Za svaki problem postoji rješenje, pitanje je samo možemo li sami do njega doći ili nam treba pomoć onih koji rješenje nađu u sekundi!
Za svaki problem postoji rješenje. Pitanje je samo možemo li sami do njega doći ili nam treba pomoć onih koji rješenje nađu u sekundi! Također je važno znati jesmo li spremni slušati povratnu informaciju te rješenje i primijeniti ukoliko dođemo do njega ili nam ga netko ponudi. Primjena rješenja je jedno od najbolnijih točaka u poslovanju. Poduzeće 3M je tijekom 2014. naručilo istraživanje o načinima pristupanja problemima. Istraživanje je pokazalo da se ljudi prema načinu kako traže rješenje mogu podijeliti u tri različita tipa:
- one koji samostalno pristupaju rješavanju problema,
- praktičan tip koji zove stručnjaka, i
- tip pun povjerenja koji traži pomoć od prijatelja ili rođaka.
Svatko od nas probleme može rješavati na sva tri načina, no jedan od načina nam je prirodniji. Također se pokazalo da postoje tendencije temeljene na generacijskoj, spolnoj i regionalnog demografiji. Tako milenijalci pristupaju samostalnom rješavanju problema kada rješavaju pitanja svog napredovanja ili bilo što vezano uz međusobne odnose. Međutim, općenito će više težiti kolaborativnom rješavanju problema. Bitno je poznavati vlastiti način pristupanja problemima, kao i način pristupanja svojih kolega. Za svaku situaciju treba procijeniti koji je pristup najbolji s obzirom na dani problem te na kolege koji su uključeni.
Start-up izazovi za filantrope
Start-up je moderan, a iskustvo i pomoć su uvijek dobrodošli kako bi se unaprijedila organizacijska kultura! To se naročito odnosi kad iskrsnu izazovi na koje mladi nisu naučeni usprkos svoj svojoj kreativnosti i volji. Australsko poduzeće Atlassian, Entrepreneurs Foundation of Colorado i Salesforce Foundation udružili su snage i pokrenuli program Pledge 1%. Program potiče osnivače start-up poduzeća na obavezu. I to dugoročnog izdvajanja 1% kapitala, vremena ili proizvoda (ili sve troje). Jedan od osnivača programa smatra kako su poduzeća najrasprostranjenija snaga na svijetu. Stoga je nužno da u 21. stoljeću preuzmu vodstvo u rješavanju problema iz dvadesetog stoljeća.
Suosnivač Atlassiana Scott Farquhar, je ujedno i pokretačka snaga ove inicijative. Pozvao je australska start-up poduzeća da se pridruže programu. Nada se da će se koncept vraćanja dijela novca zajednici ukorijeniti u kulturi mladih poduzeća. Program se nada da će imati 500 ”zavjeta″ do 1. prosinca 2015. U želji da se maksimalno pojednostavi pristupanje programu na internet stranicama postavljeni su obrasci za pristupanje. No, i sami priznaju, koliko god osobnog zadovoljstva im pružalo vraćanje zajednici, filantropski programi imaju veliku vrijednost i za poduzeća i za zajednicu. To se naročito odnosi na mlađu populaciju, generacijom Y ili kako ih od milja zovemo milenijalcima..
Rješiti problem jest škola
Mnogi od nas bismo voljeli da nam u životu prilike idu kao na traci i da problemi koji se javljaju budu nečiji tuđi problem, no znanje ne bi naučili! Problem je tu da bi nas izbacio iz takta, iz naše zone ugodnosti i dao nam mogućnost da, ako je moguće, nešto naučimo. Tu mogućnost netko iskoristi, a čini se da puno veći broj nas ipak ostane u zoni ugode i zanemari mogćunost da nam problem postane izvor kojim ćemo potaknuti osobni razvoj.
Kada je Groupon pokrenuo svoju djelatnost prvo su bili platforma za socijalni aktivizam, no nakon godinu dana i uloženih milijun dolara bili su na rubu propasti. Osnivači su udružili glave i reorganizirali ponudu u platformu koja nudi popuste za plaćanja unaprijed, a pizzerija u njihovoj zgradi bila im je prvi, testni klijent. Preokrenuvši potpuno svoju ponudu, uspjeli su motivirati korisnike, a ostalo je povijest. No, ne uspiju svi. Greška je redovan dio poduzetništva, bitno je ponovno ustati i pokušati, a još bitnija je lekcija koju će poduzetnik iz greške izvući. Poduzetnici moraju savladati kako uspješno živjeti s rizikom moguće greške, stječući pritom iskustva, ali i odlučnost da uspiju usprkos slabim izgledima.
Kako Michel Bergeron is Business Development Bank of Canada kaže: "Poduzetnici koji uspiju uključiti svoju kreativnost, primijeniti teške lekcije i ostati u borbi bolje su opremljeni za uspjeh na duge staze. Kako igrate igru utječe na to hoćete li dugoročno pobijediti ili izgubiti."