Devetnaestogodišnji poduzetnik sa završenom dopisnom školom osvojio je ulaganje u svoje poduzeće koje će mu pomoći da poduzeće podigne na višu razinu.
Devetnaestogodišnji poduzetnik sa završenom dopisnom školom osvojio je ulaganje u svoje poduzeće koje će mu pomoći da poduzeće podigne na višu razinu. Devetnaestogodišnji poduzetnik Jordan Daykin najmlađi je sudionik poznate britanske emisije Dragon's Den (Zmajeva špilja). Tijekom te emisije je kroz razne zadatke uspio objasniti koje vrijednosti zastupa i za što će koristiti sredstva. To mu je omogućilio ostvariti najbolji rezultat, a zatim i osvojiti glavnu nagradu. On je uspio osigurati ulaganje u iznosu od 80.000 britanskih funti, u zamjenu za svega 25% udjela u njegovom poduzeću. Njegov izum su vijci za gipsane ploče koje je osmislio zajedno s djedom kada mu je bilo svega 14 godina. Izum je prijavio i patent je odobren 2012. Mladić se nije zaustavio samo na izumu već, očito, ima i prodajnog dara.
I prije ovog ulaganja je uspio ući u 500 trgovina diljem Ujedinjenog Kraljevstva, a na prve sastanke ga je vozio otac jer još nije imao vozačku dozvolu. Daykin se u redovnom sustavu školstva nije uspio snaći te je s 13 godina napustio školu. Nagovorio je baku i djeda da mu dozvole školovanje od kuće. Poslovna anđelica Deborah Meaden, koja je uložila onih 80.000 s početka priče, predviđa se da će Daykinova tvrtka ove godine ostvariti barem 750.000 funti uz neto profit od 250.000 funti.
I mali poduzetnik ima godinu posvećenu njemu
Stručnjaci predviđaju da će mali poduzetnik u 2015. imati posebno obećavajuće uvjete za razvoj. Zašto? Više je razloga. Jedan je taj što se ljudi osjećaju sve ugodnije kada mijenjaju načine kako nešto rade, radoznali su i otvaraju se novim mogućnostima. Osjećaju nalet energije koje im omogućuje svladavanje i najvećih prepreka. Zatim je tu ogromno tržište freelancera koje malim poduzećima omogućava korištenje njihovih usluga u obimu i vremenu koje procijene odgovarajućim. Procjenjuje se da je u SAD-u čak 53 milijuna freelancera, što predstavlja oko 33% ukupne radne snage, s daljnjom tendencijom rasta. Nadalje, očekuje se da će broj mobilnih veza u 2015. premašiti ukupan broj stanovnika, što malim poduzetnicima pruža puno više prilika da dopru do svojih potencijalnih potrošača.
Razne mobilne tehnologije napravile su velike promjene na tržištu. Omogućile su i nebrojene marketinške mogućnosti dostupne malim poduzećima te veliki mediji više nisu jedini, pa niti najbolji način obraćanja publici. I konačno, pokret "kupujmo lokalno" sve više jača. Prema jednom istraživanju, čak 88 milijuna američkih potrošača u 2014. kupovalo je kod malih poduzeća, što predstavlja povećanje od čak 14,9% naspram 2013. Predviđanja se naravno odnose na Sjedinjene Države, a možda nešto od toga dođe i do nas! Bilo bi to dobro za našu ekonomiju. Mikro i mali poduzetnici čine više od 99% svih poduzeća u Hrvatskoj, a svakim ih je danom sve više!
Poduzetnik izlazi iz zone ugode
Mlada australska poduzetnica Jessica Wilson osnivačica je aplikacije Stashd. Aplikacija korisnicima omogućava da na jednom mjestu pregledaju ponudu odjeće i modnih dodataka raznih marki te da direktno putem aplikacije i kupe odabrano. A Jessica je nedavno sudjelovala i u desetodnevnom programu The Unstoppables koji je okupio 117 australskih poduzetnika na Antarktici. Osim što su istraživali čari Antarktike, poduzetnici su raspravljali o raznim temama iz poduzetništva te razmjenjivali iskustva.
U sklopu programa su skočili i u ledene vode Antarktika. Svrha? Pomaknuti svoje granice, mentalno i fizički, proširiti svoj kut gledanja i plan djelovanja. Jer biti poduzetnik znači izaći iz svoje zone ugode! I shvatiti da većina naših svakodnevnih problema uopće nije tako strašna. Sama Jessica izdvojila je dvije osnovne lekcije za nju. Staviti stvari uvijek u širu perspektivu i ne izgubiti se u osjećaju sveznajućeg poduzetnika. Drugim riječima, biti uvijek otvorenoga uma.