Teški ljudi ne slijede logiku, barem ne našu, pa je komunikacija s njima izrazito zahtjevna. Mnogi stoga odustaju unaprijed od komunikacije s njima.
Teški ljudi ne slijede logiku, barem ne onu našu pa je učinkovita komunikacija s njima izrazito zahtjevna. Istraživanja su dokazala da stres kojega izazivaju može imati dugotrajan negativni učinak na mozak. Kako se onda nositi s takvim ljudima? Jedan od načina je postavljanje granica. Nemojte ih samo slušati, već ih pitajte kako bi oni riješili problem. Obično će ili ušutiti, ili preusmjeriti razgovor na produktivnije područje. Isto tako, možete odlučiti gdje i kada ćete komunicirati s njima. Ne morate ih uvijek saslušati, niti imati s njima odnose izvan potrebnih za izvršenje posla. Izdignite se iznad njihove iracionalne logike i distancirajte se od njih emotivno. Pristupite komunikaciji s njima kao znanstvenom projektu. Umejsto da odgovarate na njihov emotivni kaos, odgovarajte samo na činjenice.
Kako biste to uspjeli, vi morate biti svjesni svojih emocija. Kada ste svjesni svojih emocija, možete pametno birati bitke te se boriti za svoje stavove samo kad procijenite da je pravo vrijeme. Nemojte se fokusirati na probleme, već samo na rješenja. Usmjeravanjem našeg fokusa određujemo i naše emotivno stanje. Važno je i kako poslije razmišljamo o tome što se desilo te o vlastitim emocijama. Negativna razmišljanja dodatno intenziviraju negativne emocije, a pozitivna nam pomažu da ih otpustimo. Kakva je vaša komunikacija s takvim osobama?
Pogrešna komunikacija dovodi do katastrofe
Da je komunikacija je prilično zeznuta stvar znaju već i mala djeca kad od roditelja izvlače sve što im je potrebno (naravno, ako su roditelji popustljivi :-) ). Dakle i između dvoje ljudi može doći do trajnog zahladnjenja odnosa na temelju pogrešne komunikacije. Uz to, siguran sam da ste i sami bili svjedoci kada je pogrešna komunikacija pokopala neku fizčku ili pravnu osobu. Jedna takva se desila nedavno, a temeljem debakla United Airlinesa, nakon što su na silu izvukli putnika iz aviona, kanadski konzultant Gupta-Sunderji ponudio je nekoliko bitnih savjeta o odnosima s javnošću u kriznim situacijama. Kao prvo, treba reagirati brzo i suosjećajno. Ne izvlačiti se i ne pokušavati ublažiti odgovornost, već imenovati stvari pravim imenom.
Ipak, bez davanja previše detalja jer, realno, u toj fazi ih još ne možete niti imati. Zatim treba odmah pokrenuti temeljitu istragu, što podrazumijeva izjave više svjedoka i to sa različitih strana kako biste stekli objektivnu sliku. Sve interne dokumente treba pripremati kao da će biti objavljeni u javnosti. Nemojte se zavaravati: interne komunikacije nisu tajne. U današnje doba ni u kom slučaju ne smijemo podcjenjivati moć društvenih mreža. One mijenjaju kako potrošači odabiru i kupuju usluge i proizvode. Stoga ih prigrlite, umjesto da se protiv njih borite. I, osim postavljanja neophodnih procedura i smjernica, osnažite vaše zaposlenike da donose zdravorazumske odluke koje će u konačnici zaštititi vaš brend.
Slika je najbolja komunikacija
Cilj svakog poduzeća je privući što više željenih klijenata, a dobra priča je najbolji način za privlačenje pažnje. Da bi to ostvarilo poduzeće mora razumjeti kakva je komunikacija s tržištem najbolja. I dok se danas mnogi još uvijek drže starih i prokušanih recepata iz nekih prošlih dana, mnogi se poigravaju s interaktivnim web sadržajima ili interaktivnim reklamnim kampanjama. Koncentracija na tehnologiju često je uzrok slanja pogrešne poruke ili priče. Komunikacija mora biti privlačna. Toliko privlačna da uvlači vaše potencijalne klijente u svoju priču. A ponekad samo jednim vizualom možete i morate ispričati čitavu priču – jasno i koherentno. Bitno je da se korisnici osjete dijelom vaše priče. Razmislite kako da korisnike učinite dijelom priče tako da personalizirate prikazane informacije. Važno je također pogoditi pravi omjer između fokusa na proizvod i fokusa na korisnike. I, ukoliko nije protivno vašoj priči, učinite je zabavnom.
U moru reklama kojima smo okruženi te poplavi sumornih vijesti zabavna reklama će privući pažnju. Stoga u dvojbi pokazati svoje najbolje ja ili ispričati priču koja će zainteresirati vaše klijente razmislite dva puta i dajte prednost zanimljivosti kojom ćete privući klijente. Ako uz to možete dodati i zrno energije, optimizma i veselja tim bolje – svi mi volimo vjerovati da smo zabavni te se stoga volimo poistovjećivati s brendovima koji se predstavljaju takvima.