Poduzeće želi pronaći svoje tržište, ali i tržišta traže svoje dobavljače. Tržište u razvoju sklonije je suradnji kako bi se razvijalo i napredovalo.
Svako poduzeće želi pronaći svoje tržište, ali i tržišta traže svoje dobavljače. Konkurencija je velika, a tržište u razvoju sklonije je suradnji kako bi se razvijalo i napredovalo! Tržište u razvoju je sklonije otvorenoj suradnji i zajedničkim inovacija s vanjskim partnerima. Otvorenije od poduzetnika u članicama G20 za u prihvaćanju otvorenih inovacija. To je rezultat je nedavno provedenog istraživanja temeljenog na percepciji ispitanika u svakoj dotičnoj zemlji. Istraživanje su u zemljama G20 proveli G20 Young Entrepreneurs Alliance i Accenture.
Uklanjanjem raznih barijera poduzetništvu bi se moglo kreirati dodatnih 10 milijuna radnih mjesta za mlade ljude. Barijerama se smatraju nedovoljno financiranje poduzeća u njihovim ranim fazama, nedovoljna podrška inovacijama, prepreke u širenju preko granica te manjak radne snage s potrebnim vještinama. Prema navedenom istraživanju Japan je najzatvorenija zemlja za koncept otvorenih inovacija. Zatim slijede SAD i Kanada. BRIC zemlje (Brazil, Rusija, Indija i Kina) te ostala rastuća tržišta poput Indonezije su veliki fanovi otvorenih inovacija. Argentina, Rusija i Turska su također dosta otvorene. Nadam se da će u nekim istraživanjima i ime naše zemlje biti spomenuto na listi onih koji su otvoreni za inovacije!
Tržište nekretnina postaje fleksibilnije
Tržište nekretnina se trudi postati sve fleksibilnije. Poduzeća zbog krize traže sve manje i manje prostore čak i na vrlo prestižnim lokacijama. Motivacija poduzeća je u sve boljim načinima uštede. I to na svim poljima, pa tako i pri najmu prostora. Nekadašnje pokazivanje moći i snage kroz velike urede, predvorja i stepeništva više nisu u modi. Poduzeće pokušava novac dobiven od ulagača koristiti što više za osnovnu djelatnost. Stoga trgovci nekretninama već neko vrijeme imaju prilične izazove. Mogućnosti su razne, od rada kod kuće do dijeljenja prostora s drugim poduzećima. Poduzeća koja bi tradicionalno uzimala cijele katove sada te iste katove dijele s nekoliko drugih, čak i na prestižnim lokacijama gdje ranije to nije bio trend.
Tržište velikih poslovnih centara ne okreće se od velikih financijskih institucija i odvjetničkih ureda ka mikro-najmoprimcima. Za najmodavce, manji najmoprimci znače veću fleksibilnost te više najamnine po kvadratnom metru. Tržište također pokazuje kako će poduzeća radije izabrati prestižnu lokaciju, ali manji broj kvadratnih metara. Tako u Sidneyiju azijska poduzeća traže prestižne lokacije s pogledom na luku ili poznatu Operu. Čak se i državne institucije prilagođavaju novim trendovima. Jedan kat kojega je prije zauzimala australska državna agencija trenutačno se preuređuje i bit će podijeljen na šest manjih prostora veličine od 130 do 210 kvadratnih metara.
Start-up tržište unapređuje iz mirovine
Ratan Tata poznati je indijski poduzetnik i investitor. 2012. godine odstupio je s mjesta predsjednika Tata Grupe, multinacionalnog poduzeća koje posluje u preko 100 zemalja. To ipak ne znači da je zaboravio čime se pustih godina bavio. Ekonomija i tržište su još uvijek u fokusu njegove pažnje. On je 2014. počeo ulagati u start-up tržište i tijekom dvije godine uložio je već u dvadeset i tri poduzeća. Samo u prvih mjesec dana ove godine uložio je u pet start-upa. Poduzeća u koja Ratan Tata ulaže nisu samo indijska, već se nalaze u raznim zemljama i sektorima. Čovjek bi pomislio da se nakon napornog rada tijekom životnog vijeka čovjek umorio, no to očito nije slučaj - vatra još uvijek plamti u njemu!
Prvenstveno se koncentrirao na digitalni sektor te razne portale online maloprodaje pretpostavljajući da će sve više ljudi i dalje kupovati online. Ali, kao i Tata grupacija koja je poznata po filantropiji, tako je i umirovljeni Ratan Tata uložio u poduzeće kojemu je cilj pružanje zdravstvenih usluga siromašnima. A njegove investicije start-up poduzećima ne znače samo financijsku potporu, već im donose i znanje i priznanje koje se veže s njegovim imenom. Njegovo ime doživljava se kao pečat odobrenja od strane jednog poslovnog veterana.