Uspjeh je moguć, ali teško ga je postići iz prve. Brojni neuspjesi su preduvjet da poduzeće ostvari uspjeh!
Sir James Dyson je britanski izumitelj i utemeljitelj tvrtke Dyson Ltd. Najpoznatiji je po svom izumu Dual Cyclone usisavača bez vrećica. Danas, nakon 21 godine, tvrtka Dyson ima preko 400 patenata te više od 500 izuma. Trebalo mu je 15 godina i 5.127 prototipova prije nego što je njegov prvi usisavač bio spreman za tržište. Upornost i odlučnost, uz optimizam i odgovornost prema kupcima, smatra najbitnijima osobinama za sve poduzetnike. Prebrzo odustajanje smatra jednom od najvećih pogreški koju rade. Neuspjeh smatra dijelom svoje rutine.
Ideje se testiraju, prototipovi se proizvode, u početku neuspješni, no nakon mnogo opetovanih pokušaja i mnogih prototipova, dolazi se do uspjeha. Neuspjeh, smatra Dyson, može naučiti puno više nego uspjeh. Bitnoje znati kada odustati od nekog projekta. To je lakše prepoznati nakon mnogih proživljenih neuspjeha. A sve to avanturu čini uzbudljivom.
Vizija i inovacija za uspjeh
Uspjeh ne dolazi sam od sebe. Uz pokušaje i pogreške potrebna je i vizija kako bismo znali idemo li u pravom smjeru ili smo zastranili! I svaki poduzetnik se svako toliko treba zapitati jesu li on i njegovo poduzeće još uvijek na pravom kursu. Moty Cohen iz Québeqa vlastitim je snagama izgradio poduzeće od nule. Ono danas ima svega tridesetak zaposlenih. I tako malo konkurent je L'Orealu i ostalim velikim igračima u području profesionalnih proizvoda za frizerske salone. Ovaj vizionar počeo je kao strojar u firmi za proizvode za kosu, uspinjao se ljestvama sve do mjesta direktora, da bi 1986. pokrenuo vlastitu tvrtku Vernico.
Vernico svoj uspjeh duguje inovacijama ekoloških proizvoda za frizerske salone bez amonijaka i tioglikolata, prvo za trajnu ondulaciju, a zatim za bojanje kose. Za razliku od uobičajenih boja bez amonijaka uspjeh njegovih proizvoda, odnedavno licenciranih i na svjetskoj razini, je u tome što se oni ne ispiru. Vernico danas prodaje oko 250 proizvoda visoke kvalitete, od šampona, boja za kosu, proizvoda za ravnanje kose i ostalih proizvoda za trajno rješenje, a u posljednjih pet godina tvrtka je narasla za otprilike 50%, a nada se da bi se takav smjer mogao nastaviti i dalje!
Uvjeravanjem postići uspjeh
Manipulacija se često pokaže pogrešan način da nešto postignemo. Uvjeravanjem je rezultat zagarantiran pa prikupite argumente za uvjeravanje. Iako je i manipulacija vrsta uvjeravanja, čista manipulacija usmjerena je na zadovoljavanje potreba manipulatora. Pri tome se u potpunosti zanemaruju potrebe ostalih sudionika u nekom poslu ili makar i samo uvjeravanje. Manipulacija je usmjerena prema unutra, dok je uvjeravanje usmjereno prema van, ono povezuje ljude oko zajedničkog cilja. Osnovna razlika je povjerenje. Manipulacija stoga djeluje na kratke staze, ljudi kojima se manipulira pokušat će pronaći načine da prežive i često će djelovati iz straha. Uvjeravanjem se, s druge strane, dobivaju situacije u kojima obje strane dobivaju, a ljudi koji su uvjereni djelovat će iz strasti i - uvjerenja, čime će se dugoročno postići uspjeh. Stoga je uvijek dobro promisliti, bez obzira na kojoj se strani uvjeravanja nalazili.
Je li prezentirana informacija utemeljena na čvrstim argumentima ili ste ih izmislili usput? Postoje li alternative danom prijedlogu, poziva li se ovdje na nečije emocije i radi li se o emocijama pozitivnog iščekivanja? Što obje strane dobivaju iz logičnog izbora te vjerujete li izvoru informacija? Ako ste vi izvor informacija zašto bi vam druga strana trebala vjerovati? Sve su to pitanja na koja trebate imati odgovor prije nego posjetite kupca i prezentirate mu vaš proizvod.