Sve više žena odlučuje zakoračiti u svijet poduzetništva s jednim jasnim ciljem: preuzeti kontrolu nad vlastitom sudbinom i pronaći balans između karijere i privatnog života. Iako na početku taj put može izgledati zastrašujuće, motivacija vođena vizijom, hrabrost i upornost otvaraju vrata ne samo profesionalnog uspjeha, već i osobnog ispunjenja.
Više od polovice žena, prema nekim inozemnim istraživanjima, su postale poduzetnice jer su se željele riješiti svog šefa. Isto tako više od polovice njih je željelo imati veću kontrolu nad svojom budućnošću. U velikom broju slučajeva to znači stvoriti ravnotežu između upravljanja svojom karijerom i svojom obitelji.
Stoga se mnoge poduzetnice iznenade kad shvate da biti poduzetnik zahtijeva veću količinu vremena od zaposlenja u nekom od poduzeća. Na početku samostalnog poduzetničkog putovanja može se činiti da je zadržati posao u poduzeću možda bila i bolja opcija. Poduzetnik treba razmišljati o puno većem broju detalja nego "obični" zaposlenik. Mnogima se želja za uspješnim usklađivanjem i poslovnog i privatnog dijela života čini poput nemoguće misije.
No, nije sve, kao što mnoge poduzetnice znaju, tako crno. Treba imati na umu i da ste taj posao započeli jer vas je na to motivirala vizija da ćete promijeniti svijet i takav pristup treba zadržati. Vašu ideju i viziju nitko neće moći ostvariti tako dobro kao vi sami. Zato ustrajte u tome, ma koliko vam okolina govorila da ste "sišli s uma".
Izlazak iz zone komfora i ulazak u zonu rasta
Kada govorimo o poduzetništvu, iako ono nije jednostavan pothvat te zahtijeva određene preduvjete, danas postoje određene „olakotne okolnosti“. Pri tome prvenstveno mislim na tehnologiju. Živimo u svijetu u kojem su se digitalne tehnologije razvile do točke koju ne tako davno nismo mogli niti zamisliti. I tu nije kraj. Digitalne tehnologije razvijaju se svakodnevno i pružaju brojne mogućnosti koje bi bilo šteta ne iskoristiti.
Biti poduzetnik u današnjem svijetu nije lak zadatak. Potrebno je hrabrosti odvažiti se i izaći iz zone komfora, pokrenuti vlastiti posao, biti sam svoj šef. Na početku vam se može činiti da ste pogriješili i da je jednostavniji raditi ono što vam nadređeni govori. Ne brinite, to je sasvim normalno. Nakon što napokon izađemo iz zone komfora, umjesto da sve teče glatko, vrlo često nas dočeka „hladan tuš“. Nije sve onako kako smo zamišljali. Ušli smo u zonu straha u kojoj pronalazimo izgovore za povratak u zonu komfora. Nedostaje nam samopouzdanje i samo želimo mirnu luku. Međutim, upravo tada ne trebate odustati. Sve svoje snage tada trebate usmjeriti na suočavanje s izazovima i stjecanje novih znanja jer na taj način dolazite u zonu rasta u kojoj se razvijate i napredujete.
Osobine ličnosti i poduzetništvo
Ličnost pojedinca uvelike može određivati koje radno mjesto će zaposleniku najviše odgovarati. Upravo ličnost pojedinca poprilično utječe i na temu o kojoj ovdje pišem – poduzetništvo. Pojedinci se razlikuju s obzirom na inicijativu koju pružaju, samostalnost, odlučnost, stupanj ekstroverzije / introverzije i slične stavke koje određuju hoće li se netko upustiti u poduzetničke vode. Assessment centar ima važnosti i puno prednosti te uvelike može pomoći poduzetnicima pri pokretanju vlastitog poduzeća, a još više zapošljavanju prvih radnika.
Prije upuštanja u poduzetničke vode dobro je kroz assessment centar uvidjeti postoje li stavke na kojima trebate poraditi. Također, assessment centar može pomoći i u osvještavanju vaših jakih strana što može biti kamen temeljac u vašem novom poslu.
Assessment centar
Assessment centar je vrlo važna stavka za svaku organizaciju. Bilo da trebate procjenu znanja, vještina i sposobnosti potencijalnih zaposlenika ili trebate procjenu postojećih zaposlenika, assessment centar je tu za vas. Svi znamo koliko je važno odabrati prave zaposlenike za pojedino radno mjesto. Ako se dogodi da zaposlenik ne odgovara radnom mjestu, odnosno da radno mjesto ne odgovara zaposleniku, patit će i posao i zaposlenik. Zaposlenik će se osjećati kao da ne pripada na radnom mjestu, svjestan rascijepa koji postoji između njega i onoga što obavlja. Postoji opasnost da dobije dojam da nije dovoljno sposoban te da ne vrijedi dovoljno.
Naravno, pati i sam posao. Zaposlenik ne obavlja posao onako kako bi trebao što se odražava na kvalitetu obavljenog posla. Također, budući da vjerojatno ostali zaposlenici moraju nadoknađivati posao, dolazi i do negativnih posljedica po njih. Tada je potrebno djelovati, a assessment centar može pomoći i u takvim situacijama. Naime, potrebno je napraviti sveobuhvatnu procjenu zaposlenikovih kompetencija te vidjeti postoji li za zaposlenika odgovarajuće radno mjesto unutar organizacije. Assessment centar će nam pomoći procijeniti što bi zaposleniku najviše odgovaralo s obzirom na njegova znanja, vještine, sposobnosti, ali i ličnost koju nikako ne smijemo zaboraviti.
Marketing u digitalnom dobu
Iako ulazak u svijet poduzetništva nije jednostavan, digitalne tehnologije i društvene mreže postale su neizostavni alati modernog poslovanja, koji omogućuju ženama da učinkovito razvijaju svoje poslovne ideje i stvaraju održive projekte.
Jedna od najvažnijih prednosti digitalnog doba je pristupačnost i mogućnost kreativnog pristupa marketinškoj komunikaciji. Društvene mreže nude poduzetnicama platformu za prezentaciju onoga što rade, isticanje njihovih jedinstvenih usluga i proizvoda te privlačenje ciljane publike na zanimljiv i suvremen način. Uz minimalna ulaganja, moguće je pokrenuti snažne marketinške kampanje, doprijeti do globalne publike i prezentirati se kao dio tehnološki naprednog svijeta.
Digitalni alati, od analitičkih platformi do alata za dizajn i izradu sadržaja, pružaju ženama priliku da s malo tehničkog znanja i puno kreativnosti maksimiziraju svoj doseg. Društvene mreže također potiču globalnu umreženost, uklanjajući prostorne i vremenske barijere te omogućujući sklapanje partnerstava i suradnju s pojedincima i organizacijama.
Prilika za žene da grade vlastiti put
Digitalizacija nudi ženama priliku da zaobiđu utabane staze tradicionalnog poslovnog svijeta, omogućujući im da izgrade posao s bilo kojeg mjesta. Virtualna radna mjesta i digitalni način života stvaraju nevjerojatnu fleksibilnost za postizanje željene privatno-poslovne ravnoteže. Kroz prilagođene rasporede aktivnosti, žene poduzetnice mogu lakše balansirati svoje poslovne i osobne obveze, stvarajući harmoniju u životu na način koji prije nije bio moguć.
Bez obzira na industriju, digitalna transformacija omogućuje ženama da preuzmu kontrolu nad svojim vremenom i resursima. Međutim, izazov koji također donosi digitalizacija jest smanjenje fizičkih i neverbalnih signala koji čine našu svakodnevnu komunikaciju. Svi mi pišemo more mailova, poruka ili sms-ova. Njima nedostaje onaj vizualni dio tijekom kojeg prepoznajemo detalje u neverbalnim dijelovima komunikacije. To su položaj i pokreti tijela, te boja, jačina i drugim karakteristikama glasa. U zadnje vrijeme to se pokušava nadoknaditi emotikonima, no oni to teško mogu nadomjestiti.
Korištenje socijalnih vještina u digitalnom okruženju
S obzirom na nabrojane nedostatke digitalnih tehnologija, može se primijetiti da je tu još jedna prilika za žene. Žene imaju snažne komunikacijske sposobnosti i socijalnu inteligenciju koja im omogućuje da uspješno prebrode ove nedostatke. Svjesne su važnosti tona i konteksta poruka, pa njihovi digitalni odgovori često budu jasni, empatični i ispravno shvaćeni. To znači da mogu imati puno veće dobrobiti od korištenja digitalnom tehnologijom nego muškarci. Ona im može biti od stvarno velike pomoći u olakšavanju poslovanja.
Osim toga, komunikacija putem digitalnih tehnologija ne mora se uvijek ograničiti na pisanu komunikaciju. Iako su tekstualni formati poput mailova, poruka i društvenih mreža najzastupljeniji, moderni alati poput Skype-a, Teams-a, Zoom-a i Meet-a omogućuju i verbalnu komunikaciju licem u lice. Iako postoje njihovi nedostatci, verbalna komunikacija licem u licem olakšava razgovor i razmjenu ideja. Na ovaj način moguće je i primijeti pojedine aspekte neverbalne komunikacije. To naravno nije kao kada razgovaramo s osobom uživo, međutim u nemogućnosti sastanka uživo može biti dobra zamjena.
Jesu li muškarci i žene različiti u poslovanju?
Muškarce često motivira želja za većim rizikom i dokazivanjem, dok žene više preferiraju stabilnost i ravnotežu između poslovnog i privatnog života. Uz digitalizaciju, žene danas mogu razvijati svoje poslovanje s manjim financijskim rizikom, jer mnoge prilike koje digitalni svijet nudi zahtijevaju niže početne troškove. Korištenje digitalnih alata omogućuje im da uspješno balansiraju obiteljske obaveze i poslovne ciljeve, stvarajući poslovni uspjeh koji je temeljen na unutarnjoj motivaciji i harmoniji.
Digitalna tehnologija olakšava svakodnevne izazove i ženama omogućuje lakše upravljanje vremenom i resursima, stvarajući prostor za usklađivanje svih aspekata života. Ako osjećate da ste spremne iskoristiti prednosti digitalnog doba, sada je pravo vrijeme za početak. Brojne prilike čekaju – hrabro iskoristite digitalni svijet i kreirajte vlastiti put!