Mnogi stariji menadžeri i menadžerice imaju različite vrijednosti od njihovih mlađih suradnika i kolega što svima pomalo stvara problem na poslu.
Mnogi stariji menadžer i poduzetnik ima drugačije vrijednosti od njihovih mlađih suradnika i kolega. Stoga se taj generacijskih jaz često pretvara u loše mišljenje o milenijalcima. Naročite probleme zadaju im, čini se, mlade žene koje se baš kao i čitava generacija bore za sebe. Stoga ih starije kolege često se doživljavaju kao teške i agresivne te izbjegavaju raditi s njima. Milenijalkama sigurno neće biti lako izboriti se za više položaje naročito u svjetlu smanjenja radne snage. No do 2025. godine većinu radne snage sačinjavat će milenijalci. Međutim, oni se ipak ne razlikuju toliko od prijašnjih generacija. Uglavnom žele iste stvari.
Samo je njihovo ponašanje drugačije jer uslijed interneta i društvenih mreža nude im se daleko veće prilike uz manji utrošak energije. Izloženi su puno većim mogućnostima izbora uslijed čega prirodno dolazi do konstantnog preispitivanja vlastitih odluka. Žene milenijalke i više od svojih muških kolega, žele raditi poslove kojima će svakoga dana doprinositi vrijednosti poduzeća. Važno im je sudjelovati u oblikovanju kulture na pozitivan način. Stoga žene te generacije neće zadovoljiti površni bonusi i pogodnosti u poduzeću. Najučinkovitije je pomoći im otkriti vlastite snage i naučiti ih kako se dobro osjećati kada daju svoj doprinos. To je ono što će povećati njihovu odanost i angažiranost.
Cijena ili vrijednosti – kada ćemo naučiti
Cijene je lako uspoređivati, no vrijednosti koje stoje iza neke cijene daleko teže. Svi smo kad-tad napravili pogrešku te pretpostavili kako su danas svi proizvodi, ali i usluge, slični. Čemu se onda zamarati uspoređujući ih kad je dovoljno uzeti onaj najpovoljniji, odnosno najjeftiniji. No, takvo razmišljanje poduzetnika može dovesti u zabludu, a kasnije nam donijeti i prilično problema. uzmimo primjer dizajnerskih usluga. Web dizajner s manje iskustva možda će biti povoljniji u početku. Ako će vam napraviti web stranicu koja nije privlačna, pregledna i funkcionalna, u konačnici vas može stajati izgubljenih poslova. Ili primjer prevoditeljskih usluga gdje se danas cijene spuštaju u nedogled.
Loš, ili tek nedovoljno kvalitetan prijevod, također može rezultirati izgubljenim poslom, loše sklopljenim ugovorom ili štetom po vaš imidž, a da toga uopće niste svjesni. Stoga se ne bismo uvijek trebali pitati koliko nešto košta, već što nam to donosi. Ipak, upravo takva promjena razmišljanja prema vrijednostima je ono što je u konačnici bitno. Ona se odražava na naše cjelokupno poslovanje ili kvalitetu života. Sudeći po kvaliteti proizvoda i usluga koje vidimo oko sebe trebamo jako dobro gledati što kupujemo. A sve to kako kasnije ne bismo došli u nepriliku. Očito je da ona stara kako nismo dovoljno bogati da kupujemo jeftino prilično točna.
Tržište vrijednosnicama diktira izbor direktora
Tržište dionicama i njegovi analitičari imaju veliku snagu. To možemo vidjeti i iz odluke Forda da dosadašnjeg predsjednika Uprave Marka Fieldsa zamijeni novim. Premda je u tri godine, koliko je bio na čelu Forda, 2015. uspio ostvariti rekordan profit od 10,8 milijardi analitičarima Wall Streeta nije bio po volji. Pokrenuo je i tranziciju Forda iz tradicionalnog proizvođača vozila u poduzeće "mobilnosti". Ima velike planove za izgradnju samostalnih vozila i novim uslugama poput dijeljenja vozila. No Wall Street nikako nije imao povjerenja u Fieldsa. Cijena dionica je pala skoro 18% u posljednjih 12 mjeseci. Stoga je 114 godina staro poduzeće odlučilo umiroviti Fieldsa. Na čelo je postavljen Jim Hackett koji je od prošle godine predvodio novoosnovani odjel mobilnosti. S novim čelnikom stoljetni Ford se nada pomladiti te repozicionirati u high-tech pružatelja novih mobilnih usluga.
Ujedno žele uvjeriti Wall Street da Ford ide dobrim putem. Hackett je poznat i kao dugogodišnji predsjednik Uprave Steelcasea. Zaslužan je za transformaciju tog proizvođača namještaja predvidjevši prijelaz s pregrađenih radnih mjesta u potpuno otvorene uredske prostore. Tada je srezao tisuće radnih mjesta i preselio proizvodnju namještaja iz SAD-a u Meksiko kako bi zaustavio ogromne gubitke. Ford je također najavio planove rezanja 1.400 radnih mjesta u Sjevernoj Americi i Aziji u nastojanju da smanji troškove.