Mnogi krizu doživljavaju kao izliku za nerad, a postoje oni koji krizu doživljavaju kao mogućnost. Detroit je grad koji dokazuje da kriza je prilika.
Detroit je grad koji dokazuje da svaka kriza je prilika! I dok mnogi krizu doživljavaju kao izliku za nerad i jadikovku, postoje i oni koji krizu doživljavaju kao mogućnost da sagledaju uzroke zbog kojih je kriza nastala. To će im pomoći da iz toga nauče što je više moguće, a zatim iz krize i izađu. Iz mnogobrojnih problema u kojima se grad našao buja kreativnost te nastaju mnoge ideje i projekti, utemeljeni na dubokoj želji građana da preokrenu svoj grad i stvore bogato središte koje će poticati zdrav život, umjetnost, ekonomski razvoj i obrazovanje.
Veronika Scott došla je na originalnu ideju o kaputima koji se pretvaraju u vreće za spavanje i pokrenula neprofitnu organizaciju The Empowerment Plan. Organizacija zapošljava žene beskućnice, pružajući im ujedno obrazovanje i poslovne vještine potrebne da se dalje razvijaju na tržištu rada.
Amy Kaherl je pokrenula Detroit SOUP. Na večeri za 5 dolara dobije se juha, salata i kruh, a četiri poduzetnika dobiju priliku izložiti svoje ideje. Sudionici večere se druže, razmjenjuju ideje i glasaju za projekt za koji smatraju da će Detroit učiniti boljim mjestom. Poduzetnik s najviše osvojenih glasova dobiva novce prikupljene te večeri za pokretanje svog projekta.
Novi izazovi željezne dame visoke mode
Kada je 2006. Angela Ahrendts preuzela vodstvo Burberryija, ta perjanica britanske aristokracije bila je u problemima, a sada je čekaju novi izazovi. Usprkos velikim teškoćama u kojima je tada bilo poduzeće, ovaj modni div Ahrendts se ozbiljno primila posla. Staru je damu revitalizirala i vratila joj prestiž, klijente i što je najvažnije promet. Prihodi su se skoro utrostručili, dok su dionice imale povrat od 300%. Društveni mediji bili su temelj njezine strategije kako bi što kvalitetnije i brže prikupljala informacije s terena. Jednako odlučno ograničila broj artikala koji nose poznati karirani uzorak na svega 10% kako bi smanjila štetu koju su im nanosili falsifikati. Uz to, nova i umjetna ograničena dostupnost, povisili su cijene upravo tim proizvodima. Nakon lansiranja online kampanje Burberry's Proljeće/Ljeto 2013 teaser video je na YouTubeu pogledan milijun puta u svega 48 sati. Stigavši u Burberry hrabro je obećala da će udvostručiti prihode poduzeća za 5 godina. Konzultanti poduzeća dali su joj svega 5% šanse, a ona je prihode udvostručila za 3 godine! Poznata po vizionarskom vodstvu, Ahrendts ovoga proljeća preuzima novi izazov u Appleu, gdje će kao članica Uprave biti izvršna direktorica maloprodaje i online prodaje. Bit će zanimljivo pratiti njezine nove poteze.
Hoda i rješava problem
U zdravom tijelu je zdrav duh kaže stara latinska, a osim duha jačati se mogu i moždane vijuge. Svaki problem je lakše riješiti ako ste fit! Slično razmišlja i Jérôme Kerviel za kojeg sumnjam da ga se sjećate iako je bio u svim vijestima zbog prijevare. On je bivši broker kojega njegov tadašnji poslodavac, Société Générale, tereti za gubitak od 4,9 milijardi eura koje je izgubio u financijskim transakcijama.
Izgleda da o tome sam nije previše razmišljao jer kaže da ga je tek papina poruka o tiraniji novca i financijskih tržišta vrlo pogodila, te je napisao pismo Papi u kojemu se ispovijeda da je bio i sudionik i žrtva tog sistema. Uslijedio je susret s Papom na Trgu Svetog Petra, nakon čega se odlučio na dvomjesečno pješačenje od Rima do Pariza. Kerviel kaže da mu nije cilj manipulacija pravosudnog sustava, već da želi promovirati poruku Pape Franje, a sve dok hoda uspijeva ne misliti na izgubljeni novac. Nakon što je 19. ožujka Vrhovni sud u Francuskoj odbio njegovu žalbu, Kerviel treba početi sa služenjem trogodišnje kazne. No, Vrhovni sud je također izjavio da prijašnje sudske odluke nisu uzele u obzir pogreške koje je počinio Société Générale.