Narodna kaže kamen po kamen palača, a u ovom slučaju vrijedi i laž po laž, lavina! Stoga pazite da vam komunikacija bude iskrena i transparentna.
Narodna kaže kamen po kamen palača, a u ovom slučaju vrijedi i laž po laž, lavina! Stoga pazite da vam komunikacija bude iskrena i transparentna. Iako neki kažu da naša svakodnevna komunikacija ne može bez laganja ipak treba paziti što, kada, gdje i kome govorimo. Svi smo podložni utjecaju kolektivne kulture. Bitno je odmah u početku suzbiti bilo kakvo negativno ponašanje koje potencijalno može utjecati na čitavo poduzeće. Važno je uočiti neiskrene pojedince ili timove. Posebno one koji se više brinu o vlastitoj dobrobiti nego dobrobiti organizacije. Jedno od svojstava neiskrenih timova ili pojedinaca je prebacivanje njihovog fokusa na kratkoročne nagrade.
Umjesto da surađuju i druže se s ostalim timovima, oni postanu fokusirani na kratkoročne ciljeve i uspjehe. Prestaju biti uključeni u napore koji obuhvaćaju širu razinu. Postaju samotnjaci s vlastitim poslovnim planovima koji nisu u skladu s ciljevima poduzeća. Aktivno prikrivanje grešaka još je jedan način za njihovo otkrivanje. Nitko nije savršen niti bezgrešan, viši menadžment treba ohrabrivati ne samo uspjeh, već i pogreške. Koliko god mala takva aktivna laž bila, ona je manipulacija. Ako se prihvaća ili ignorira, može polučiti čitavu lavinu problema.
Naše komunikacijske vještine kroz Facebook statistiku
Facebookova statistika, obzirom na broj uključenih stanovnika ovog planeta, najviše govori upravo o nama i tome kakva nam je komunikacija. Facebookova statistika otkrila je teme o kojima smo najviše raspravljali tijekom 2014. godine uzimajući u obzir 1,35 milijardi aktivnih korisnika. Vjerojatno ta statistika i govori o glavnim temama koje zaokupljaju pažnju svjetske populacije. Smithsonian objavio da se Facebook danas koristi više od Biblije. Statistika koju objavljuje ne bi trebale biti zanemarivane, koliko god izgledale trivijalnima. Uz to takva statistika otkriva više nego što skriva i možemo se slobodno zabrinuti oko čega nam se učinkovita komunikacija vrti. Protekle godine su među glavnim temama bili Papa Franjo, kraljevska beba i Miley Cyrus. Ove su se godine razgovori vrtjeli oko ebole, svjetskog kupa i Ledenog izazova.
Pri kreiranju svoje liste Facebook mjeri isključivo ukupan broj postova koji spominju određenu temu. Pri tom ne uzima u obzir angažiranost sudionika. Osim navedenih tema, glavne teme u svijetu bile su izbori u Brazilu, konflikt u Gazi te Malaysia Airlines. Važna je bila i zimska olimpijada u Sochiju. Kim Kardashian je na desetom mjestu najkomentiranijih zabavljača u Sjedinjenim Državama, a najkomentiranija pjesma je ipak bila Happy Pharrella Williamsa.
Društvene mreže vas čekaju
U poslovnim školama se uči: 100 posto svih prilika koje ste propustili je izgubljeno. Graeme Codrington, autor i konzultant, tvrdi da isto vrijedi i za komunikaciju putem društvenih mreža. Jedno američko istraživanje ispitalo je 500 predsjednika Uprava. Otkriveno je da je svega 4% njih aktivno na Twitteru, dok njih čak 68% uopće e koristi društvene mreže. Codrington smatra da time gube istinsko razumijevanje današnjeg svijeta. Društvene mreže preoblikuju svaki aspekt poslovanja, a takvo vodstvo ne može voditi poduzeća u digitalno doba. Tvrdi da to nije nešto što mogu samo delegirati. Vodstvo se mora osobno uključiti kako bi steklo pravo razumijevanje i pravi osjećaj. To je zato što su društvene mreže više od same tehnologije - to je uz razmjenu informacija i način razmišljanja. Istraživanje instituta McKinsey je pokazalo da, poduzeća mogu unaprijediti rezultat svojih zaposlenika do 25 posto kada u potpunosti primjenjuju razne oblike društvenog umrežavanja.