I H&M želi biti percipiran kao odgovorno poduzeće. Hoće li mu uspjeti ne ovisi samo o PR-u već i o tome hoće li se odgovornost probiti do svih pora.
I H&M bi želio biti percipiran kao odgovorno poduzeće. Hoće li mu uspjeti ovisi o PR-u i o tome hoće li se odgovornost probiti do svih pora. H&M za mnoge predstavlja sinonim dobrog odnosa kvalitete i cijene. Sad se želi pokazati i kao odgovorno poduzeće. No, Karl-Johan Persson, nasljednik i predsjednik Uprave H&M-a, želi ići još dalje. Tvrdi da će H&M apsorbirati dio troška stvorenog različitim uzrocima. To su upotreba organskog pamuka za neke artikle, isplata većih plaća u zemljama poput Bangladeša te stvaranja sigurnih radnih uvjeta u tvornicama. Posljednji rezultati poduzeća pokazuju da im profitna marža pada, iako ne značajno (13,34% u 2013., uz predviđanja da će ove godine pasti na 13,29%, a naredne na 13,26%).
No, vrijednost dionica tijekom protekle godine istovremeno je porasla za 30 posto. Budući da se radi o dugoročnom planu, najveći troškovi im tek predstoje. Persson kaže, da se još moraju oduprijeti pritiscima investitora i analitičara kako bi odgovornost prem zajednici zaživjela. Također, naglašava da H&M želi ostati konkurentan u izrazito konkurentnoj industriji. Ne poziva na manje konzumerizma poput nekih poduzeća. On smatra da je potrošnja dobra za gospodarstvo, no volio bi da ljudi koriste proizvode odgovornih poduzeća.
Poduzeće s višom svrhom
Paul Polman, čelni čovjek Unilevera, održao je govor na konferenciji mladih lidera u Johannesburgu. Rekao im je da njihova generacija ima "pravo biti ljuta na poduzeće koje se fokusira na stvaranje bogatstva za dioničare". I poticao ih da od korporacija zahtijevaju odgovornost u ponašanju prema okolini. O Polmanu se posljednjih godina mnogo priča upravo zbog promjena koje je proveo otkako je došao na čelo Unilevera. Koristi se manje ambalaže, smanjuje emisije stakleničkih plinova, povećava udio održivih sastojaka u proizvodima, veće naknade koje se isplaćuju poljoprivrednicima. On je tek najistaknutiji glas novog pokreta koji se dešava, ponekad i vrlo tiho, unutar velikih i manjih poduzeća. Sve veći broj menadžera vjeruje da kapitalizam može postati pozitivna snaga za opće dobro.
Nakon desetogodišnjeg istraživanja bivši direktor marketinga P&G-a zaključio je da ona poduzeća koja služe nekoj višoj svrsi za čak 400% ukupnim profitom nadmašuju vodeća poduzeća iz ljestvice Standard&Poor's 500. Unilever svojim djelovanjem također mijenja ponašanje mnogih drugih sudionika na tržištu. Prema nekim izvorima, Unilever otkupljuje 6% ukupne svjetske proizvodnje rajčica, te 5% ukupne proizvodnje luka. Tako može mijenjati, i mijenja, navike u poljoprivredi prema održivima, zahtijevajući od svojih dobavljača da se mijenjaju zajedno s njima.
Obljetnica uz dobrotvorne projekte
Marketinška agencija Ariad Communications iz Toronta proslavila je 25 godina rada na najbolji mogući način. Ova obljetnica je bila povod da donira 25.000 dolara lokalnim udrugama. Međutim, odluku kome donirati i za koje projekte prepustili su svojim djelatnicima. 130 zaposlenih podijeljeno je u deset grupa te je svaka grupa dobila 2.500 dolara. Članovi grupa predlagali su razne neprofitne udruge, a konačne odluke donešene su glasovanjem unutar svake grupe. Jedini uvjeti bili su da udruge moraju biti lokalne te da donirana sredstva moraju rezultirati nekom promjenom. Grupe su stoga morale dobro pročešljati lokalne udruge, proučavajući i one manje poznate, kako bi pronašle one udruge putem kojih će stvoriti najveće promjene. Na taj način sredstva nisu bila dodijeljena prema preferencijama menadžera, već su o njima odlučivali svi djelatnici zajedno, naučivši pritom mnogo o različitim dobrotvornim udrugama i potrebama u svojoj neposrednoj okolini.
Zajednica treba pomoć
Kada je Wendy Derrick odlučila pokrenuti privatnu školu u Oakvilleu, Kanada, nije željela učenike naučiti samo da čitaju, pišu i zbrajaju, već im je željela prenijeti i vrijednosti zajednica u kojima žive i rade. Profesorica tjelesnog odgoja i engleskog jezika prvu Fern Hill školu osnovala je 1982., a 1999. još jednu. Prikupljanje dobrotvornih sredstava od početka je postalo dijelom curriculuma u obje škole. Svake godine učenici kroz razna događanja prikupe oko 50.000 dolara. Ove godine svoje su napore odlučili usmjeriti na dvije lokalne bolnice i postavili su si petogodišnji cilj: sakupiti 100.000 dolara za jednu te 250.000 dolara za drugu bolnicu.
Gospođa Derrick, danas sedamdesetogodišnjakinja, smatra da kada djecu od malena naučite da pomažu zajednici, tada će to raditi i kao odrasli ljudi. Prikupljanje dobrotvornih sredstava toliko je usađeno u kulturama tih dviju škola da i najmanje dijete na pitanje zašto prikupljaju novac kaže: "Zato što smo mi stvarno sretni, a postoje ljudi koji ga trebaju.”