Ekološka održivost je, siguran sam, mnogima zaista važna, ali kad se podvuče crta obično prevagnu profit ili barem prodaja.
Paul Polman je 2009. stigao u Unilever kako bi povećao njegov poslovni uspjeh. Uveo je Unilever Sustainable Living Plan: sveobuhvatan program održivog razvoja. Osim smanjivanja utjecaja na okoliš, plan obvezuje Unilever na poboljšanje svjetske prehrane i higijene. Također i na unaprjeđenje inkluzivnosti i ravnopravnosti u svom poslovanju. Tijekom prošlogodišnjeg istraživanja, skoro svaki treći stručnjak za održivost naveo je Unilever kao lidera u integriranju održivosti u svoje poslovanje. Međutim, 2014. ukupna prodaja Unilevera pala je za 2,7%. Prodaja je usporila svoj rast čak i na novim tržištima gdje Unilever prodaje više od polovice svojih proizvoda. Ipak, zahvaljujući oštrim mjerama i prodaji nekih svojih marki neto profit porastao je za 5%. No, hoće li to biti dovoljno da ulagače uvjeri u neophodnost nastavljanja plana održivosti?
Tvrdi da njihove aktivnosti podržavaju reputaciju i korporativni brend, doprinose prepoznatljivosti. Također značajno smanjuju troškove i rizik u sve informiranijim i izazovnijim društvima današnjice.
Kad su prodaja i potrošnja zamašnjaci
Kad su prodaja i potrošnja zamašnjaci trgovci će naći različite načine da ih potaknu i tako ostvare uspjeh. Na nama je da tu igru prihvatimo ili da nam potrošnja bude sa svrhom. Vjerujem da ste primijetili da i kod nas trgovine božićne ukrase stavljaju sve ranije i ranije. SAD ima Valentinovo i Crni petak. Japan ima White Day, Indija Friendship Day, Australija Click Frenzy, a Kina sad ima Singles Day. Jeste li se ikada zapitali o porijeklu takvih komercijalnih blagdana? Prethodnik svih ostalih, američki Crni petak, zapravo potječe iz 1939. kada je predsjednik Roosevelt pod pritiskom udruženja maloprodaje pomaknuo Thanksgiving tjedan ranije kako bi praznična potrošnja započela ranije. Otada pa do danas trgovci stvaraju takve posebne ”blagdane” kako bi se potakla potrošnja. White Day navodno su osmislile japanska poduzeća koja proizvode sljezove kolačiće. Click Frenzy je pokrenuo online prodajni portal Power Retail.
International Friendship Day je zapravo bio Hallmarkov praznik prvotno namijenjen poticanju prodaje čestitki. Singles Day zapravo su započeli studenti jednog sveučilišta kao ismijavanje Valentinova. No, Alibaba je prepoznao potencijal ovog događanja za vlastiti poslovni uspjeh te ga je 2009. počeo promovirati na svojoj Tmall platformi . Istovremeno su ga promovirali na društvenim mrežama. Potrošnja putem Alibabinog portala omogućila je i nagli rast samog poduzeća.
Twitter marketing može biti i važan
Marketinških trikova se svi skanjujemo, no marketing putem Twittera se može pokazati i kao dobitna kombinacija za poslovni uspjeh u moru već korištenih alata. Čini se da ova društvena mreža sve češće i češće dolazi do izražaja usprkos ograničenjima o broju znakova koju neka poruka može sadržavati. A za one koji nisu znali postoji i ovdje čuvena rečenica: And Golden Tweet Award goes to... Wendy's! Twitter je 2010. po prvi put imenovao Zlatni tvit kojega je tada osvojio komičar Stephen Colbert. Zapravo, te prve godine niti jedna tvrtka nije se nalazila među prvih deset najponovljenijih tvitova. No, već 2011. nagradu za najpopularniji tvit godine mjereno u broju njegovih retvitanja dobio je Wendy's, američki lanac hamburgera. Tvit koji je bio toliko zanimljiv da su ga masovno retvitali nije se odnosio ni na kakve specijalne popuste. Povodom Dana očeva pozivao je na prosljeđivanje tvita dajući obećanje.
Obećali su uplatiti 50 centi za svaki tvit u korist Dave Thomas Foundation for Adoption, To je zaklada koja pomaže udomiti djecu u trajne domove. Akciju su pokrenuli u čast preminulom osnivaču Wendy'sa. On je i sam bio usvojen te je pokrenuo Dave Thomas zakladu. Twitter nije želio reći koliko puta je tvit retvitan, izjavili su da je prikupljeno preko 50.000 dolara za usvojenu djecu. Ako se niste već uključili u ovu društvenu mrežu možda će vaši tvitovi postati nebitni u moru onih koji se svakodnevno objavljuju.