Mladi glazbenici iz Irske promiču program Student poduzetnik među mladima jer su i sami postali poduzetnici uz pomoć ovog programa irske vlade.
Mladi glazbenici iz Irske promiču program Student poduzetnik među mladima. To nije čudno jer su i sami postali poduzetnici uz pomoć ovog programa irske vlade. Vjerojatno bismo se i mi hvalili da nam je poznat neki student poduzetnik, no sumnjam da znate nekog. Poduzetništvo se vani promovira i povezuje s pozitivnim vrijednostima pa ih ima više. Svjetski popularan irski bend Kodaline izdvojio je vrijeme tijekom svoje europske turneje kako bi najavio detalje natječaja Student Entreprise Awards. Završnica će se održati u Dublinu 22. travnja, a najtečaj Student Entreprise Awards je namijenjen učenicima srednjih škola koji svoju karijeru vide u poduzetništvu. Ove je godine oko 17.000 mladih poduzetnika iz 370 srednjih škola diljem Irske vodilo vlastita poduzeća uz pomoć svojih nastavnika i lokalnih poduzetničkih ureda.
Zanimljivo je da su prije deset godina pjevač i gitarist benda također uspostavili vlastito učeničko poduzeće prodajući poduku iz glazbe. I drugi članovi razvijali su svoje poduzetništvo kroz programe poduzetništva u svojim školama te stoga predstavljaju odličan uzor mladima. Tijekom državnog finala finalistima će poduzetništvo biti predstavljeno kroz izložbu, a zatim će sudjelovati u razgovorima sa sucima. Sudionici programa će steći neprocjenjivo iskustvo o poslovanju. Osim toga mogu osvojiti i vrijedne nagrade, od novčanih do putovanja Europom. Ekonomsko preživljavanje sve je kreativnije!
Exxcel za što više žena poduzetnica
Žene poduzetnice pohađaju Exxcel program koji im pomaže u provođenju ideja. Što više takvih programa to više i žena poduzetnica, a to je dobro! Žene obično povezujemo s društvenim znanostima i zanimanjima. Stoga postoje programi koji ih upućuju kako da uspiju i u drugim zanimanjima. Devet poduzetnica nedavno je završilo Exxcel program za žene u područjima znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike. Taj program organizira Centar Rubicon, koji djeluje u partnerstvu s državnom agencijom Entreprise Ireland. Program je namijenjen povećanju aktivnosti žena poduzetnica u području znanosti i tehnologije. Program je pokrenut prošlog rujna i prvi je takav u Irskoj. Cilj mu je pružati podršku ženama koje imaju ideje iz navedenih područja da se bolje pripreme za pokretanje poduzeća.
Uvjet je da su žene osnivači poduzeća, da žene vode poduzeće te da poduzeće ima potencijal za rast i izvoz. Tijekom programa uči se o poslovnom planiranju, prodaji i marketingu te financiranju. Također pruža mogućnosti i za umrežavanje te učenje od uspješnih žena poduzetnica. Tri poduzeća već su uz pomoć Entreprise Ireland te vladinih lokalnih ureda za poduzetništvo osigurala i sredstva za pokretanje. A dio njih već je ostvario prvu prodaju te rade na razvoju novih prilika za razvoj svog poslovanja.
Poduzeće razvija poduzetnički duh
Poduzetnički duh je izuzetno važan za svako poduzeće. Ako poduzeće uspije razviti poduzetnički duh kod svojih zaposlenika lakše će doći do uspjeha. Mnogi bi htjeli gotov recept za tako nešto, ali obično se trebamo prilično potruditi da bismo u tome uspjeli. Telekomunikacijsko poduzeće Telus koje zapošljava 24.000 ljudi u Kanadi, ohrabruje svoje djelatnike da poduzeće tretiraju kao da je njihova vlastita. Prilikom nedavnog redizajna weba tim od svega dvadeset osoba koje su radile na projektu ponašao kao zasebno, start up poduzeće. Tim je analizirao i redizajnirao stranice, a zatim omogućio pristup korisnicima radi testiranja i davanja povratne informacije. Upravo ta razmjena i transparentnost približili su Telus korisnicima i učinili stranice uspješnima. U Telusu, takav poduzetnički duh unutar poduzeća (intraprenuership) potiče se i stvaranjem fizičkog okruženja koje ga podržava.
Dopredsjednik poduzeća za digitalne poslove sjedi zajedno sa svojim timom u uredu otvorenog tipa, Ured je ispunjenom raznim vizualnim pomagalima koji doprinose transparentnosti, čime se potiče kreativnost. Također, četiri puta godišnje se odvijaju Telus Improvement Days. Tijekom njih zaposlenici u 24 sata imaju priliku predstavljati svoje ideje višim menadžerima: na temu povećanja prihoda, smanjenja troškova ili poboljšanja doživljaja korisnika.