Neki smatraju da menadžer treba voditi tako da postavlja izuzetno visoke zahtjeve pred svoje djelatnike i strogo kritizira one koje doprinose manje.
Neki smatraju da menadžer treba voditi tako da postavlja izuzetno visoke zahtjeve pred svoje djelatnike i strogo kritizira one koje doprinose manje. Ipak, sve je više zagovornika i pozitivnih poticajnih mjera. Menadžer koji samo ili većinom kritizira svoje radnike može doći u situaciju da njegove poruke ne dolaze do članova njegovog tima. Mogli smo to davno naučiti u priči u kojoj su se sunce i vjetar natjecali koji će prije natjerati putnika namjernika da skine kaput! No, važne su i znanstvene metode! Prema istraživanju koje je objavio časopis Harvard Business Review veće su šanse da u budućnosti napreduje onaj radnik koji primi više pohvala i pozitivnih ocjena o svom radu.
Autori studije, Jack Zenger i Joseph Folkman, proučili su par stotina ocjena uspješnosti zaposlenika. Zaključili su da negativne ocjene ne donose rezultate. Naprotiv, uspješnost djelatnika nakon loših ocjena još opada. Autori ove studije stoga smatraju da ocjene koje su iznad realnih mogu biti upravo iskra povjerenja i samopouzdanja koju ti djelatnici trebaju. Adam Grant, profesor na Wharton School, u svojoj knjizi Give and Take također tvrdi kako menadžeri koji podržavaju "stav davanja" zauzvrat dobivaju veću lojalnost i učinkovitost.
Mislite da biste bili odličan menadžer?
Mislite da ćete vrlo lako postati i ostati menadžer? Prije nego donesete konačan sud, razmislite o sljedećim pitanjima i odgovorite na njih.
- Volite li ljude i vole li ljudi vas? Ne samo da ih morate voljeti, nego cijeniti i njegovati osobine koje nas čine različitima.
- Kolika vam je tolerancija za gluposti? A s njima ćete se zasigurno susresti i ne smijete dozvoliti da one utječu na vaše profesionalno držanje ili da djelujete nezainteresirani, čak i kada mislite da je to gubitak vremena.
- Kako doživljavate konflikte? Konstruktivni konflikti koji se rješavaju s poštovanjem obilježje su zdrave organizacije. Ako težite bijegu, umjesto borbi, morat ćete poraditi na tom instinktu.
- Jeste li dobri u davanju povratnih informacija? Ako niste vješti u pružanju konstruktivne kritike, poradite na tome.
- Možete li si pregristi jezik kada je potrebno? Jer ponekad je bitno mirno sjediti i pustiti vaše djelatnike da sami pronađu rješenja umjesto da uskačete i spašavate situaciju.
- Koliko vjerujete drugima? Dobar menadžer zna pronaći ravnotežu između laissez-faire pristupa i mikromenadžiranja.
- Koliko ste posesivni? Možete li dijeliti informacije i zasluge? Znate li delegirati i odreći se kontrole kad je to potrebno?
- I na kraju, koliko vam je bitna ravnoteža između privatnog i poslovnog života? Jer ako volite zatvoriti vrata za sobom točno u 17:00 i držati strogo odvojen poslovni i privatni život, pripremite se na šok. Sastanci uz doručak ili u šest popodne te večeri provedene uz finaliziranje financijskog plana dio su života koji vodi menadžer.
Dionice radnicima
Apple je najavio da će ubuduće svaki radnik poduzeća, čak i oni privremeni, plaćeni po satu, moći kupiti dionice Applea po povoljnijim uvjetima. Ovime su obuhvaćeni i mnogi djelatnici u maloprodaji te oni koji rade na uslugama potrošačima (AppleCare Teams). Apple nije prvo informatičko poduzeće koje je svim svojim djelatnicima omogućilo kupnju dionica. Međutim, rijetko je da se poduzeće s tolikim brojem zaposlenih u prodaji kao što ih ima Apple odluči na ovakav korak. Prema brojkama iz godišnjeg izvještaja za 2014. oko polovice svih zaposlenih u Appleu radi u maloprodaji. S obzirom da se radi restriktivnim dionicama, Appleov program se vidi kao način zadržavanja djelatnika. Također može pomoći u privlačenju djelatnika koji imaju znanja i kompetencije koji su im potrebni za širenje vlastite baze trgovina. Ujedno se, smatraju analitičari, šalje signal da se djelatnici tretiraju na konzistentniji način.