Emocije iz, čini nam se nepovezanih situacija, jako utječu na naše odluke. Na emocije možemo utjecati pa kontrolirajte svoje reakcije!
Emocije iz, čini nam se nepovezanih situacija, jako utječu na naše odluke. Na emocije možemo utjecati pa kontrolirajte svoje reakcije! Intuicija, ili unutarnji osjećaj, može igrati pozitivnu ulogu pri donošenju odluka. Pogotovo u situacijama kada ne možemo doći do svih potrebnih informacija. Ali, oprez! Osjećaji nam mogu i zamagliti moć prosuđivanja. Stoga je jako važno da ih prepoznajemo, osjetimo trenutak kad se počnu pojavljivati. Tek tada možemo razmišljati o tome da uvedemo kontrolu nad njima. Više nezavisnih istraživanja (među ostalima University of Southern California te Wharton School) dokazalo je da su osjećaji ljutnje potaknuti nekim prethodnim, sasvim nevezanim, događajem. Takvi događaji i osjećaji utječu na odluke koje kasnije toga dana donosimo. Također utječu i na to kako procjenjujemo ideje naših kolega, klijenata ili prijatelja.
Intenzivne emocije mogu nas tako dovesti do krivih, ili čak katastrofalnih odluka. Naše emocije mogu nam ponekad biti izvorom informacija za buduće odluke. Međutim, nebitne emocije, potaknute potpuno nevezanim događajima, mogu nas odvesti na stranputicu. Zato sljedeći put kada se posvađate s vašim bližnjima ili naljutite na vozače u prometu, napravite prvo pauzu. Ne upuštajte se odmah u važan zadatak ili donošenje kompliciranih odluka. Najprije razmislite o tome kako se repovi burnih emotivnih reakcija vuku još neko vrijeme u nama.
Zadržite pozitivne emocije bez obzira na problem
Bez obzira o kakvom se problemu radi, najvažnije je zadržati pozitivne emocije i dovoljno energije kako bismo ustrajali. Oni su preduvjet dobrog sagledavanja situacije i rješavanja problema. CJay DiPrima i Tom Mullin, najbolji prijatelji još od osnovne škole, zajedno su upisali fakultet. Na prvoj godini studija CJayu otkriven rijedak oblik limfoma. Tom je odlučio propustiti jedan semestar kako bi bio uz prijatelja. CJay je, usprkos svim kemoterapijama i zračenjima, uspio zadržati pozitivne emocije. Tome je uvelike pridonijela i ogromna podrška okoline. "Ostani pozitivan" bila je njegova mantra. Upravo zato odlučio je napraviti majicu s istom porukom. Kada je pozvan da održi govor u svojoj nekadašnjoj školi bila je prava prilika da ju odjene. Nakon održanog govora, prijatelji su odlučili napraviti još majci i tvrtka Stay Positive Aparel LLC je rođena. Želja im je širiti pozitivne misli kako bi stigle do onih kojima su najpotrebnije.
Majice se prodaju u nekoliko varijanti, a znak plusa u različitim bojama obilježava različite tipove raka. Dio prihoda od prodaje svake majice ide Pedijatrijskom onkološkom odjelu Opće bolnice Massachusetts, na kojemu je boravio i CJay. Na ovaj su način poduzetničke kompetencije te pozitivne emocije doprinijele učvršćivanju zajedničkog prijateljstva, pronalaženju načina da zajedno rade na odličnim novim projektima kojima pomažu drugim ljudima, a istovremeno su prikupljena sredstva koja su omogućila pokriće troškova za liječenje.
Pokažite emocije i uživajte u produktivnosti kolega
Pokazati emocije nije baš popularno jer se smatra znakom slabosti i nemogućnošću nošenja sa situacijom. Mnogi zato emocije skrivaju kako bi izbjegli stvarnu ili prešutnu osudu svojih kolega i doveli u sumnju svoje samopouzdanje. Na taj način svi oni kojima je to normalan način funkcioniranja zapravo umanjuju šanse za poboljšanjem atmosfere u timu i puno ugodniju radnu okolinu. Znanstvenici sa sveučilišta McGill iz Montreala istraživanjem su dokazali da briga i ljubav dobiveni u ranoj dobi utječu na bolje rezultate tijekom kasnijeg života. Ništa posebno novo reći ćete. Ono što također nije novo je da se u školama, a često i u tvrtkama, i dalje kreira okruženje stresa. Stoga je problem što su osnova ocjenjivanja radnika prvenstveno kognitivne sposobnosti.
Nobelovac James Heckman, ekonomist sa čikaškog sveučilišta, jedan je od vodećih zagovaratelja ponovnog promišljanja edukacije za 21. stoljeće. Heckman tvrdi da se ljudske sposobnosti mogu oblikovati. On želi to iskoristiti za smanjenje nejednakosti, jer smatra da je samo davanje novca zastarjeli mehanizam.
Empatično okruženje gradi socio-ekonomski potencijal pojedinca te, nadalje, drži ključeve uspješnog poslovanja u 21. stoljeću. Ali prava empatija, a ne tapšanje po ramenu. To je sposobnost koja može mlade ljude učiniti produktivnijima u radnom okruženju. Radno okruženje zahtijeva suradnju, kao i u globalnom, svakim danom postaje sve složenijem gospodarstvu.