
Zahvalnost zaposlenika postaje važan faktor u modernim radnim okruženjima, a najnovija istraživanja ukazuju na sve veći utjecaj izražavanja zahvalnosti zaposlenicima na njihovo zadržavanje u poduzećima. Nedavni podaci platforme Edenred otkrivaju kako zaposlenici u Ujedinjenom Kraljevstvu osjećaju manju razinu zahvalnosti u usporedbi s njihovim kolegama u SAD-u i Australiji. Manjak zahvalnosti može imati ozbiljan utjecaj na dobrobit zaposlenika, uključujući povećani stres i sindrom sagorijevanja na poslu (eng. burnout) osobito među mlađim generacijama radnika.
No, tu je i dobra vijest: priznanje i zahvalnost daju nevjerojatne rezultate. Istraživanje Gallupa pokazuje da su zaposlenici koji se osjećaju cijenjenima 45% skloniji ostati kod svog poslodavca. U tom kontekstu, HR profesionalci mogu ugraditi zahvalnost u organizacijsku kulturu svoje organizacije kako bi povećali angažman zaposlenika i smanjili fluktuaciju.
Kako to postići? Nebel Crowhurst, stručnjak za ljudske resurse, savjetuje pomak ka personalizaciji strategija odnosa s radnicima ovisno o njihovim potrebama. Prije nego stignete u tu fazu razvoja odnosa postoje i jednostavniji načini. Početne mjere mogu biti: organiziranje redovitih neformalnih okupljanja za priznanje postignuća, poticanje međusobnih pohvala među kolegama ili čak postavljanje digitalnih ploča zahvale na radnom mjestu.
Zahvalnost, očito, nije samo lijepa gesta – ona je ključ za izgradnju angažiranih, zdravih i lojalnih timova.