Jeste li razmišljali kada o tome kako stvaranje osjećaja zadovoljstva može poboljšati rezultat i osigurati stalan rast vašeg poduzeća?
Jeste li razmišljali kada o tome kako stvaranje osjećaja zadovoljstva ili ugode među vašim zaposlenicima mogu poboljšati rezultat i osigurati stalan rast vašeg poduzeća? Ili vam je bliže razmišljanje kako se radnik sam mora brinuti za svoju motivaciju, zadovoljstvo poslom i rezultat poduzeća? Rijetki su oni koji sebe mogu motivirati u situacijama kad je oko njih sve crno. Stoga neuroznanstvenica Christine Comaford pojašnjava kako u kratkom roku i na jednostavan način možemo unaprijediti kompetencije u obje discipline. Ona je nedavno objavila knjigu SmartTribes: How Teams Become Brilliant Together u kojoj daje recept za takvo postignuće:
-
Stvaranje uvida
Uvidi našem mozgu dočaravaju iskustvo nagrade, a postižu se tako da ljudima pomognemo fokusirati se na konačan ishod, umjesto na probleme prilikom njegovog postizanja.
-
Koncentracija na zadatke koji daju rezultate
odnosno održavanje ravnoteže između tzv. aktivnosti niske vrijednosti (poput mikromenadžiranja ili arhiviranja) i aktivnosti visoke vrijednosti (poput strateškog planiranja, razvoja proizvoda itd.).
-
Cijeniti radnike i slaviti uspješnost
Christine predlaže nagrađivanje ne samo najboljeg djelatnika, već i djelatnika koji je na njega ukazao. Na taj se način stvaraju dvije mreže nagrađivanja te i drugi djelatnici žele biti velikodušni i cijeniti svoje suradnike kako bi i sami bili nagrađeni.
Kao što vidite rješenje je prilično jednostavno, samo treba biti uporan i vježbati ova tri koraka kako bi vam prešli u naviku i potakli članove vašeg tima na još bolji rezultat.
Briga za dionike i rezultat svjesnim kapitalizmom
Često se bunimo kako kapitalizam zanemaruje sve dionike i koncentrira se samo na neke od njih u prvom redu vlasnike i rezultat kojim će oni biti zadovoljni. John Mackey, predsjednik i suoosnivač Whole Foods Market te autor knjige Conscious Capitalism: Liberating the Heroic Spirit of Business od svojih poduzetničkih početaka smatrao je da su korporacije opsjednute profitom te je veliki zagovarač svjesnog kapitalizma. Iako nije jedini koji to pokušava osvijestiti, on je ipak jedan od eksponiranijih.
Stvaranje profita nije loše samo po sebi, dapače, poduzeća moraju biti profitabilna. Međutim, profit ne bi trebao predstavljati svrhu poslovanja i ne bi trebao biti iznad potreba bilo kojih od dionika poduzeća. Svjesna poduzeća, s druge strane, u skladu su sa potrebama svih svojih dionika te su ujedno i društveno odgovorna jer im je svaka odluka utemeljena u višoj svrsi.
Ako ignorirate međusobnu povezanost svih dionika i doživljavate ih kao sredstvo za maksimiziranje profita umjesto kao istinske partnere, vaša organizacija nikada neće postići svoj puni potencijal. Kada se svi vaši dionici osjećaju cijenjenima i dijele pozitivne emocije svrhe, podiže se razina kreativnosti i produktivnosti što rezultira i povećanim profitom. Pitanje je samo kako dioničare uvjeriti da prihvate važnost ostalih dionika i budu strpljivi. :-)
5 savjeta za menadžera koji želi rezultat
Rezultat bi trebao svakom mendažeru vrlo često na umu iako to mnogi mendažeri i zaboravljaju. Tijekom nedavno održanog World Business Foruma u New Yorku Carlos Brito, predsjednik Uprave Anheuser-Buscha, poduzeća osnovanog 1852. prenio je publici, između ostalog, i pet savjeta kako izgraditi vlasničku i kulturu vođenja koja daje vrhunski rezultat. Vjerujem da će ti savjeti i vama biti od koristi jer su jednostavni i lako primjenjivi. Sve što trebate raditi je pridržavati ih se. :-)
- Sanjajte veliko, ali ostanite skromni. Uvijek uspoređujte vaše poduzeće s boljima od sebe, tražite u njima inspiraciju i izazov. Budite prizemljeni, imajte samopouzdanja i nastojte uvijek zadržati pogled prema refereničnoj točci!
- Ljudi su sve. Oni su jedina održiva konkurentna prednost koju imate i trebali biste zapošljavati ljude koji imaju potencijal postati bolji od vas. Ukoliko zanemarite ljude, rezultat će biti teško dostižan jer bez ljudi nema rezultata.
- Suočite se s lošim vijestima. Previše poduzeća fokusira se samo na dobre vijesti, a rast je nemoguć ako zatvarate oči pred lošim vijestima. Loše vijesti su prilika za nalaženje rješenja i novih mogućnosti.
- Održavajte pravu količinu pritiska. Kada su vaši djelatnici u zoni ugode tada stagnirate, a ako ih izvučete iz njihove zone ugode, naučit će raditi i stvarati više.
- Nagrađujte rezultat, a ne trud. Trud treba priznati i cijeniti ga, ali klijenti ne kupuju trud, već rezultat.