Iako mnoge studije pokazuju da otvorena komunikacija predstavlja ključ angažmana djelatnika te time produktivnosti i inovacija teško ju je provesti.
Mnoge studije pokazuju da otvorena komunikacija predstavlja ključ angažmana djelatnika, a time produktivnosti i inovacija. Ipak, otvorena komunikacija je koncept koji je zahtjevno provesti u stvarnost. Prije svega treba znati da otvorena komunikacija je neželjeno dijete društva u kojem živimo. Svi smo mi selektivni u izboru informacija koje dijelimo s ljudima oko nas. Stoga je bitno svjesno osmišljavati načine komuniciranja koji će poticati otvorenu komunikaciju u poduzeću. Jer neravnomjerna raspodjela informacija ima izuzetno negativan utjecaj na moral.
Nerazmjernom se komunikacijom stvaraju klase "onih koji znaju" naspram "onih koji ne znaju". I pri tome nije važno koliko značajna neka informacija stvarno bila. S druge strane pak se nalazi prekomjerna komunikacija kojom se žele izbjeći nesporazumi te prethodni negativni utjecaji. Međutim, niti pretjerano komuniciranje nije rješenje. Zato je dobro pitati djelatnike što je njima bitno i što oni žele znati. Neka poduzeća danas prakticiraju radikalnu transparentnost. No, žele li uistinu svi djelatnici znati koliku tko plaću ima. Ili biste li vi željeli da svi prate vaše navike vježbanja ili spavanja? Ono što svi žele je pronaći smisao i svrhu svog rada, a zadatak je menadžera u tome im pomoći. Kad bi za to postojao neki recept koji bismo svi mogli koristiti to bi bilo super, zar ne?
Internetska komunikacija ulazi u treću fazu
Internet je s nama tek nešto više od dva desetljeća, a već govorimo o trećoj fazi razvoja u kojoj će komunikacijske vještine biti još kompleksnije. Ta faza bi trebala povezati sve stvari oko nas. Već se umnogome oslanjamo na internet, a prema suosnivaču AOL-a, Stevea Casea, još ćemo više ovisiti o internetskoj komunikaciji. Prva faza je bila kada smo se upoznavali s internetom i učili kako se koristi. Druga faza bila je kada su se tvrtke počele graditi na internetu, poput Facebooka ili LinkedIna. U trećoj fazi Case predviđa da će internet postati integralni dio naših života i utjecati na sva područja. Dakle, ne samo komunikaciju među ljudima.
On smatra da bi internet mogao potaknuti velika otkrića u medicini, obrazovanju, ali i u drugim područjima. Ogromne količine podataka koje će se na taj način stvarati dovodit će do novih zaključaka i novih ideja. Marc Benioff je direktor tvrtke Salesforce.com. On smatra da je bitno da se poduzetnici, koji su već izgradili poduzeća, nastave kretati umjesto da leže na lovorikama. To je važno ako žele ostati ispred tog vala. Case pak menadžerima poručuje u stilu Waynea Gretzkyija, legende hokeja: "Ne gledajte gdje se pak nalazi, već radije gdje pak ide."
Komunikacija bez ograda
Učinkovita komunikacija je čudesna stvar! Možemo objasniti drugim ljudima što volimo, gdje smo proveli ljetovanje ili što bismo željeli postati. Možda i kakve ideje imamo! No, komunikacija je često površna, a posebno u razgovorima među poslovnim ljudima i onima koji to namjeravaju postati. Gotovo uvijek ostanemo uskraćeni za informacije o tome što trenutačno rade ili što planiraju. Svi se plaše da bi im drugi mogli ukrasti ideju i upropastiti je odnosno upropastiti planove koje imamo s njom. I baš zato Ryan Paugh, suosnivač Young Entrepreneur Councila, predlaže da komunikacija izgleda upravo suprotno: Izrazite svoje mišljenje i podijelite svoje ideje s drugima.
"Najbolje što možete učiniti jest da podijelite svoje ideje s drugima. Puno poduzetnika to izbjegava iz straha da će im drugi ukrasti ideje. Poduzetnik ili menadžer gotovo uvijek zaboravlja da su ideje samo njihove. Oni ih znaju opisati, znaju koji rezultat očekuju i jedino oni mogu biti u posvećeni toj ideji do njenog ostvarenja. I baš zato većina ostalih ljudi koji bi takve ideje čuli ne bi nikada mogla ispravno provesti vašu dobru ideju. Radije ih upitajte: Zašto bi ti to kupio? Dobre povratne informacije su važnije nego što mislite pa će vam pomoći u da vaša ideja stoji na stabilnim nogama, krenite odmah."