Kad žena vodi poduzeće, organizacijska kultura, gdje je to moguće, izgleda sasvim bolja i to se svima puno više sviđa nego kad ga vodi muškarac.
Kad žena vodi poduzeće, organizacijska kultura, gdje je to moguće, izgleda sasvim bolja. To se svima puno više sviđa nego kad ga vodi muškarac. Iako smo zatrpani stereotipovima o razlikama muškaraca i žena čini se da neki od njih imaju i pokriće. Važno je da smo tih prednosti svjesni i koristimo ih iako nismo - žena! :-) Istraživanja pokazuju da podjednaka zastupljenost spolova u poduzećima duboko utječe na organizacijsku kulturu. To je stoga što muškarci i žene različito percepiraju poduzeće u kojima rade. No, u slučaju žena na čelu poduzeća tipičan ”ženski dodir” odražava se u raznim sferama organizacije. Jo Horgan je osnivačica kozmetičke poduzeća MECCA. Ona ulaže čak 3% ukupnih prihoda poduzeća u obrazovanje djelatnika. Estée Lauder svojim zaposlenicima nudi besplatne mjesečne masaže.
Osigurava im i dodatnih šest tjedana porodiljnog dopusta kojega koriste i žene i muškarci povrh zakonski obaveznog. Oba poduzeća nude fleksibilno radno vrijeme ili rad od kuće određene dane u tjednu. Poduzeće Kikki.K (uredski materijal) ima program Above and Beyond. U sklopu njega trgovine svakoga dana direktoru maloprodaje šalju izvještaj koji između ostaloga treba navesti i primjer kako je neki zaposlenik išao korak dalje bilo za nekog klijenta ili kolegu. Najbolji primjeri zatim se interno objavljuju.
David poduzeće protiv Google Golijata
Kad netko pokrene poduzeće poželi da ono uspije. No kad poduzeće nasuprot sebi ima takvog Golijata kao što je Google potrebna je i velika hrabrost! Možete li zamisliti da bi se netko usudio suprotstaviti Googleu? Iako mnogima ne bi palo na pamet ulaziti u područje na kojem je upravo Google tržišni lider neki su hrabri! Upravo to napravilo je malo francusko poduzeće pokrenuto prije svega 18 mjeseci sa svojom tražilicom Qwant. Krila im daje rastuća ljutnja u Europi vezana uz preveliku kontrolu koju Google ima nad surfanjem webom. Qwant kaže da ne prati sva online kretanja korisnika te da oglase prodaje isključivo temeljem individualnih pretraga na tražilici. Tijekom 2014. Qwant je obradio 1,6 milijardi pretraga. To je više nego upola manje od Googleovih pretraga tijekom jednoga dana. No, početkom 2015.
Nakon što je ostvario uspjeh Qwant planira pokrenuti i Qwant Junior, tražilicu namijenjenu djeci. Francusko Ministarstvo obrazovanja najavilo je da će se tražilica od sljedeće godine koristiti u nekim školama. Također, Qwant u svojim pretragama prikazuje rezultate i s weba i s društvenih mreža poput Twittera. Nadaju se da će ih upravo to, kao i fokus na privatnost, učiniti drugačijima od Googlea. Preostaje vidjeti hoće li Qwant biti uspješniji od Quaeroa, prijašnje europske tražilice koja se ugasila krajem 2013.
Start-up poduzeće za posao iz snova
I dok kod nas osnivati poduzeće ima sasvim loše konotacije, vani ljudi žele biti poduzetni i to tamo gdje je najzanimljivije. Start-up! Dok je u Hrvatskoj još uvijek posao snova raditi za javnu ili lokalnu upravu, jedno istraživanje španjolske organizacije Tyba pokazalo je da čak 86% ispitanika želi napustiti svoj posao. Istraživanje je provedeno na preko 1.000 osoba u Europi, zaposlenih u preko 500 različitih poduzeća, a skoro dvije trećine njih izjavilo je da bi raditi za start-up poduzeće bio njihov "posao snova”. Možda bi se i naša administracija trebala ugledati u europske pa malim, početničkim poduzećima dati zamah. Kao glavne razloge takvog stajališta naveli su jak entuzijazam tima, kreativno i dinamično okruženje, osjećaj svrhe te prilike za napredovanje zajedno s rastom poduzeća.
Postoji nekoliko glavnih razloga zašto su ljudi toliko nezadovoljni poslom u velikim korporacijama. Navedeni su uredsko politikantstvo (53%), nedostatak priznanja (45%) te nemogućnosti napredovanja karijere i nepostojanje svrhe (37%). Ostali zanimljivi i česti razlozi su loše raspoloženi kolege, te manjak komunikacije među odjelima (čak 40%). S druge strane, kao ostale prednosti rada u start-up poduzećima naveli su mogućnost učenja od tima stvarno kreativnih i poduzetnih ljudi te surađivanja na razvoju kreativnih ideja. Tako je to kad priliku vidimo samo u problemima, a ne i u vlastitim uspjesima.