Društvene mreže su praktično dio naše svakodnevice i malo tko razmišlja o tome koja je strategija prikladna za korištenje društvenih mreža.
Društvene mreže su praktično dio naše svakodnevice. Malo tko razmišlja o tome koja je strategija prikladna za korištenje društvenih mreža. Za pojedince se to i može razumjeti. Poduzeće ili onaj koji u ime poduzeća komuniciraju s klijentima putem društvenih mreža to bi stalno trebali imati na umu. Američki lanac restorana IHOP podigao je ovih dana buru na društvenim mrežama. Retweetali su poruku koja tvrdi da je kampanja Hillary Clinton bila "major garbage campaign” (u slobodnom prijevodu jedno veliko smeće). Porukom je također željeno dobro jutro svima – osim onima koji se ne slažu s njihovom tvrdnjom. Iako je bila nedjelja, IHOP je vrlo brzo reagirao i uklonio sporan tweet. Tvrde da je njihov Twitter račun bio hackiran. Izdali su priopćenje u kojem ističu kako je u suštini njihovog brenda posvećenost stvaranju toplog i srdačnog okruženja za sve goste i fanove, bilo u restoranima ili online.
Ipak, mnogi korisnici društvenih mreža nisu im povjerovali budući da je samo taj jedan retweet bio upitan. Šteta je počinjena. Svejedno je radi li se o sigurnosti društvenih mreža, nedovoljnim provjerama ili edukaciji vlastitih radnika ili nečem trećem. Vijest su prenijeli mnogi portali, novine, te čak i neke televizijske stanice. Nadam se da je vaša strategija puno bolje razrađena. Važno je da se stavovi pojedinaca ne miješaju s porukom i vrijednostima koje poduzeće želi podijeliti sa svojim klijentima.
Strategija nulte tolerancije prema netolerancijama
Strategija osim poduzetnicima i menadžerima u poduzeću može pomoći svakom pojedincu i svakoj organizaciji bez obzira kakvi su njeni ciljevi. Iako nam se to čini nevjerojatnim u današnje doba, rasizam i predrasude još uvijek su vrlo prisutni u našim životima. I ne samo kad gledamo vijesti iz bijelog svijeta, već i u našem vlastitom okruženju. Upravo zato izuzetno je važno reagirati i suprotstaviti im se čim primijetimo i najmanje naznake bilo kakve netolerancije prema različitostima. Stoga je lijepo vidjeti i čuti da neko poduzeće ima upravo takav odnos prema netoleranciji. Delta Air Lines je poduzeće o kojem govorimo, a njihov odnos prema toleranciji pokazao se jesenas. U listopadu ove godine mlada doktorica Tamika Cross, afroamerikanka, letjela je Deltom u rodni grad. Čovjeku na letu je pozlilo i doktorica je željela priskočiti u pomoć.
No, stjuardesa ju je odbila s riječima: "Tražimo prave doktore ili medicinske sestre." Priča se proširila Facebookom polučivši tisuće komentara i sličnih primjera žena i pripadnika manjina. Delta je odmah provela temeljitu istragu te izjavila da "kada se takve situacije pojave, mi imamo odgovornost prema našim zaposlenicima, kao i prema našim klijentima, da sagledamo okolnosti i naše procedure jer nam to pruža priliku da slušamo, učimo i budemo bolji." Kao posljedica, uvedene su promjene u Deltine procedure i treninge osoblja. Nadam se da su se putnici i ispričali, a ne samo poslali neki PR, no o tome vijesti ne govore.
Strategija za mame u četrdesetima
Strategija uključivanja sredovječnih osoba (ili onih u najboljim godinama) u poslovanje poduzeća zna biti prilično komplicirana. Današnja tehnologija se razvija sve brže i brže. Poznavanje rada na računalu je postalo jedan od uvjeta za dobivanje posla. Šest tehnoloških poduzeća iz San Francisca surađuje s neprofitnom udrugom Path Forward. Odlučili su od listopada ponuditi 18-tjednu plaćenu praksu za oko 20 stručnjaka srednjih godina. Cilj je pomoći povratak roditeljima koji se nakon podizanja djece žele vratiti na posao. Iako je program otvoren i muškarcima, očekuje se da će mjesta biti uglavnom popunjena ženama. Također, sedam drugih tehnoloških i inženjerskih poduzeća, uključujući IBM i General Motors, već je pokrenulo stručnu praksu za žene koje su prekinule rad na neko vrijeme. Tehnološka poduzeća nisu jedina s ovakvom praksom.
Strategija se svidjela i financijskim poduzećima koja su sličnu praksu uvele na Wall Streetu prije nekoliko godina. U Goldman Sachsu je skoro pola od 150 osoba koje su prošle program od 2008. zaposleno na puno radno vrijeme. IT poduzeća ovime žele povećati udio žena na svim razinama. Jer istraživanja pokazuju da oko 50% žena s iskustvom u znanosti, inženjerstvu ili tehničkim područjima s vremenom odluči napustiti svoje područje stručnosti. Lijepo je vidjeti da se poduzeća brinu za širenje vještina, ali i da postoje ljudi koji te vještine žele usvojiti!
Strategija uspijeva kao kombinacija analize i vizije
Strategija ima mnogo lica i teoretskih pogleda. Tako su se tijekom osamdesetih godina prošlog stoljeća razvile su se dvije škole poslovne strategije. Prema jednoj, uspjeh ovisi o analizi poslovne grane u kojoj se djeluje te vlastitih prednosti u odnosu na konkurenciju. Prema drugoj, uspjeh ovisi o njegovanju osobnih sposobnosti i resursa. Rekli bismo da se postavlja pitanje jesmo li koncentrirani na rad. Profesorica Cynthia Montgomery s Harvard Business School u svojoj novoj knjizi The Strategist: Be the Leader Your Business Needs sada nastoji pomiriti te dvije strane.
Ona smatra da poslovni strateg nije osoba koja samo analizira poziciju poduzeća ili njegove resurse, već i pokreće razgovore o tome koja je vizija poduzeća. Poduzeće će uspijevati ovisno o kvaliteti tih razgovora i načinima kako će iskoristiti prednosti u odnosu na konkurenciju. Osnovna postavka je da strategiju treba promatrati kao stanje uma koje treba njegovati umjesto kao plan koji treba sprovesti te ćemo imati daleko više šanse za uspjeh.