Vjerujem da ste bili u situaciji da budete novozaposleni radnik. Koliko ste tada željeli da vam netko pomogne? Rijetka su poduzeća kojima to uspijeva.
Imali ste dobru godinu i novi radnik ili više njih vam je potreban za nastavak dobrog ritma? No brine vas kako će se radnik uklopiti u poduzeće? Postoji jednostavan način. Zamolite svakog člana vašeg tima da zapiše par vlastitih priča o poduzeću. Oni su ti koji čine uspjeh vašeg poduzeća i znaju konkretne priče iz njegove svakodnevice. Zamolite ih da se fokusiraju na teme koje će novim kolegama pomoći da shvate kulturu vašeg poduzeća. Neka također navedu koje su vrijednosti vaše organizacijske kulture njima najviše pomogle u uspješnom obavljanju posla. Neka navedu na koji način im je organizacijska kultura pomogla da se osjećaju dijelom poduzeća. Zamolite jednu osobu da sve te priče prikupi.
Nakon što ih sve objedinite, dodajte uvodno pismo u kojem ćete navesti što ste vi naučili čitajući priče zaposlenika. Svakako u pismu navedite i što se nadate da će novi kolege iz njih dobiti i kako će time poboljšati mogućnosti za osobni rast. Možete i objasniti temeljne vrijednosti vašeg poduzeća i možda ispričati neku vlastitu priču. Po jedan primjerak zbirke dajte novim djelatnicima. Svakako zbirku dijelite i svim ostalim članovima vašeg tima jer ćete tako osnažiti organizacijsku kulturu i osjećaj pripadnosti.
Gdje radnik treba zaustaviti ritam?
Ritam života i ritam posla su sve brži. Svatko od nas kao radnik se tome pokušava oduprijeti. I u tome moramo uspjeti jer ćemo inače prestati raditi! Ritam života, pa tako i ritam rada, neprestano se ubrzava htjeli mi to ili ne. Od nas se očekuje da budemo sve učinkovitiji i sve brži, a zadataka je sve više. Savjeti pljušte kako još bolje iskoristiti svaku minutu pa se često nađemo u situaciji da čitav tim radi u povišenom ritmu i kolege nam ne mogu pomoći. Konzultanti koje poduzeće unajmljuje da bi nam olakšalo rad teško u nekoliko sati ili dana mogu procjeniti gdje nastaje problem. I tako, dok radimo sve duže, a naši se uvjeti rada sve više pogoršavaju i umataju u novu viziju ″normalnog″, nikakve masaže, vježbe niti super namirnice neće nam pomoći.
Kao što nam ništa ne može nadomjestiti zdrav san, isto tako ništa ne može ispraviti preopterećenost poslom osim manje preopterećenosti. To jednostavno nije nešto na što se možemo naviknuti ili se tome prilagoditi. Ukoliko smo uistinu predani dobrobiti djelatnika i uspjehu našeg poduzeća, moramo se podsjetiti i da djelujemo u njihovom najboljem interesu. Jer u konačnici, to je i najbolji interes poduzeća, zar ne?
Hrvatski radnik među najnezadovoljnijima
Imati zadovoljnog radnika jest ili bi trebala biti želja svakog menadžmenta. Hrvatski radnik je odmah iza grčkog po nezadovoljstvu. Ova istraživanja se organiziraju dugi niz godina. Njima se pokušava doznati kako se prosječni radnik u nekoj zemlji osjeća u svom okruženju. Istraživanje Eurobarometra pokazalo je da je radnik u Hrvatskoj pri dnu EU zemalja što se tiče zadovoljstva svojim radnim uvjetima. U prosjeku čak 57% EU radnika smatra da su se njihovi uvjeti rada pogoršali u proteklih 5 godina. 53% ih ipak još uvijek drži da su uvjeti rada u njihovoj zemlji dobri. Razlike su očekivano velike od zemlje do zemlje. U Danskoj je čak 94% djelatnika zadovoljno svojim uvjetima rada, U Grčkoj je, nasuprot tome stopa zadovoljstva tek 16%. Hrvatska se s 18% nalazi odmah iznad Grčke.
Istraživanje je također ukazalo na moguće prostore poboljšanja koje menadžment može uvesti. I to najviše u području intenziteta posla gdje 53% ispitanika stres doživljava kao najznačajniji rizik na poslu. Istovremeno 40% njih je izjavilo da im nije ponuđena mogućnost fleksibilnog radnog vremena. Svega jedna trećina zaposlenih upoznata je da na njihovom radnom mjestu postoje ikakve mjere i protokoli postupanja u rizičnim situacijama.