Često se postavlja pitanje moramo li posao obavljati i izvan radnog vremena te čitamo članke o iskustvima gdje menadžeri rade i po 70 sati tjedno.
Često se postavlja pitanje oko toga da posao moramo obavljati i izvan radnog vremena. U novinama se svako toliko pojavljuju članci o inozemnim iskustvima gdje menadžeri rade i po 70 sati tjedno. Pitamo se ima li to smisla i bismo li mi radili 70 sati tjedno kada bi nam zakonodavac to dopuštao. Center for Creative Leadership nedavno je proveo istraživanje kojim je obuhvatio skoro 500 menadžera nižih i viših razina u SAD-u. Zaključak istraživanja je da se radni tjedan menadžera popeo na 72 radna sata, od čega su 13,5 sati "na vezi" putem pametnih telefona tijekom radnog tjedna i još oko 5 sati izvan radnog vremena uključujući i vikende.
No, zapanjujuće je da se većina njih ne žali na predugi radni tjedan. Ono što ih prvenstveno smeta je osjećaj da se njihovo vrijeme trati.
Od 75 - 96% ispitanika (ovisno o pitanju) žali se na beskorisne sastanke, e-mailove, neadekvatnu tehnologiju, neorganizirane ili nekompetentne više razine menadžmenta te nejasne ovlasti u procesu donošenja odluka.
Zapravo, problem nije u "izgaranju" na poslu. Problem je u neučinkovitosti koja proizlazi iz lažnih kriza (" gašenja vatri"). One su rezultat pomanjkanja usklađenosti i suprotstavljenih prioriteta, a u konačnici sve se svodi na pomanjkanje vodstva.
Novi posao začinjen problemima za novu predsjednicu Uprave
Najveći američki proizvođač automobila, General Motors Co., tijekom siječnja je bio u fokusu medija kada je posao glavnog izvršnog direktora dobila žena. Mary Barra je prva žena u povijesti automobilske industrije na tako visokoj poziciji. Barra je došla na čelo poduzeća jer se ono već neko vrijeme bori sa izazovima smanjene potražnje za novim automobilima. Vjerujem da nije očekivala da će je dodatni problemi tako brzo snaći. Ubrzo nakon njenog imenovanja Mary Barra i General Motors ponovno su u žarištu interesa novinara. General Motors je povukao 1,6 milijuna svojih vozila s tržišta nakon što je otkrivena greška u sustavu paljenja. Dodatni problem je taj što je ista greška povezana s 13 smrtnih slučajeva. Obično vijesti u kojima proizvođači automobila dodatno servisiraju automobile preskočimo, ali toliki broj smrtnih slučajeva je ozbiljan problem.
Uz to se otkrilo da je GM za grešku znao već desetak godina i unutar poduzeća se o njoj raspravljalo. No, obavijest o tome predočena je javnosti tek nedavno. Sada istragu o tome provodi čak i kongresni odbor, ali i GM interno. Barra je odmah započela istragu i svi se pitaju kako će proći ovo vatreno krštenje.