Vizija i misija poduzeća trebaju biti poznate svakom radniku, a još je bolje ako i oni sudjeluju u njihovom definiranju.
Suosnivač poduzeća za online prodaju vina Vinomofo, Andre Eikmeier, savjetuje kako postići da vizija i misija vašeg poduzeća budu usvojene. Tako ćete osigurati više inicijative, aktivnosti, inovacije i predanosti. Prvi je korak objasniti radnicima što vizija i misija znače. Zatim ih pozvati da podijele što poduzeće znači njima i što bi oni željeli da poduzeće ostvari. Sve prikupljene informacije pročistite te izvucite ključne elemente. Temeljem njih kreirajte viziju i misiju – što jednostavniju, to bolje.
Infografika je također odličan način za prezentiranje vizije i misije jer se slike lako pamte. Vizija i misija trebaju biti dokumentirane, stoga napravite plakate i postavite ih na zidove. Sljedeći korak je definiranje plana, pri čemu je bitno imati predodžbu što se želi postići za 3 ili 5 godina. Još je bitnije odrediti kratkoročne ciljeve i norme. Kad određujete načine motiviranja i nagrađivanja, pazite da budu u skladu s idejama koje proklamirate u vašoj viziji i misiji. Ovako napisano izgleda lagano, zar ne?! :-)
Vizija indijskog startupa je globalna
Practo je indijski startup portal koji povezuje doktore s pacijentima. No, njihovih vodeći ljudi misle da njihova vizija treba biti puno šira. Platforma organizira rasporede doktora, prikuplja i provjerava podatke o pacijentima te upravlja plaćanjima. Za sada je aplikacija dostupna za korištenje samo u Indiji, no namjera im je proširiti poslovanja i na šire područje. Portal koji su postavili je besplatan kako za pacijente tako i za doktore. Njime je već obuhvaćeno 120.000 liječnika, i 1,5 milijun pacijenata. Oni međusobno razmjene više od 4 milijuna upita mjesečno. Osim u Indiji, prisutni su u Singapuru i Filipinima. Najnovija vijest je partnerstvo s Twitterom pomoću kojega će korisnici ove društvene mreže trenutačno moći dobiti odgovore na svoje upite. Putem @AskPracto dobit će odgovore od provjerenih liječnika i specijalista.
Prema riječima Shashank ND-a, osnivača Practa, cilj je transformirati pristup zdravstvenoj skrbi. Također, vizija im je pružiti trenutačne, besplatne i lako dostupne informacije milijunima potrošača. Shashank smatra kako će laka dostupnost i jednostavnost Practa doprinijeti boljoj dostupnosti zdravstva za milijune potrošača širom svijeta. Vizija im je pomoći ljudima da donose bolje i informiranije odluke o svom zdravlju. Plan im je nastaviti se širiti globalno. I kod nas ima sličnih pokušaja, ali nisam siguran je li i njihova misija slična!
Može li se vizija ispuniti sjedenjem na dvije stolice?
Vizija i misija su važan dio svakog pojedinca i poduzeća. Oni su temelj kojim se privlače ljudi koji žele raditi da bi se vizija i misija pretočile u stvarnost. Američki Institute of Medicine (IOM) je jedna neprofitna, nevladina organizacija čija su vizija i misija poboljšanje zdravlja Amerikanaca. Djeluje u sklopu Nacionalnih Akademija Sjedinjenih Država. Svrha mu je pružati savjete vezane uz biomedicinsku znanost i zdravlje.
Novoizabrani predsjednik Victor Dzau, do sada je bio pročelnik Odjela za zdravstvena pitanja na Sveučilištu Duke. Radio je i kao predsjednik Duke University Health System-a. Na dužnost će stupiti 1. srpnja 2014. Mandat mu traje šest godina. Dr. Dzau, bi trebao predstavljati vrhovni autoritet po pitanju nezavisnog mišljenja za sva pitanja koja se tiču zdravlja nacije. No, trenutačno je član nadzornih odbora u nekoliko farmaceutskih tvrtki Genzyme, Sanofi Biosurgery, Alynlam Pharmaceuticals i Medtronic. Istovremeno je i član nadzornog odbora PepsiCoa. Kao član tih nadzornih odbora istovremeno ima dužnost prema dioničarima navedenih kompanija.
Jesu li ga izabrali ga baš zbog njegovih veza s farmaceutskom industrijom? Hoće li Dzau uspješno koristiti stečeno znanje i veze kako bi se ispunila vizija i misija Instituta ostaje da vidimo.