Ljudi oko nas su prilična kakofonija vrijednosti i ciljeva pa je pravo čudo kako da ih lider vodi. Ponekad se čini da mijenja boje poput kameleona.
Ljudi oko nas su prilična kakofonija vrijednosti i ciljeva pa je pravo čudo kako da ih menadžer vodi. Ponekad se čini da mijenja boje poput kameleona. Osnovna misija menadžera je voditi ljude, a to je različito od prilike do prilike. Da bi u tome uspio mora im se približiti i osjetiti njihove motive i potrebe. To nije jednostavan zadatak i tim je teži ukoliko je različitost među članovima velika. Ljudi su toliko različit sklop karaktera, obrazovanja i odgoja da lider mora imati veliku moć prilagođavanja da može voditi tako različite osobnosti. Treba biti poput kameleona, ali ne u negativnom smislu, licemjer ili neiskren. Treba preuzeti pozitivno kameleonsko svojstvo prilagodljivosti, kako u stilovima vođenja, tako i u prilagođavanju potrebama poslovanja.
Različiti ljudi imaju različite želje i potrebe, mlađi više žele mentorstvo i mogućnosti napredovanja. Stariji će tražiti prvenstveno stabilnost i fleksibilnost. Dobar menadžer pristupat će im različito i prilagođavati svoj stil njihovim potrebama. Ugovore o radu prilagodit će potrebama različitih generacija sukladno njihovim različitim motivacijama. Promjena koju ćete puno lakše prihvatiti ako ćete postavljati pitanje: "Zašto?" Dobar menadžer će identificirati radnike koje želi u sklopu svoje organizacijske kulture, utvrditi program razvoja talenata. On će i prepoznati različite faze sazrijevanja poduzeća i svoj stil prilagođavati specifičnim potrebama svake te faze.
Zašto i menadžer griješi
U svojoj knjizi Think Again: why good leaders make bad decisions and how to keep it from happening to you Sydney Finkelstein, Jo Whitehead i Andrew Campbell objašnjavaju takozvano "prepoznavanje obrazaca". Temeljem novih istraživanja našega mozga, upravo nas ′prepoznavanje obrazaca′ može odvesti u krivom smjeru. Naime, mi mislimo da smo prepoznali neku vrstu situacije, a zapravo nismo. Istovremeno nam emocije etiketiraju takve situacije i priječe da budemo objektivni i i racionalni što se tiče raspoloživih podataka. I tako sposoban lider, razmišljajući brzo, donese krive odluke. Knjiga detaljno objašnjava kako možemo smanjiti rizik da nam se to dešava.
Tek ukratko, pružite donositeljima odluka nova iskustva ili podatke da biste smanjili rizik od neuspjeha. Zatim testirajte i preispitujte prevladavajuće mišljenje u grupnim raspravama. Bolje koristite korporativno upravljanje kako biste osigurali da odluke prođu određene testove. I konačno, bolje pratite odluke koje se donose. To je promjena koju svijet treba kako bi odluke koje donosimo bile što kvalitetnije.
Menadžer nove generacije
O milenijalcima već ima puno priča i stereotipa, ali menadžer ili poduzetnik nisu riječi koje bi se uz njih vezivale često. Iako Detroit možda trenutačno nije najbolji primjer uspješnosti, ima nešto što bi mu moglo osigurati uspjeh u budućnosti. Detroit se bori izaći iz krize. Polako otkriva vlastite resurse iz kojih bi jednom mogao doći i menadžer koji bi sve to još malo pogurao. Detroit Economic Club je organizacija koja već 80 godina okuplja poslovni svijet, a na njihovim sastancima govore najuspješnije predstavnike američke ekonomije.
U sklopu kluba postoji Young Leader membership za članove mlađe od 36 godina, no prije dvije godine broj mu je počeo opadati. Stoga je pokrenuta promjena koja omgućuje uspjeh kroz novu seriju sastanaka. Na njima mogu sudjelovati samo ti mlađi članovi dok je starijim članovima pristup zabranjen. Tako ih je na jednom od tih sastanaka Bill Ford Jr., predsjednik Ford Motor Co. odveo u svoju penthouse dvoranu za ručavanje u sjedištu kompanije, a Chris Ilitch, predsjednik Ilitch Holdinga, odveo ih je u Legends Club na tamošnjem stadionu - za vrijeme trenininga Detroit Red Wingsa. Ti uspješni ljudi dijele s njima svoja iskustva, prepričavaju im svoje uspjehe, ali i svoje greške. U dvije godine, broj mladih članova Detroit Economic Cluba se udvostručio te stvara buduću generaciju lidera koja će voditi taj grad.