Spasite poduzeće od samopromotora

Igor Pureta Igor Pureta

Poduzeće treba čuvati od onih koji sve znaju raditi dok ih se ne traži da to i naprave. Samopromotori prijete uspjehu kojem poduzeće teži pa ih se čuvajte.

700_spasite-poduzece

Poduzeće treba čuvati od onih koji sve znaju raditi dok ih se ne traži da to i naprave. Samopromotori prijete uspjehu kojem poduzeće teži pa ih se čuvajte. Svi smo se kroz posao susreli sa samopromotorima – ljudima koji su odlični u promoviranju samih sebe, ali kada treba donijeti rezultate podbace. Mi im to oprostimo, pokušamo vidjeti gdje su nastale poteškoće i damo im novu priliku za dokazivanje. Ali rezultat opet izostane! To ne znači da svi oni koji su dobri u prezentiranju vlastitih sposobnosti automatski su i manje sposobni donijeti rezultate poduzeću. No, kako sačuvati svoje poduzeće od onih koji su dobri jedino u samopromociji. Prvo moramo dobro razumjeti kako naš tim funkcionira da bismo mogli sastaviti dobar profil odgovarajuće osobe i slijedom toga opis posla. Tijekom razgovora za posao, treba postavljati što preciznija pitanja, a izbjegavati ona otvorena.

Situacijska pitanja kod kojih će kandidat morati dati specifične, tehničke odgovore također su dobra. Nazovite i prijašnje poslodavce i postavite im konkretna pitanja poput kako su kandidati surađivali s kolegama, koji su im najveći uspjesi kojima su doprinijeli poduzeću ili što su mogli učiniti bolje. I na kraju, tijekom probnog roka, tražite povratne informacije od svojih djelatnika.

Poduzeće potiču na rast povratom poreza

Država potiče poduzeće na rast

Poduzeće, naročito u početnoj fazi, treba puno njege i poticaja. Kako to rade drugi uvijek nađemo dobar primjer, a nadam se da će više toga biti i kod nas. U globalnom natjecanju i države imaju svoj zadatak, a to je kako da im ljudski resursi budu zaposleni. Irska i dalje pokreće nove poticaje za poduzetnike. Najnoviji se zove StartUp Refunds for Entrepreneurs ili skraćeno SURE (= sigurno). Novi poticaj poduzetnicima početnicima omogućava da od države traže povrat plaćenih poreza na prihode koje su uplatili kao fizičke osobe i do šest godina prije nego je poduzeće registrirano. Povrat uplaćenih poreza može ići do visine od 41% kapitala kojega su uložili u novo poduzeće. Tako novac uplaćen u državnu blagajnu zapravo predstavlja ekvivalent sigurnoj štednji - istina bez kamata. No, to je izvrsna prilika za sve koji imaju potrebe prikupiti sredstva za osnivanje poduzeća.

Procjena je irske Vlade da su čak dvije trećine svih novih radnih mjesta stvaraju nova poduzeća, i to u prvih pet godina postojanja. Novi poticaj podržan je i novim web stranicama koje obuhvaćaju i online kalkulator za izračun mogućeg povrata. Također je pokrenuta i marketinška kampanja, prvenstveno putem lokalnih radio stanica te letkom koji se distribuirao na stotinama lokacija širom zemlje. Na taj će način uistinu širok broj ljudi biti dobro informiran o mogućnostima koje im poticaj pruža.

Blagostanje ljudi stvara blagostanje poduzeća

Dobrostojeća poduzeća potiču blagostanje društva

Konzultant Alan Hilburg iz Johannesburga, je autor knjiga o leadershipu, dobitnik Emmyija te stoji iza mnogih drugih uspjeha. On je na nedavnom je panelu u Južnoafričkoj Republici iznio vrlo smion prijedlog: da Južnoafrička Republika počne odbijati strana ulaganja koja istovremeno nisu i ulaganja u njezine ljude. Predsjednici Vlada, ekonomisti i menadžeri, svi su opsjednuti s iznosima ulaganja, umjesto da uvide najvažniju komponentu: ljude. Ljudi su ti koji omogućuju ulaganja. I ljudi na kraju isporučuju rezultate. Ako ne ulažu u ljude, strani ulagači samo uzimaju, a ništa ne daju. Svi odnosi da bi uspjeli, moraju postići ravnotežu jer samo blagostanje ljudi jest istovremeno i blagostanje poduzeća. Upravo stoga poduzeća moraju i doprinositi zajednici u kojoj djeluju. Coca-Cola, Unilever i Samsung među onima su koji su se odlučili za održivu strategiju te lokalnom stanovništvu nude mogućnost razvoja znanja i vještina.

Time se ostvaruje multiplicirajući učinak što je dobro za zajednicu, zemlju i, u konačnici, za rezultate samog poduzeća. Hilburg zaključuje: kada strano poduzeće ulaže u Južnoafrikance, kao i u Južnoafričku Republiku, svi su na dobitku. Taj bi se zaključak mogao preslikati na sve države ovoga svijeta na svim stupnjevima razvoja.

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.