Svima nam kreativnost izlazi na nos, a znamo i o brainstormingu! Brainstorming sastanci su samo prilika za one najglasnije da izraze mišljenje.
Svima nam već kreativnost izlazi na nos, a puno toga već znamo i o brainstormingu! Brainstorming sastanci često su samo prilika za one najglasnije da izraze svoja mišljenja. Stoga na tim sastancima i nema baš puno razlike i dinamike. Oni tiši budu još prigušeniji čime poduzeće gubi kreativnost i potencijalno vrijedne ideje čime se nagrđuje organizacijska kultura. Oni glasniji pričaju i pričaju, a obično vrlo malo kažu. Sastanke i dalje treba održavati, no, postoji par jednostavnih načina kako iz brainstorming sastanaka izvući kreativno rješenje. Sudionicima najprije treba omogućiti da umire svoje umove i isključe sve misli koje ih opterećuju tijekom radnog dana. Tako bi kreativne misli mogle izroniti na površinu, na primjer vježbama disanja ili meditacijom.
Nadalje, bitno je svima pružiti priliku za izjašnjavanje i saslušati ih s punom pažnjom i uvažavanjem. To se može ostvariti tako da se neki predmet prebacuje iz ruke u ruku. Tako će se svakome omogućiti ravnopravno sudjelovanje u razmjeni ideja. Pritom se trebaju ohrabrivati različita razmišljanja te opušteno okruženje bez požurivanja. Kada se iscrpi prvotni tijek ideja, stavljanje u kožu neke druge osobe, nekog drugog poduzeća ili slavne ličnosti, pomoći će da se pitanje promotri iz novog ugla te ponovo potaknuti dotok svježih ideja.
Kreativnost umjesto natjecateljskog duha
U knjizi A Bigger Prize: Why competition isn't everything and how we do better, Margaret Heffernan objašnjava natjecateljski duh. Suprotno uvriježenom mišljenju, on nije dobar za napredovanje poduzeća. Natjecateljskom duhu uče nas od djetinjstva kroz sustav ocjenjivanja, a u nekim zemljama i puno više kroz razne školske sportove. Fokusira se na medalju ili ocjenu, umjesto na samo stjecanje znanja kao vrlinu ili jednostavno uživanje u učenju i napredovanju. Uslijed konstantnog povećanja pritiska tijekom proteklih četiri godine u SAD-u varanje s ciljem ostvarivanja boljih ocjena poraslo za 50%. Istovremeno je porasla i upotreba preparata za poboljšanje učinkovitosti.
Nadalje, objašnjava Heffernan, sve više pritiska na ocjene potiče mentalni sklop o samo jednom ispravnom odgovoru na svako pitanje. Heffernan smatra da je umjesto natjecateljskog duha potrebna kreativnost i kreativna suradnja. Potrebno je razvijati vještine koje takvu suradnju potiču. Te vještine uključuju aktivno slušanje, ravnopravno sudjelovanje, visoku razinu povjerenja te sposobnost davanja i primanja čestih povratnih informacija. One ne podrazumijevaju ujedno naredbu ili poniznost. Poduzeće kojim ne upravlja natjecateljski duh već zajednička strast za znanjem te predanost razvoju što bolje suradnje je produktivnije i inovativnije. Time se u konačnici ističe i uspijeva dugoročno.
Pitka voda u knjizi
Čista i pitka voda je velik problem u zemljama u razvoju. Mmožda to postane i u cijelom svijetu ukoliko se nastavimo ponašati bezobzirno prema prirodnim resursima. Postoji nekoliko načina kako prljavu vodu učiniti pitkom. Svaki od njih zahtijeva dodatne resurse koji su rijetko na raspolaganju. Kemičarka Theresa Dankovich od 2008. radi na projektu koji bi mogao izmijeniti način na koji se voda pročišćava. Projekt je naziva Drinkable Book i njegov rezultat stvarna je knjiga s otisnutim tekstom. Razlika u odnosu na knjige na koje ste navikli jest ta da svaka stranica predstavlja samostalni filter za vodu koji može pročistiti do 100 litara vode. Obzirom na broj stranica jedna knjiga je dovoljna kao pročistač vode jednoj osobi kroz četiri godine.
Iako je cijeli proces Dankovich osmislila sama marketinški dio i sam izgled rad je marketinškog stručnjaka Briana Gartsidea. Gartside je sam potražio Dankovich nakon što je čuo za njeno istraživanje i napravio čitav sustav za pročišćavanje koji se lako prenosi i još lakše koristi. Uz to je stranice knjige iskoristio za štampanje različitih poruka kojima se daju upute za korištenje, ali i educiraju korisnici. Sustav je ujedno jeftiniji od bilo kojeg dostupnog na tržištu, a možemo ga očekivati uživo tijekom iduće godine!