od pomoći, previše stresa dovodi do pada produktivnosti, a to vam sigurno nije cilj. Podsjećajte svoje zaposlenike da prioritet ne treba davati duljini vremena provedenog u uredu, već odlično obavljenom poslu. Obeshrabrujte pretjerano slanje mailova, nesvrhovite sastanke i predodžbu da djelatnici trebaju uvijek ostavljati dojam zaposlenosti. Razmislite o politikama koje zaposlenicima omogućavaju da s posla odu ranije ukoliko su završili obaveze za taj dan. Također ističite vrijednost života izvan ureda. Nemojte da vas netko iz ureda tjera ili još gore da vas iz ureda odnesu!
Radnik i njegovo zdravlje su prioritet
Poduzeća čine sve veće napore na automatizaciji i robotizaciji svojih aktivnosti. Ipak, radnik je još uvijek resurs bez kojeg se ne može poslovati. Stoga je jako važno da radnik osim unapređenja svojih znanja i sposobnosti bude i zdrav. Jedno istraživanje ljudskih resursa u Indiji pokazalo je što je jedan od vodećih čimbenika stresa među radnicima. Na prvom mjestu je nepoštivanje zaposlenih na radnom mjestu. Slijede ga ravnoteža između privatnog i poslovnog života, prekovremeni rad i podrška od strane menadžera. Istraživanje nazvano Workplace Stress: Impact and Outcomes objavljeno je ove godine, a proveli su ga Chestnut Global Partners India i SHRM Indija (neprofitna udruga za ljudske resurse). No, izvještaj je naglasio još jednu problematiku: zdravstvene poteškoće, kronične i vezane uz stil života.
Ovaj trend ubrzano raste među mladim indijskim zaposlenicima. Izvještaj predviđa da će do 2025. Indija imati preko 57% stanovništva koje pati od dijabetesa. Osim dijabetesa, naglašen je i rizik od kardiovaskularnih bolesti, pretilosti i konzumacije duhana. A istraživanje je pokazalo i da stres utječe kako na povrat na investicije, tako i na vrijednost investicije (ukupna nematerijalna dobra koja znatno doprinose rezultatima poduzeća). Kao korektivnu mjeru predlažu uspostavljenje zdravstvenih i wellness programa u poduzećima, ali takvih koji djeluju na uzrok stresa, a ne samo na njegove simptome.
Radnik u pokretu je vrelo inovacija
Danas je rijedak onaj radnik koji će na istom radnom mjestu ostati cijeli svoj radni vijek, a i sam pojam radne snage ubrzano se mijenja. Istovremeno sve rjeđe menadžment organizira poduzeća čija je radna snaga sastavljena isključivo od stalno zaposlenih i na puno radno vrijeme. Digitalno doba promijenilo je načine poslovanja i transformiralo sastav moderne radne snage. Zaposlenici su sve fleksibilniji i mobilniji. Na engleskom je kreiran termin liquid workforce. To je radna snaga sastavljena od različitih vrsta djelatnika: stalno zaposlenih, na određeni rok, povremenih ili freelancera. Mobilna je i fleksibilna te sastavljena od radnika različitih generacija. Za takvu radnu snagu potreban je i novi leadership stil. Za direktore to znači da moraju nanovo promišljati načine upravljanja svojim timovima i osigurati maksimalno korištenje mogućnosti i prednosti koju takva radna snaga pruža.
Organizacijska struktura treba biti fleksibilna i horizontalna, a menadžeri voditi transparetno i jasno izražavati svoja očekivanja. Poduzeće treba njegovati vještine svojih djelatnika kako bi im omogućili da se prilagođavaju novim tehnologijama i zahtjevima. Uvođenje novih alata poput usluga u oblaku i automatizacije radnih procesa omogućit će poduzećima i radnicima maksimalnu učinkovitost. Možda izgleda kao znanstvena fantastika iz pogleda većine stanovnika naše države, no oni koji rade već se susreću s takvim načinom rada.