Javne isprike su sve češće, a te osobe se toliko zapetljaju da pomislimo ako je bolje da je nisu dali i da im komunikacija ima ozbiljan problem.
iako je javna isprika sve češća ponekad se te osobe toliko zapetljaju da pomislimo ako je bolje da je nisu dali i da im komunikacija ima ozbiljan problem. Ima tu svega i svačega. Od još većeg uvaljivanja u problem koji su htjeli riješiti isprikom do pogrešno korištenih izraza, ali i izbjegavanja da isprika bude - stvarna. Posljednjih godina čuli smo razne javne isprike. Od bivšeg čelnika BP-ija Tonyja Haywarda do nedavne isprike Mary Barra iz General Motorsa. Izgleda da isprike više nije tako teško izgovoriti. No, ne zvuči svaka iskreno. Lažna isprika može polučiti i suprotan učinak od željenog. Da bi isprika zvučala iskreno bitno je prije svega preuzeti odgovornost. Prebacivanje odgovornosti na djelatnike zvuči djetinjasto i neuvjerljivo.
Međutim, ne treba niti pretjerivati jer tada isprika gubi na vjerodostojnosti. Također, vlastiti ego i interese poželjno je isključiti iz jednadžbe. Ono što je bitno su samo poduzeće, zaposlenici, dioničari i klijenti. Dobra isprika obuhvaća i obećanje da će se stvari u budućnosti poboljšati te potrebna jamstva o načinima kako će se to provesti. Hoće li dobra isprika nekoga u potpunosti iskupiti? Vjerojatno neće, ali se njezino pomanjkanje u situacijama kada je uistinu potrebna svakako dugo pamti i utječe na dugoročno povjerenje.
Komunikacija može promijeniti vaš život
Pričanje priča kao oblik prenošenja znanja i komunikacije od davnina je bilo važno za prenošenje znanja i održanje ljudskog roda. I dan danas jedna dobra priča može promijeniti život! Još kao djeca voljeli smo slušati priče, a za neke tražiti roditelje ili bake i djedove da nam ih čitaju i po nekoliko puta. Pa, zašto bježati od toga? Želite li pronaći novi smjer u svom životu ili tek inspiraciju? U svojoj knjizi Redirect profesor Timothy Wilson sugerira da pričanjem priča možemo promijeniti svoju priču. Polazi od postavke da svatko od nas ima temeljnu priču o tome tko smo i kakav je svijet oko nas. Ta priča utječe na naše odabire i način kako doživljavamo svijet. No, to je i priča u kojoj smo mi glavni junaci.
Pomoću specifičnih vježbi pisanja, tvrdi Wilson, možemo početi preusmjeravati naš način razmišljanja. Razne vježbe mogu nam pomoći da pisanjem prođemo kroz izazovne probleme u komunikaciji s drugima ili se distanciramo od negativnih iskustava kako bismo ih bolje sagledali. Još jedna vježba pomaže nam da odredimo svoje najbolje "ja" tako da zamislimo svoj život u budućnosti kao da smo već ostvarili sve životne ciljeve. Iako se pisanje može činiti teškim i nesuvislim u početku, ljudi kasnije steknu jasnoću. "Pisanje je čin stvaranja. Vi stvarate u hodu.", kaže profesor Wilson.
Prezentacije u kafiću
Su Di, nekadašnji zaposlenik investicijskog poduzeća, otvorio je 2011. u Zhongguancuunu, Peking, Garage Café. Otada je Garage Café postao dom mnogim mladim poduzetnicima, mjesto okupljanja, razmjene informacija i komunikacije. Tu imaju priliku raditi, susresti potencijalne partnere, testirati svoju ideju i pronaći ulagače. Samo je prošle godine oko 1500 start up timova ovdje prezentiralo svoje ideje ulagačima. Trenutno, oko 147 start upa koristi kafić kao svoj ured, a oko 70 poduzeća uz njihovu je pomoć pronašlo ulagače. Za njih četiri procijenjuje se da vrijede oko 14 milijuna eura svaki. Garage Café, nazvan po uzoru na Hewlett-Packard i Apple koji su pokrenuti u garažama, nije lako pronaći. Smješten je na drugom katu stare zgrade, iznad jeftinog hotela.
No, kafić nudi besplatni internet, a svakoga dana u podne posjetitelji imaju 30-minutnu priliku kroz prezentacije iznijeti svoje poslovne ideje publici i raspravljati o svojim projektima javno. Već etablirani menadžeri i ulagači dolaze držati govore i prezentacije, dok se svaki petak održavaju brainstorming sastanci. Većini klijenata kafić je poput drugog doma. Tu se niti jedna ideja ne osuđuje, već se podržava ideja poduzetništva.