Poduzeće zaboravlja da je izvor mogućeg gubitka podataka radnik. A radnik je nezadovoljan ako ima osjećaj poduzeće više brine o svemu osim o njemu.
Poduzeće često zaboravlja da je izvor mogućeg gubitka podataka radnik. A radnik je nezadovoljan ako ima osjećaj poduzeće više brine o svemu osim o njemu. Poduzeće, uključujući i ona koje vode žene, treba razmisliti o načinima kako da smanji mogućnost loših postupaka radnika prema poslodavcima. I to čak i u slučaju raskida ugovora. Tako poduzeća danas postaju tehnološki ranjivija. FBI izvještava o povećanju istraga vezanih uz ozlojeđene sadašnje i bivše radnike. Ti radnici su uništili ili ukrali podatke o klijentima ili software čiji je vlasnik poduzeće. Neki čak pokušavaju iznuditi od poduzeća novac tako što mu blokiraju web stranice. FBI je nedavno objavio upozorenje da je takvo ponašanje sadašnjih i bivših radnika u porastu. Ono predstavlja najveću prijetnju za povjerljivost podataka.
Stoga poduzećima preporuča poduzimanje dodatnih mjera zaštite kako bi lakše pretvorili krizu u priliku. Neka istraživanja ističu da, iako su motivi krađe kod radnika razni, jedan od motiva je i osjećaj nepravde. Također su pokazala da su krađe u porastu kada se plaća reže bez objašnjenja. Krađe rastu kada plaća postaje sve presudnije za zadovoljstvo radnika. Ova dva fenomena dovode u direktnu korelaciju. I dok neka poduzeća ulažu i do 3 milijuna dolara u zaštitu svojih podataka, plaća i zadovoljstvo radnika često ostaje zanemareno.
Poduzeće promotrite očima drugih
Jeste li se ikada uhvatili da tražite neku stvar i ne možete je pronaći? Kasnije shvatite da vam je čitavo vrijeme bila pred nosom? Vjerujte mi niste jedini. Ipak, čini mi se, da je jednostavno ukoliko ste negdje zametnuli ključeve stana ili mobitel. Puno je kompliciranije ukoliko ne vidite pogreške koje se dešavaju unutar vašeg tima ili poduzeća. Nevjerojatno je kako nekada ne vidimo stvari koje su pred nama i koje su drugima očite. Postoje načini da proširite svoj pogled pa pogledajmo koji su to. Prošećite se stoga poduzećem u društvu s osobom iz nekog drugog odjela. Uzmite si stvarno vremena, i jednostavno promatrajte što se oko vas dešava. Omogućite to isto i drugim zaposlenicima iz vašeg poduzeća. Jer svatko od nas ima različitu percepciju.
Radnik u financijama će zasigurno uočiti nešto sasvim drugo kada će promatrati proizvodnju ili odjel prodaje nego djelatnik iz odjela marketinga na primjer. To će doći do izražaja u odjelima s kojima nisu upoznati i gdje njihovo promatranje nije pod utjecajem svakodnevnih zbivanja. Budite stoga istraživači i omogućite to isto i vašim radnicima. Zatim udružite spoznaje kako bi vaše poduzeće napredovalo. Vaše poduzeće i vaši proizvodi mogu samo profitirati.
Malo poduzeće pokretač gospodarstva
Malo poduzeće zapošljava više, brže i zadovoljnije radnike. Osnova je uspjeha i puno većih i zapaženijih ekonomija od ove naše. I kod nas je tako, samo se mi još ne možemo istrgnuti iz dojma da samo velika poduzeća nešto vrijede pa ih svako malo spominjemo. Može li malo poduzeće biti pokretač gospodarstva? U Velikoj Britaniji provedeno je istraživanje koje je obuhvatilo 1.026 djelatnika iz odjela ljudskih resursa. Istraživanje je pokazalo da je među malim poduzećima 52% više onih koje planiraju zaposliti nove djelatnike nego onih koje planiraju otpustiti postojeće. Među velikim poduzećima taj je postotak svega 11%, no i među njima prevladavaju poduzeća koja planiraju zapošljavati nove radnike umjesto otpuštati postojeće. Također, čak je 48% velikih poduzeća izjavilo da ima problema s pronalaženjem odgovarajućih radnika za slobodna radna mjesta, dok je isto izjavilo "svega" 31% malih poduzeća.
Najteže je pronaći kvalificirane radnike u informatičkom i telekomunikacijskom sektoru, gdje čak 56% poduzeća ima poteškoća u pronalaženju odgovarajućih radnika. Zanimljivo je i da mala poduzeća daleko rjeđe zapošljavaju na ugovor na određeno vrijeme. Čak 51% malih poduzeća nije imalo radnika na određeno vrijeme, dok je na razini ukupno svih poduzeća taj isti udio tek 31%.