Najlakše se buniti da radnik ne zna raditi! Jeste li mu objasnili što od njega očekujete u kvaliteti posla, ponašanju ili poštivanju načela poduzeća?
Smatrate da vaši zaposlenici ne ostvaruju ciljeve i rezultate koje od njih očekujete? Nedavno istraživanje Gallupa pokazalo je da polovica radnika širom svijeta smatra kako ne zna što se od njih očekuje te da menadžeri ne komuniciraju dovoljno jasno ili dovoljno često s članovima svog tima. Kako bi omogućili radnicima da preuzmu inicijativu i teže većoj uspješnosti menadžeri moraju odrediti jasna očekivanja, držati djelatnike odgovornima za ostvarenje ciljeva, ali i brzo reagirati kada je djelatnicima potrebna podrška. Veći angažman i veća uspješnost radnika počinju s osiguravanjem svega što im je potrebno za ostvarenje rezultata.
Menadžeri također moraju dijeliti znanje i tako pomoći svom timu u strukturiranju posla i određivanju prioriteta te im pružati stalnu podršku i povratne informacije. Kada radnik zna svoje prioritete i ciljeve, omogućujete mu da preuzmu inicijativu i radi samostalno. Ujedno će biti i zadovoljniji jer sudjeluje u odlukama o radnim procedurama koje se tiču njega direktno.
Radnik na parkiralištu
Dobar radnik je prijeka potreba svakom poslodavcu pa ga poslodavci snube raznim pogodnostima kako bi radnik izabrao baš njih. Naravno, pod uvjetom da može i birati. No i kad imaju puno beneficija radnici se dovijaju svakakvim rješenjima kako bi njihovi snovi ili vizija bili ostvareni. Djelatnicima Googlea u Mountain View kampusu na raspolaganju su takve pogodnosti da uopće nemaju potrebe napuštati kampus. Osigurani su im besplatna hrana, razni oblici vježbanja, masaže, tuševi, pa čak i besplatna praonica rublja. Zašto onda plaćati stanarinu? Na web stranici Quora nedavno se otkrilo da su neki od djelatnika navodno tjednima, mjesecima, pa čak i godinama živjeli u vozilima parkiranima na parkiralištu ili čak u samoj zgradi Googlea. Jedan je radnik objasnio zašto je to tako: "Tehnički, ne biste smjeli živjeti u uredu, ali ljudi se snađu tako što žive u automobilima na parkiralištu.
Jedan je živio 2-3 godinu u kamperu. Tuširao se u teretani, prao rublje u kampusu i u kampusu jeo svaki obrok koji je mogao. Nakon 2-3 godine uštedio je dovoljno novaca da kupi kuću." Razlozi su im ipak različiti. Dok su neki to radili iz čisto financijskih pobuda, jedan je bivši radnik izjavio da je to učinio jednostavno za okladu.
Vrhunski radnik će doći, a morate ga i zadržati
Warren Buffet, osim što je poznat kao ulagački guru, ima i glas osobe kojem vrhunski radnik lako dolazi na razgovor za posao. Drugim riječima Buffet je poznat po izuzetnoj sposobnosti privlačenja i motiviranja talenata. Možda se zapravo radi o želji mnogih da rade u takvom poduzeću, a možda je stvar zaista i u samom lideru. Da bi to saznao Michael Lee Stallard, autor i trener, raščlanio je što Warrena Buffeta čini toliko uspješnim.
Buffet je čini se pravi lider. Ljudima prenosi ponos i povjerenje u njih stvarajući tako od njih lojalne suradnike, a ne samo radnike. Stalno ponavlja da njegova poduzeća dobro posluju jer imaju odlične ljude. Dodatno im na razne načine pokazuje da cijeni njihov talent. Vjeruje im i oprašta, delegira odlučivanje, a kada pogriješe, sagleda situaciju u cjelini. Njegovim riječima: "Svi mi griješimo, ako ne griješiš, onda se odluka ne možeš niti donositi... Ne možeš se vječno zadržavati na njima."
Osim toga svima iskazuje uljudnost i poštovanje kako bi se svaki radnik osjećao posebnim u njegovim poduzećima. Uvijek je ljubazan i pažljiv, fokusiran na ljude, bez obzira s kime priča. Iz njega zrači samopouzdanje, ali i skromnost. Uvijek je dostupan i otvoren. Buffet je uvijek otvoren za pitanja svojih menadžera, čak i naglašava neke greške koje je sam napravio i što je iz njih naučio. Takva njegova otvorenost promovira komunikaciju u svim njegovim poduzećima.