Za uspjeh je često potrebna samo minimalna pomoć, a žene je znaju itekako iskoristiti za ostvarenje svojih nauma. Zajedno mogu i još bolje!
Za uspjeh je često potrebna samo minimalna pomoć. Žene je znaju itekako iskoristiti za ostvarenje svojih nauma. I u susjednoj nam Bosni i Hercegovini je slična situacija. Žene zakonski ravnopravne, a prikrivena neravnopravnost je često prisutna. One e na različite načine pokušavaju izboriti za svoje ideje i uspjeh. Velika prilika da velikim koracima zagrabe naprijed je i MI-BOSPO Mreža žena u biznisu. MI-BOSPO je prva zaklada za mikrokreditiranje u toj zemlji osnovana još 2000. godine kao projekt Svjetske banke. Ova organizacija ulaže velike napore u želji da im pomogne vjerujući da je mikrokreditiranje puno bolji oblik pomoći od humanitarne pomoći. Cilj im je podržati mala i srednja poduzeća kojima su na čelu prije svega žene. Zaklada je putem mirkozajmova osigurala podršku za preko 20.000 žena s niskim prihodima.
Mnoge žene još uvijek nemaju jednake prilike ili su čak izložene nasilju. Osnaživanjem žena u Bosni i Herzegovini zaklada, osim poboljšanja gospodarskog statusa žena, podržava i gospodarski razvoj zemlje te stvaranje novih radnih mjesta. Riječima direktorice zaklade, Nejire Nalić: "Žene su svjesne da samo zajedno mogu učiniti više i promijeniti situaciju kako bi pogodovala njihovom poslovanju." Kako kaže njihova vizija: "Uspješna poduzetnica, educirana i emancipirana žena u ekonomski osnaženoj porodici. Naše klijentice su ekonomski osnažene sa jasno izraženim poduzetničkim stavovima i ciljevima, spremne na donošenje dobrih poslovnih odluka, koje su rezultat naše uspješne suradnje."
Uspjeh FoodClouda u čuvanju hrane
Na globalnoj razini 30% proizvedene hrane baca se duž opskrbnog lanca, dok 805 milijuna ljudi diljem svijeta pati od gladi pa je time uspjeh spasiti i najmanji dio te hrane. FoodCloud, neprofitno društveno odgovorno poduzeće iz Irske, pronašlo je rješenje. U svega dvije godine poduzeće je postalo samoodrživo ostvarujući istovremeno pozitivan učinak na lokalne zajednice. Inspirirala ih je spoznaja da poduzeća plaćaju da bi bacila savršeno dobru hranu dok se udruge muče da prikupe sredstva i nahrane potrebite. Sustav je izgrađen oko inovativne tehnološke platforme koja učinkovito spaja poduzeća s viškom hrane i udruge na njihovom području. Koristeći FoodCloud aplikaciju ili web stranicu, poduzeća unose detalje o svom višku hrane i vremenu preuzimanja. Lokalnim udrugama zatim ide SMS obavijest te oni mogu odgovoriti da prihvaćaju ponudu.
Poduzeće se zatim putem aplikacije obaviještava da će udruga doći preuzeti hranu. Sva donirana hrana prati se putem sustava. To i poduzećima i udrugama omogućava da vide i nadgledaju svoje donacije. FoodCloud za sada djeluje u Irskoj i Velikoj Britaniji, ali dobivaju upite i iz drugih zemalja. U 2013. prebacili su 4 tone hrane, a u 2015. do početka prosinca čak 453 tone hrane. I kod nas postoji lanac trgovina koji prodaje hranu s kratkim rokom trajanja po povoljnim cijenama, a nadam se da će ih biti još.
Uspjeh pomoću etičnog poslovanja
Uspjeh želimo kao pojedinci i kao pripadnici neke skupine odnosno organizacije. Nedavno istraživanje Sveučilišta Notre Dame iz SAD-a pokazalo je da neetično poslovanje nanosi veliku štetu uspješnosti poduzeća, ne samo trenutno nego i dugoročno. Rad je objavljen u Journal of Applied Psychology pod nazivom "Do It Well and Do It Right: Impact of Service Climate and Ethical Climate on Business Performance and the Boundary Conditions". Istraživanje je provedeno na skoro 200 kino-dvorana uspoređujući ih temeljem kvalitete njihove usluge i poštivanja etičkih normi. Rezultati su otkrili da su oba ova preduvjeta nužna za povećanje prodaje i dugoročan uspjeh poduzeća. U slučajevima kada je poštivanje etike na visokoj razini, veća kvaliteta usluga još je pozitivnije utjecala na poslovanje. Međutim, kada je neetično ponašanje bilo uobičajeno, visoka kvaliteta usluga imala je daleko manji učinak na uspjeh poslovanja. Naročito na vrlo konkurentnim tržištima gdje potrošači imaju dovoljno opcija.
Autori istraživanja predlažu da vlasnici poduzeća promoviraju kulturu etičnosti postavljajući menadžere koji su iskreno posvećeni visokim etičkim normama, kao i uspostavljanjem posebnih kodeksa etičnosti za zaposlenike. Netko će prigovoriti da kino dvorane nisu baš reprezentativni uzorak, no vjerujem da i na temelju svog vlastitog iskustva možete ispričati ovakav rezultat i bez istraživanja. I, molim vas, bez izmotavanja, da sve to ovisi o vodstvu poduzeća, vizijama, misijama i slično. To ovisi o svakom od nas i ako svatko od nas krene razmišljati etično organizacija će također postati etična!