Tridesetčetverogodišnja Avani Davda predsjednica je Uprave indijske joint venture kompanije za koju je malo tko čuo iako iz nje izviru kompetencije.
Tridesetčetverogodišnja Avani Davda predsjednica je Uprave indijskog poduzeća za koju je malo tko čuo iako iz nje izviru kompetencije. Ona je predsjednica Uprave indijske joint venture poduzeća Tata Starbucks. Do tog mjesta je došla probijajući se kroz hijerarhiju poduzeća. U Tata kompaniji počela je raditi 2002. kao pripravnik u Administrativnoj službi. Od tada su joj mentori bili Krishna Kumar, kojemu je postala izvršna asistentica 2008., kada joj je sin imao svega godinu dana, te sam Ratan Tata, donedavni predsjednik Tata grupe.
Za Kumara kaže da dijeli svaki poslovni detalj i dozvoljava ljudima da ga "zasjene". Uz njega jesudjelovala u nekima od najvećih projekata Tata kompanije. Posebno ističe Tatas' NourishCo s PepsiCo Indija ili pokretanja Starbucksa. Fokusiranost, uzemljenost i skromnost te dubok osjećaj za društvenu odgovornost su kompetencije koje je upijala promatrajući Ratan Tatu. Motivira je pronalaziti ljude koji imaju iste vrijednosti kao i ona, zove to svojom fokus mantrom. Na pitanje što može reći o tolikim postignućima u tako ranoj dobi njena skromnost dolazi ponovno do izražaja. Ističe kako Tata grupa ima puno sličnih primjera i da ona nije jedina.
Riba smrdi od glave
Mnoga britanska poduzeća imaju dovoljno samopouzdanje da svoje poslovanje presele na istok. Da ih potakne na ostanak britanski premijer David Cameron objavio je plan. Plan je temeljen na premisi da "riba smrdi od glave". Možda je bolje reći miriše od glave! On želi primjerom pokazati da poduzeća u Velikoj Britaniji mogu raditi i zaraditi. Želi je ponovno učiniti državom u koju će se poduzeća vraćati i pridonijeti njenom prosperitetu. Ubrzo nakon toga EE, najveći mobilni operater u Ujedinjenom Kraljevstvu, najavio je povrat 1.000 radnih mjesta iz pozivnih centara na Dalekom istoku. Također namjeravaju utrostručiti broj pripravnika na preko 1.300 do kraja 2015. Ovim potezom EE se nada povećati lojalnost svojih korisnika.
Osim EE-a, u Veliku Britaniju se s Dalekog istoka vraćaju još neka poduzeća. Tu su proizvođač modela vlakova Hornby te proizvođač prehrambenih proizvoda Symingtons. Interesantno je još i da je EE u početku drastično smanjivao svoje troškove, režući radna i zatvarajući prodajna mjesta. Međutim, kada je u rujnu 2011. na čelo tvrtke došao sadašnji predsjednik, Olaf Swantee, sjetio se izreke 'Riba smrdi od glave'. Zato je srezao visoke menadžerske pozicije, smanjujući odmah prvoga dana svoj vlastiti menadžerski tim s 26 na 10 osoba.
Održiva konkurentska prednost više nije prednost
Prestanite razmišljati što je vaša održiva kompetitivna prednost, tvrdi Rita Gunther McGrath. Ona je profesorica na Columbia Business School i autorica mnogih knjiga. Današnje konkurentno okruženje zahtijeva konstantnu potrebu da se poduzeća mijenjaju kako bi uspijevala. Za to im je potrebna povezana inovacija i strategija. Tradicionalni pristup u kojem su poduzeća pronalazila ono što nazivamo konkurentska prednost. Zatim su tu prednost branila kako bi ju što duže mogla iskorištavati. Takav pristup više ne daje rezultate.
McGrath je usporedila sva poduzeća na burzi čija je tržišna vrijednost milijardu ili više dolara, njih 4.793. Eliminirala je one koja nisu rasla barem 5% godišnje u razdoblju od 2000. do 2009. Na popisu je ostalo je samo 10 poduzeća! Uspoređujući svako od tih poduzeća s njihova tri najveća konkurenta, zaključila je da postoje poduzeća koja su ostvarila atipičan rast. Ta poduzeća ulažu energiju u dugoročne strategije, ali su i potpuno svjesna potrebe za promjenom. Znaju da ono što rade danas neće biti pokretačem njihovog budućeg rasta. Znaju da su ta poduzeća uspješna jer iskorištavaju ono što je njihova trenutačna konkurentska prednost, a ne one održiva.