Kada je Gwen Jimmere izumila novi proizvod za njegu kose nije bila svjesna kakav će uspjeh njime polučiti iako je imala jasnu viziju što želi postići.
Kada je Gwen Jimmere izumila novi proizvod za njegu kose nije bila svjesna kakav će uspjeh njime polučiti. Mnoga vizija nekog poduzetnika ostaje neostvareni san, ali Gwen se nije predavala. Nije znala da će biti prva Afroamerikanka koja će imati američki patent za prirodni proizvod za njegu kose. Nakon jedne dokumentarne emisije Gwen je shvatila koliko je većina proizvoda za kosu nezdrava. Sama Gwen odrasla je u kućanstvu gdje ako nešto nisi mogao pronaći, onda si to sam napravio. Tako je, zapravo za sebe, kreirala tretman za kosu 5-u-1 od mineralne gline. Kao mladoj mami tretman joj je štedio vrijeme i novac na skupim preparatima. S vremenom su prijatelji prijatelja, a zatim i potpuni stranci počeli kupovati njezin proizvod. Shvatila je da je stvorila nešto stvarno dobro.
2013. osnovala je poduzeće Naturalicious. Ubrzo nakon toga ostala je bez posla direktorice marketinga u Fordu, a bila je i pred razvodom. Odlučila se za skok u nepoznato i istražiti područje koje joj se do sad činilo samo kao jedna od vizija. Danas, nakon dvije i pol godine, njezino poduzeće doseglo je milijun dolara prihoda, a proizvod, koji je u međuvremenu patentiran, prodaje se širom svijeta i postiže veliki uspjeh.
Za uspjeh žene koriste svoju žensku stranu
Uspješne žene u poslovnom svijetu često se doživljavaju kao pregrube ili čak zlobne i agresivne. Jedno je ispitivanje pokazalo da su žene koje su uistinu postigle uspjeh na najbolji način iskoristile upravo jake ženske strane. Dale su mekoću stereotipima koji se obično ukazuju na muško vodstvo. Prirodno je da traže prilike da postignu više nego što je ikad prije postignuto. No, kad to rade, rade na način koji se ne doživljava kao kompetitivan ili oštar. Koriste svoju sposobnost konceptualnog razmišljanja te informacije prevode u jednostavne termine kroz pričanje priča. Samopouzdane su i hrabre, preuzimaju rizike. Svoj autoritet provode dijeleći moć s drugima, umjesto da nameću svoje odluke. Uočavaju znakove i nijanse grupne dinamike te se prilagođavaju kako bi što uspješnije radile unutar sustava.
Stvaraju osjećaj pripadnosti i odanosti. Traže mišljenja drugih i tako grade odnose te pridobivaju ljude za poduzeće ili projekte. Pomažu drugima da se fokusiraju na razumijevanje i ostvarivanje ciljeva te zbog toga drže kontrolu, ali ih se doživljava kao kooperativne. Čvrste su u svojim stavovima, ali provode ih kroz humor, empatiju, pronalaženje zajedničkih interesa i izgradnju odnosa. I konačno, one preuzimaju odgovornost za razvoj vlastite karijere, umjesto da su ogorčene na sustav koji ih sprječava ili im u najmanju ruku ne pomaže.
I neuspjeh može potaknuti uspjeh
Kad nam se učini da je sve propalo pa bi smo i najradje propali zajedno sa svim ostalim, pojavi se sunce poslije kiše, a uspjeh izgleda ljepše nego prije! Kažu da ni jedna reklama nije loša, iako to sigurno nije točno. No, Howardu Barru, frizeru i stilistu sa sjedištem u Torontu, to se pokazalo vrlo točnim. Barr je osmislio i patentirao šešir Rain Diva. Radi se o šeširu za kišu dizajniranom tako da štiti dugu kosu. Rain Diva je 100% nepropusan, elegantan šešir s zaštitnim džepom koji drži dužu kosu. Nakon što nije uspio pribaviti potrebna sredstva na kanadskom Dragons' Denu 2014., Barr se prijavio za britanski Dragons' Den. Nakon strogog procesa aplikacije i provjere, ušao je u uži krug. Međutim, britanskim se zmajevima njegov proizvod nikako nije svidio.
Sam Barr je rekao kako je jedva čekao da otiđe. Čak se nadao da niti ovo njegovo predstavljanje neće biti emitirano na televiziji, kao ni kanadsko koje je bilo emitirano samo putem interneta. Ali predstavljanje je emitirano, a njegov telefon je počeo zujati od pristiglih mailova. U prva 24 sata nakon emitiranja, Barr je ostvario veći uspjeh nego u protekla četiri mjeseca - prodao 200 šešira! Sada dobiva narudžbe iz Belgije, Irske, Italije i čak iz UAE-a te je u pregovorima s britanskim trgovcima.
Uspjeh za američkog diva
Iako je tekstilna industrija svugdje u povojima uspjeh poduzeća American Giant pokazuje da ponekad i novo pridošlice mogu postići rezultat vrijedan divljenja. Kada je Bayard Winthrop, osnivač i direktor poduzeća American Giant, prije nešto više godinu dana osnovao tekstilno poduzeće želio je dokazati da je i u Americi moguća proizvodnja tekstilnih proizvoda. Iako su ga svi odgovarali od takvog poteza on je bio uporan i mislio je da je postavio dobre temelje. Štoviše, želio je dokazati da je moguće proizvoditi odjeću koju bismo kupovali i nosili godinama i to po povoljnoj cijeni.
Već i samo promišljanje s kojim odjevnim predmetom započeti proizvodnju pokazuje koliko je u tom svom naumu bio metodičan. Započeo je proizvodnju gornjeg dijela trenirke s kapuljačom tzv. hoodya, a jedinu šansu za pristojnu cijenu vidio je izbacivanjem veletrgovaca i maloprodajnih lanaca. Stoga je njegove proizvode bilo, i još uvijek jest, moguće kupiti jedino putem interneta.
Usprkos silnim odgovaranjima poznatih i "upućenih" u tekstilnu industriju koji su smatrali da je krenuo u nemoguću misiju borbe s jeftinom azijskom robom, kvaliteta i pozitivni komentari najprije na web stranici poduzeća su doprinijeli naglom širenju broja kupaca.
Ove godine Winthorp se našao pred novim izazovom. Kapacitet proizvodnje se ove godine pokazao premalim te se vrijeme isporuke produžilo na nekoliko mjeseci, ali klijenti su ostajali uporni u čekanju svog "vječnog" hoodya. No, proširenjem kapaciteta i pravovremenom isporukom pojavile su se i nevolje: tkaninu treba naručivati od nekoliko dobavljača, a i odjeća se šije u nekoliko krojačnica pa su se na web stranici koja je vrvjela pozitivnim komentarima počeli javljati i nezadovoljni klijenti.
Hoće li American Giant plesati samo jedno ljeto ili će Winthorp naći načina da se izvuče ostaje nam da vidimo – sljedeće godine. :-)