Koliko god informacije bile poželjne i važne za naš privatni ili poslovni uspjeh sva je prilika da ste ih prikupili previše.
Koliko god informacije bile poželjne i važne za privatni ili poslovni uspjeh sva je prilika da ste ih prikupili previše. A kad je nečeg previše potrebno je razlučiti žito od kukolja! Sva istraživanja koja se provode, sve vijesti, svi znanstveni radovi utječu na naše poslovanje. Ono se i dalje odvija u nesavršenom okruženju. To znači da nikada ne možemo sa sigurnošću predvidjeti kako će se situacija odvijati. Čak i bez obzira kakve informacije prikupili ili samo ovlaš čuli i vidjeli. Intuicija nam tu može pomoći. Ali kako znati kada slušati naš razum, a kada intuiciju. Pogotovo može biti štetno kada nismo svjesni gdje završava intuicija, a počinju predrasude. Ako odluke uvijek temeljimo na našoj intuiciji, sigurno će se u njih potkradati i dio predrasuda. Samim time, naši stavovi ostat će zauvijek fiksirani i nefleksibilni, što nije dobro ni za koga.
Stoga je bitno da intuicija bude temeljena na iskustvu stečenom u stabilnim, predvidljivim situacijama. U nepredvidljivim situacijama intuiciji ne bismo trebali vjerovati. To kaže profesor Rolf Reber sa sveučilišta u Oslu. On je autor knjige Critical Feeling: How to Use Feelings Strategically. Ali u situacijama nepotpunih informacija možemo li uvijek vjerovati i našem razumu? Bitno je zapravo biti svjestan ograničenja i intuicije i razuma, osjećaja i informacija, te im pristupiti strateški. Tada nam zajedno mogu pomoći da donosimo bolje odluke, čak i ako ne pogodimo uvijek idealan omjer.
Informacije dolaze očima
Još niste sigurni jesu li informacije koje dobivate istinite i možete li prepoznati kada u komunikaciji s vama netko laže? Najnovije istraživanje pokazalo je da je daleko lakše prepoznati laži kada osoba nosi veo. Eksperiment su proveli istraživači s Ontario Institute of Tehcnology u suradnji sa Sveučilištem iz Amsterdama. Puštali su dva video spota takozvanim svjedocima i zatim ih tražili da lažu o onome što su u spotu vidjeli. Pritom je trećina sudionika ispitivanja nosila hidžab, odnosno veo koji pokriva sve osim lica. Trećina ih je nosila nikab koji pokazuje samo oči. Zadnja trećina nije imala nikakav veo. Snimke svjedočenja potom su prikazivali novim dobrovoljcima te otkrili da su ovi daleko bolje prepoznavali laži kada je žena na snimci nosila hidžab ili nikab.
Pretpostavka je da su se u tim slučajevima manje oslanjali na ukupnu pojavu žene i ostale ometajuće informacije. Istovremeno, osobe koje su lagale u komunikaciji su više su izbjegavale kontakt očima s kamerom od onih koji su govorili istinu, tako da je fokus na oči kod žena koje su nosile nikab mogao pomoći da se to prepozna. Također, nikab je dobrovoljce koji su ga nosili potaknuo da otkriju više verbalnih informacija od onih koji su nosili samo hidžab ili nikakav veo. Pretpostavljam da se isto odnosi i na muškarce kao i na one koje ne nose hidžab ili nikab pa svakako gledajte svog sugovornika u oči i slušajte što govori!
Prave informacije za navodnjavanje
Učinak irigacije (irrigation effect) naziv je koji se koristi za gubitak informacije tijekom njenog putovanja do svih razina i do svakog djelatnika. Kada nedostaju prave informacije svi smo mi skloni izmišljati ih. Sljedeći logičan korak: temeljem krive informacije poduzimamo akcije. Stoga je izuzetno bitno rušiti prepreke koje sprječavaju protok informacija, a te se prepreke pojavljuju u različitim oblicima. Tehnološke barijere uključuju komunikaciju putem e-maila, društvenih mreža, intraneta i slično. No, nije bitno samo da se takvi oblici komunikacije uspostave, već i da se djelatnici konstantno potiču na njihovo korištenje. Strukturalne barijere javljaju se u obliku komplicirane organizacijske strukture te različitih geografskih lokacija ili kultura. I konačno, ljudske barijere su menadžeri sami.
Bitno je imati na umu da informacije moraju u vrlo jasnom obliku i dostatne stići od vrha do dna te da je potrebno olakšati njihov protok. Ako se ne ulaže konstantan napor u omogućavanje protoka informacija, vrlo je vjerojatno da će se one razvodniti prije nego dođu do krajnjih korisnika.