Milenijalci su svima napeti! Dok su poduzećima klijenti za koje ne znaju stvoriti proizvode, ljudski resursi muku muče s privlačenjem u posao.
Milenijalci su svima napeti! Dok su poduzećima klijenti za koje ne znaju stvoriti proizvode, ljudski resursi muku muče s privlačenjem u posao. Izgleda da svi skupa o toj grupi ljudi jako malo znamo iako na njima svijet ostaje. Želite privući mlade ljude u svoje poduzeće? Nedavno objavljeni peti Millennial Impact Report, kojega Case Foundation provodi na 1.500 milenijalaca, istražio je što mladi ljudi traže od svog budućeg radnog mjesta i u kakvim poduzećima žele sudjelovati (Pazite! Ne raditi, sudjelovati!). Jedno od temeljnih otkrića izvještaja je da milenijalci brišu granice između privatnog i poslovnog života. Oni sve stapaju u jedno, preklapaju dom i ured, strasti i projekte, suradnike i prijatelje. U skladu s njihovim stapanjem životnih vrijednosti, strasti i interesa, 9 od 10 milenijalaca želi dati svoj doprinos u onim tvrtkama koje imaju pozitivan učinak na svijet. 87% milenijalaca želi volontirati ili sudjelovati u aktivnostima za opće dobro koje kompanija organizira. Također, milenijalci se na poslu žele osjećati kao kod kuće, i među prijateljima kada su s kolegama. 8 od 10 milenijalaca radije će raditi u grupama nego samostalno. Stoga, želite li privući milenijalce, provedite ih kroz poduzeće i imajte na umu ovo istraživanje!
Ljudski resursi i transparentnost plaća
Ljudski resursi u poduzeću Whole Foods imaju poseban odnos spram transparentnosti plaća, naime tamo su sve plaće poznate! Ova, za današnja vremena neuobičajena praksa, da su plaće svih njihovih djelatnika javne, može nam se zaista činiti čudnom. Sumnjam da znate nabrojati još barem jedno poduzeće u kojem službeno, svatko može vidjeti kolika je plaća bilo kojeg drugog radnika, od prodavača do članova Uprave.
Iako je nama ta praksa čudna u Whole Foodsu ljudski resursi je primjenjuju već godinama. Na vidjelo i u centar pažnje je došla tek nedavno kada je spomenuta u knjizi The Decoded Company: Know Your Talent Better Than You Know Your Customers (Dekodirana kompanija: upoznajte svoje talente bolje nego što poznajete svoje klijente). U Whole Foodsu ne vide ništa čudno u toj filozofiji već misle da takva politika transparentnosti radnike osnažuje i motivira da postignu više. John Mackey, predsjednik Uprave, kaže da ga stalno prozivaju zbog visine plaća pojedinih radnika na što im on otvoreno odgovara: "Zato što taj radnik vrijedi više. Ako vi ostvarite ono što je ostvario taj radnik, platit ću i vama isti iznos." Reakcije javnosti također su vrlo različite, od nazivanja ovakve politike gnusnom do želja da preraste u zakon.
Traže se ljudski resursi!
Zaposlenost je važan faktor svake ekonomije, pa se svi vesele kad se traže ljudski resursi. Ovog puta riječ je o Ujedinjenom Kraljevstvu gdje je zaposlenost na rekordnim razinama u privatnom sektoru. Naime, razdoblju od studenog do siječnja 2014. zaposlenost u Velikoj Britaniji porasla je za 105.000 radnih mjesta u usporedbi s posljednjim kvartalom, a za 459.000 u usporedbi s prethodnom godinom, čime je nezaposlenost sada na 7,2%.Zaposlenost raste po svim segmentima: više je mladih zaposlenih, zaposlenih duže od godinu dana, kao i onih koji rade povremene poslove jer ne mogu naći stalan posao. Također je interesantno da je brojka od 5,6 milijuna nezaposlenih žena najniža ikada.
Jako je važno istaknuti da se sve ove brojke mogu zahvaliti agilnosti i sposobnosti privatnog sektora kojem ljudski resursi trebaju više nego ikad. Te brojke dobivaju još više na značaju kada dodamo da je u javnom sektoru situacija gotovo pa obrnuta. U istom razdoblju je pala zaposlenost u javnom sektoru koji je u zadnjem kvartalu 2013. zapošljavao 159.000 radnika manje. Prije svega to je posljedica provedene privatizacije Royal Mail-a (ekvivalenta Hrvatske pošte), ali niti ostalim javnim poduzećima ne cvjetaju ruže. To je ujedno najniža zaposlenost u britanskom javnom sektoru od prosinca 1999. godine!
Mogu li ženski ljudski resursi napokon na vrh
Sve više žena se uspinje po hijerarhijskoj ljestvici, ali samo mali broj njih dođe do vrha. Mogu li ženski ljudski resursi napokon zasjesti na vrh? Dok danas već ima dosta žena na menadžerskim pozicijama, još uvijek ih je izuzetno malo u samom vrhu poduzeća. Sigurno da tome možemo naći puno uzroka, ali stvari nikako da krenu na bolje. Čovjek bi pomislio da netko stvarno namjerno koči žene da dođu do vrha. Susan Colantuono iz konzultantske organizacije Leading Women smatra da većina savjeta koje žene na menadžerskim pozicijama danas dobivaju pomaže im prijeći samo dio puta. Drugim riječima, pomaže im da se uspinju korporativnim ljestvama, ali ne do samog vrha. Colantuono smatra da se ženama prečesto savjetuje da razvijaju vještine upravljanja ljudima i odnosa s ljudima. A za top pozicije nije bitno znati samo voditi ljude, već i voditi poduzeće, što znači da im treba solidno poslovno znanje te poslovna pronicavost koja se stječe kroz iskustva na projektima i ulogama vezanima uz srž poslovanja, projektima koji direktno sudjeluju u rezultatima poduzeća, a muškarci češće sudjeluju upravo u takvim projektima. Stoga Colantuono savjetuje ženama da prihvate takve prilike, čak i kada smatraju da nemaju dovoljno prijašnjeg iskustva.