Žene vrlo često za plovidbu poduzetničkim vodama imaju jednu, ali važnu motivaciju – slobodu! Digitalna revolucija je prilika koja im tu mogućnost pruža više nego ikad do sad, omogućujući im da izgrade vlastiti brend, prošire svoj utjecaj i dosegnu globalnu publiku putem interneta.
Više od polovice žena, prema nekim inozemnim istraživanjima, su postale poduzetnice jer su se željele riješiti svog šefa. Isto tako više od polovice njih je željelo imati veću kontrolu nad svojom budućnošću. U velikom broju slučajeva to znači stvoriti ravnotežu između upravljanja svojom karijerom i svojom obitelji.
Stoga se mnoge poduzetnice iznenade kad shvate da biti poduzetnik zahtijeva veću količinu vremena od zaposlenja u nekom od poduzeća. Na početku samostalnog poduzetničkog putovanja može se činiti da je zadržati posao u poduzeću možda bila i bolja opcija. Poduzetnik treba razmišljati o puno većem broju detalja nego "obični" zaposlenik. Mnogima se želja za uspješnim usklađivanjem i poslovnog i privatnog dijela života čini poput nemoguće misije.
No, nije sve, kao što mnoge poduzetnice znaju, tako crno. Treba imati na umu i da ste taj posao započeli jer vas je na to motivirala vizija da ćete promijeniti svijet i takav pristup treba zadržati. Vašu ideju i viziju nitko neće moći ostvariti tako dobro kao vi sami. Zato ustrajte u tome, ma koliko vam okolina govorila da ste "sišli s uma".
Izlazak iz zone komfora i ulazak u zonu rasta
Kada govorimo o poduzetništvu, iako ono nije jednostavan pothvat te zahtijeva određene preduvjete, danas postoje određene „olakotne okolnosti“. Pri tome prvenstveno mislim na tehnologiju. Živimo u svijetu u kojem su se digitalne tehnologije razvile do točke koju ne tako davno nismo mogli niti zamisliti. I tu nije kraj. Digitalne tehnologije razvijaju se svakodnevno i pružaju brojne mogućnosti koje bi bilo šteta ne iskoristiti.
Biti poduzetnik u današnjem svijetu nije lak zadatak. Potrebno je hrabrosti odvažiti se i izaći iz zone komfora, pokrenuti vlastiti posao, biti sam svoj šef. Na početku vam se može činiti da ste pogriješili i da je jednostavniji raditi ono što vam nadređeni govori. Ne brinite, to je sasvim normalno. Nakon što napokon izađemo iz zone komfora, umjesto da sve teče glatko, vrlo često nas dočeka „hladan tuš“. Nije sve onako kako smo zamišljali. Ušli smo u zonu straha u kojoj pronalazimo izgovore za povratak u zonu komfora. Nedostaje nam samopouzdanje i samo želimo mirnu luku. Međutim, upravo tada ne trebate odustati. Sve svoje snage tada trebate usmjeriti na suočavanje s izazovima i stjecanje novih znanja jer na taj način dolazite u zonu rasta u kojoj se razvijate i napredujete.
Osobine ličnosti i poduzetništvo
Ličnost pojedinca uvelike može određivati koje radno mjesto će zaposleniku najviše odgovarati. Upravo ličnost pojedinca poprilično utječe i na temu o kojoj ovdje pišem – poduzetništvo. Pojedinci se razlikuju s obzirom na inicijativu koju pružaju, samostalnost, odlučnost, stupanj ekstroverzije / introverzije i slične stavke koje određuju hoće li se netko upustiti u poduzetničke vode. Assessment centar ima važnosti i puno prednosti te uvelike može pomoći poduzetnicima pri pokretanju vlastitog poduzeća, a još više zapošljavanju prvih radnika.
Prije upuštanja u poduzetničke vode dobro je kroz assessment centar uvidjeti postoje li stavke na kojima trebate poraditi. Također, assessment centar može pomoći i u osvještavanju vaših jakih strana što može biti kamen temeljac u vašem novom poslu.
Assessment centar
Assessment centar je vrlo važna stavka za svaku organizaciju. Bilo da trebate procjenu znanja, vještina i sposobnosti potencijalnih zaposlenika ili trebate procjenu postojećih zaposlenika, assessment centar je tu za vas. Svi znamo koliko je važno odabrati prave zaposlenike za pojedino radno mjesto. Ako se dogodi da zaposlenik ne odgovara radnom mjestu, odnosno da radno mjesto ne odgovara zaposleniku, patit će i posao i zaposlenik. Zaposlenik će se osjećati kao da ne pripada na radnom mjestu, svjestan rascijepa koji postoji između njega i onoga što obavlja. Postoji opasnost da dobije dojam da nije dovoljno sposoban te da ne vrijedi dovoljno.
Naravno, pati i sam posao. Zaposlenik ne obavlja posao onako kako bi trebao što se odražava na kvalitetu obavljenog posla. Također, budući da vjerojatno ostali zaposlenici moraju nadoknađivati posao, dolazi i do negativnih posljedica po njih. Tada je potrebno djelovati, a assessment centar može pomoći i u takvim situacijama. Naime, potrebno je napraviti sveobuhvatnu procjenu zaposlenikovih kompetencija te vidjeti postoji li za zaposlenika odgovarajuće radno mjesto unutar organizacije. Assessment centar će nam pomoći procijeniti što bi zaposleniku najviše odgovaralo s obzirom na njegova znanja, vještine, sposobnosti, ali i ličnost koju nikako ne smijemo zaboraviti.
Marketing i komunikacija
Iako ulazak u svijet poduzetništva nije jednostavan, digitalne tehnologije, a posebice društvene mreže, uvelike olakšavaju posao i sa sobom nose brojne prednosti. Klijenti se privlače na nove, tehnološki modernije načine, moguće su suradnje s različitim partnerima te se pojavljuju novi izvori prilika. Na samom početku će vam svakako trebati promidžba. Trebate predstaviti ljudima ono što radite, kakve usluge nudite i zašto trebaju odabrati baš vas. Digitalne tehnologije imaju vrlo veliki marketinški potencijal. Naime, putem digitalnih tehnologija i društvenih mreža možete na vrlo zanimljiv način cijelom svijetu pokazati ono čime se bavite. Na taj način ćete im pokazati i da ste u korak s vremenom, a troškovi marketinške kampanje će na ovaj način biti puno manji.
Dostupni su brojni alati, a potrebno je samo malo znanja i vještine, kao i kreativnosti. Nemojte se ograničiti, sagledajte situaciju iz različitih uglova i ciljana publika će to zasigurno prepoznati. Osim marketinškog potencijala, društvene mreže omogućavaju komunikaciju s osobama u bilo kojem dijelu svijeta. Možete biti u kontaktu s ljudima, komunicirati bez obzira na prostornu barijeru i sklapati poslovna partnerstva.
Prilika za zaobilaženje utabanih staza
Živimo u doba digitalne tehnologije koja vam može, ili bi barem trebala, biti prilika da lakše organizirate sve željene aktivnosti. Virtualna radna mjesta i digitalni način života daju vam fleksibilnost za postizanje željene privatno-poslovne ravnoteže. Na taj način možete graditi posao s bilo kojeg mjesta i kreirati sebi prilagođene rasporede aktivnosti.
Digitalna tehnologija omogućava bolju organizaciju vremena, lakše obavljanje zadataka i bržu komunikaciju. Međutim, istovremeno tu istu komunikaciju i teško unazađuje. Komunikacija između dviju ili više osoba ne sastoji se samo od riječi. Dapače, riječi i njihovo doslovno značenje imaju najmanji značaj u komunikaciji. A upravo se na riječima temelji najveći dio komunikacije digitalnim medijima. Svi mi pišemo more mailova, poruka ili sms-ova. Njima nedostaje onaj vizualni dio tijekom kojeg prepoznajemo detalje u neverbalnim dijelovima komunikacije. To su položaj i pokreti tijela, te boja, jačina i drugim karakteristikama glasa. U zadnje vrijeme to se pokušava nadoknaditi emotikonima, no oni to teško mogu nadomjestiti.
Komunikacija naša svagdašnja
S obzirom na nabrojane nedostatke digitalnih tehnologija, može se primijetiti da je tu još jedna prilika za žene. Žene imaju snažne komunikacijske sposobnosti i socijalnu inteligenciju koja im omogućuje da uspješno prebrode ove nedostatke. Šalju digitalne poruke koje će biti ispravno shvaćene i pozitivno prihvaćene. To znači da mogu imati puno veće dobrobiti od korištenja digitalnom tehnologijom nego muškarci. Ona im može biti od stvarno velike pomoći u olakšavanju poslovanja.
Osim toga, komunikacija putem digitalnih tehnologija i društvenih mreža ne mora uključivati isključivo pisanu komunikaciju. Iako pisana prevladava, danas postoji mnogo alata, kao što su Skype, Teams, Zoom, Meet, koji omogućavaju verbalnu komunikaciju licem u lice. Za vrijeme pandemije koronavirusa smo se vrlo često susretali s takvim alatima. Iako postoje njihovi nedostatci, verbalna komunikacija licem u licem olakšava razgovor i razmjenu ideja. Na ovaj način moguće je i primijeti pojedine aspekte neverbalne komunikacije. To naravno nije kao kada razgovaramo s osobom uživo, međutim u nemogućnosti sastanka uživo može biti dobra zamjena.
Jesu li muškarci i žene različiti u poslovanju?
Nas muškarce testosteron tjera na veći rizik i dokazivanje tko što od nas može bolje napraviti. Žene preferiraju upravo poslove s nižim rizikom kako bi ispunile svoju potrebu za uravnoteženje privatnog i poslovnog života spremne su raditi i razvijati svoje poduzeće na način da ono ima sporiji povrat od ulaganja. To znači da će, u konačnici, njihova poduzeća imati manje zaposlenih i manji prihod od onih poduzeća koja vode muškarci, ali je razlika u motivaciji nemjerljiva. Muškarci trče za novcima i imaju velika očekivanja od svojih poduzeća, u silnoj želji da se nekom dokažu. Žene potiče unutarnja motivacija koja harmonizira sva četiri ugla kuće, četiri ugla njihovog malog poduzeća i tko zna još što. Harmonija koju pri tome ostvaruju za sebe daje im veću moć i unutarnje zadovoljstvo nego tisuće radnika i milijuni eura na računu.
Uz manji rizik veća sigurnost
Digitalno doba, također, nudi bogatstvo mogućnosti uspješnog bavljenja poslovima niskog rizika. Pothvati izrasli iz nečijeg bloga, usluge koje se pružaju putem weba, razvoj softvera ili davanje instrukcija putem video linka zahtijevaju niže početne troškove. Posebno od onih potrebnih za izgradnju proizvodnih hala na čijem kraju izlaze gotovi proizvodi. Alati za rad se nalaze u oblaku, a virtualna radna snaga koja se povećava ili smanjuje po potrebi. Nije joj potrebno osigurati sredstva za rad ili radno mjesto. To dodatno olakšava odluku o tome zašto krenuti u poduzetničku avanturu.
Kao i sve što je vrijedno, biti poduzetnica su poziv i prilika koji traže puno od vas. No, digitalna tehnologija vam neizmjerno pomaže u tome. Uz to, imate urođene sposobnosti koje vam omogućuju lakše prevladavanje njenih nedostataka. Također, digitalna tehnologija omogućuje da vaša potreba za uravnoteženjem svih segmenata vašeg života bude lakše dostignuta. Trebate li još koji razlog da se upustite u poduzetničke vode? Sumnjam! Zato je najbolje krenuti!
Ako se ne osjećate sretno i ispunjeno na trenutnom poslu, osjećate da možete i želite više, pravo je vrijeme da skupite snagu i da se odvažite. Pravo je vrijeme krenuti vlastitim putem, putem kojeg ste možda potisnuli duboko u sebi ili ste možda već ranije osvijestili da imate potencijala za njega. Danas je pravo vrijeme krenuti novim putem. Postoje brojne prilike koje se pružaju i bilo bi šteta ne iskoristiti ih. Samo hrabro!