Komunikacija se čini lakša nego ikad. Mogućnosti ije toliko da više i ne znamo kad s kim razgovaramo. No, koristimo li pravo sredstvo za komunikaciju.
SMS poruke danas su već ušle i u sfere poslovnog komuniciranja, naročito među milenijalcima, ali i kod ostalih generacija. Slanje poruke manje je nametljivo od telefonskog poziva, a ponekad je brže od emaila. No, SMS poruke treba koristiti samo u slučajevima kada email možda ne bi rezultirao dovoljno brzim odgovorom. Ipak, bitno je paziti na etiketu. Tako ne treba koristiti kratice ili izraze koje koristimo u privatnim porukama, svakako izbjegavati emotikone, a fokus zadržati na poslovnim temama. Ali prije svega, provjerite je li osoba kojoj želite poslati poruku voljna komunicirati tim putem. Ako imate nešto hitno za raspraviti, pošaljite kratku poruku tipa "trebam nešto provjeriti s vama, imate li par minuta?" Ukoliko vam druga strana odgovori porukom, znat ćete da je sigurno nastaviti komunikaciju tim putem i ubuduće.
No, ako se komunikacija nastavi telefonski, sljedeći put radije odmah nazovite. Ako šaljete poruke na grupu, imajte na umu da vaš nadređeni ne mora vidjeti sve poruke, pogotovo izvan radnog vremena. I najbitnije: ukoliko može čekati, ne šaljite SMS. Razmislite prije slanja i SMS poruke sačuvajte samo za najhitniju komunikaciju.
Komunikacija nije umrežavanje
Mnogi umrežavanjem nadomještaju komunikaciju. Međutim, komunikacija je puno više od samog umrežavanja pa treba paziti da nam komunikacija bude na visini. Iako je umrežavanje u poslovanju neupitno neophodno i donosi koristi, posljednjih desetljeća, a naročito s pojavom mreža poput LinkedIna ili Facebooka doseglo je nove razmjere. Mnogi od nas umrežavanjem kroz ove i druge društvene mreže nadoknađuju nedostatak stvarnog kontakta s osobama koje nas okružuju. N, bit umrežavanja zapravo je povezivanje s drugom osobom, a za to je nužna komunikacija. Današnjem umrežavanju, s druge strane, često nedostaje i osnovna interna komunikacija među ljudima. Odnosno, nedostaje mu autentičnosti. I dok se u poslovnim školama uči kako se umrežavati i kako se ponašati, najsnažnije poslovne veze istovremeno su one koje proizlaze ne iz onoga što je rečeno, već iz instinkta.
Da biste izgradili čvrste veze s drugim ljudima morate biti autentični, morate biti svoji i iskreni prema sebi samima, koliko god da ste introvertirani, ili se smatrate čudnima. Ako želite izgraditi bilo posao ili karijeru, morate biti ono što jeste, a učinkovita komunikacija je način da to prenesete drugima, ne umrežavanje. Umrežavanje je samo početak i dobro je da imate široku mrežu poznatih i manje poznatih ljudi. Ipak, zapamtite da mrežu treba njegovati!
Komunikacija o promjenama treba biti brza
Komunikacija s klijentima često skrene prema čudnim smjerovima. Lean promišljanje poslovanja izuzetno je popularno u posljednje vrijeme. Takav način poslovanja teži smanjivanju potrebnog vremena za određeni posao te uklanjanju bilo kakvih viškova. To je ujedno način poslovanja koji potiče poduzeća da što više komuniciraju sa svojim postojećim i potencijalnim klijentima. Na taj način bi se poduzeće trebalo moći što bolje prilagođavati i opstati u stalno mijenjajućem okruženju. No, znaju li klijenti uvijek sve? I možemo li se uvijek pouzdati u njihov sud i vrijednosti? Komunikacija s klijentima u praksi je vrlo teška, dok njihova djela govore više od riječi. Koliko puta ste se i sami oduševili nekim proizvodom, a da ga u konačnici niste i kupili? Stoga je bitno i komunicirati i promatrati, kako bismo došli do ispravnih uvida.
Ford je poznat po unapređenju prava radnika, ali i čitave automobilske industrije. Također ga poznajemo po vrlo maštovitim izrekama koje često citiramo! Sjetite se što je izjavio Henry Ford: "Da sam pitao ljude što žele, bili bi mi rekli brže konje." Umjesto konja, on im je ponudio automobile jer je primijenio uvid kojega je stekao slušajući i promatrajući. U današnjem svijetu teško će opstati poduzeća koje se konstantno ne propituju kako stvoriti dodatnu vrijednost za svoje klijente.