Kompetencije se mogu razvijati tijekom čitavog života, a učenje stranih jezika je kompetencija s kojom možete i izvan posla imati koristi.
U nedavnom članku pisao sam o Luci koji priča 11 jezika i potiče druge da ih uče i tako prošire svoje kompetencije i povećaju samopouzdanje. Luca nije usamljen u promicanju učenja stranog jezika jer je stvarno dobar osjećaj razgovarati na nekom drugom jeziku. Time poboljšavamo svoje iskustvo putovanja pa možemo razgovarati s mještanima i o puno zanimljivijim temama. Takvo snalaženje je bogatije od onog putem osnovnog, turističkog, poznavanja jezika ili pomoći neke od aplikacija ili elektroničkih naprava za prevođenje.
Mnogi od nas imaju želju učiti novi jezik, a često mislimo da je taj zadatak prezahtjevan za nas pa ga često niti ne počinjemo jer se bojimo neuspjeha. Međutim istina je prilično različita i trebali bismo imati pozitivne emocije prema novim znanjima. U svom okruženju imam puno ljudi koji usprkos svim obavezama uporno pohađaju tečajeve stranog jezika i sudeći po njihovim reakcijama ide im sasvim dobro. Očito je da problem nije u sposobnostima učenja jezika nego u našem pristupu. Uvijek bismo prilagoditi svoje vrijeme i obaveze radi stjecanja novih znanja ili sposobnosti.
Znam da ste zatrpani raznim reklamama po svim mogućim i nemogućim stranicama i bespućima interneta o tome kako jezik možete naučiti spavajući za par sati no ovdje se ne radi o tome. U ovom vodiču pročitajte o tome kako naučiti bilo koji jezik u rekordnom vremenu i tako kompetencije podići na višu razinu. Otkrit ćete neke zanimljive savjete i trikove koji će vam omogućiti da se u koštac s novim jezikom, mnogo svrsishodnije i učinkovitije nego što ste mislili je moguće.
Predložena tehnika bi vam mogla omogućiti da počnete tečno govoriti drugi ili treći ili bilo koji jezik u roku od samo tri mjeseca.
Kompetencije žena nisu upitne, što jest?
Sposobnosti i pamet žena nisu upitne, a opet postoji barem neki razlog zbog kojeg žene teže ostvaruju karijerne pomake ili veću plaću. No, polemike se i dalje vode oko razloga zašto su manje zastupljene u poslovnom svijetu. Također se pitamo zašto i dalje manje napreduju od muškaraca. Jedno istraživanje tvrdi kako bi jedan od razloga takvog rezultata mogao biti i različit doživljaj etike. Psihologinje Jessica Kennedy i Laura Kray provele su tri zasebna ispitivanja. Njima su proučavale reakcije žena i muškaraca u suočavanju s etičkim dilemama u poslovnom kontekstu. U sva tri ispitivanja muškarci su bili spremniji nego žene poduzeti "što god je potrebno" za uspjeh. Žene oklijevale poduzimati korake za vlastiti uspjeh ili uspjeh poduzeća.
Jedan primjer bio je preuzimanje zasluga za rad koji je odradio njihov podređeni. Drugi prihvaćanja posla u poduzećima gdje vlada politika "učini što god treba". Također, u testu asocijacija žene su bile sklonije nego muškaraci povezivati posao s nemoralnošću. Kennedy i Kray sugeriraju kako bi trebalo uložiti više energije da se na čelo američkih poduzeća postavi više žena. Tako bi se mijenjala organizacijska kultura korporativne Amerike. Možda treba poraditi i na percepciji žena o vođenju posla te kako ono ne mora nužno biti povezano s etičkim dvojbama. U muškom svijetu koji se dokazuje jedinom rastom i uspjehom možda bismo morali raditi na promjeni – svijeta! :-)
Kompetencije koje mijenjaju imaju i mladi
Često se pitamo koje je sposobnosti potrebno imati da bi se promijenio svijet. Nicolas Jammet, Jonathan Neman i Nathaniel Ru prijatelji su s fakulteta. Svega tri mjeseca nakon diplomiranja, 2007. otvorili su svoj prvi restoran zdrave hrane – Sweetgreen. Poduzetničkog duha, identificirali su prazninu na tržištu zdravih obroka te prikupili početni kapital od obitelji i prijatelja. Da bi izračunali koliku prodaju salata dnevno mogu očekivati, brojali su klijente ispred Subwaya. No unatoč mladosti, čvrsto brane svoje pozicije u promoviranju zdrave hrane i korištenja isključivo lokalnih dobavljača. Čak i kada to znači da neka jela moraju mijenjati te time razočarati dio svojih klijenata. Unatoč širenju (trenutno 66 lokacija diljem SAD-a), svaki restoran na jelovniku navodi i svoje dobavljače.
Jela mogu znatno varirati od lokacije do lokacije, ovisno trenutno sezonskom voću i povrću u određenoj regiji. Odlučni su dokazati da njihov gospodarski model može uspjeti i bez oslanjanja na prodaju gaziranih sokova. Kako bi mogli jamčiti svoj model svježih, lokalnih namirnica ovi mladi osnivači trenutno rade sa 250 farmi, malih i srednjih uzgajivača. A zaposlenici Sweetgreena za trogodišnjicu vjernosti poduzeću na poklon dobiju - zeleni bicikl! Kod nas se još uvijek pouzdaju u velikog dobavljača makar to povrće putovalo tisuće kilometara i ostalo cijelo tjednima nakon berbe.