Rast prodaje automobila čini se odličan pokazatelj povjerenja potrošača u ekonomiju neke zemlje, a usprkos problemima koje automobili uzrokuju.
Rast prodaje automobila čini se odličan pokazatelj povjerenja potrošača u ekonomiju neke zemlje. Usprkos problemima koje automobili uzrokuju! Potrošnja je još uvijek mjerilo prema kojem se prikazuje razvoj nekog društva. Dok je tako bit će nam drago da povećana prodaja nekog proizvoda postoji. Tako je i s automobilima bez obzira što još nisu postali samovozni ili neškodljivi za okoliš. Rast prodaje automobila u Velikoj Britaniji je nezaustavljiv, što je ujedno i odličan pokazatelj povjerenja britanskih potrošača. U kolovozu je broj registracija novih automobila bio 9,6% veći u usporedbi s kolovozom prošle godine. Iako su dobre brojke potaknute primamljivim financijskim ponudama, koje osiguravaju sigurnost i dostupnost, prodaja napreduje već 42. mjesec za redom.
Značajan rast potaknut je velikim djelom i uzletom vozila na alternativna goriva. Iako njihov tržišni udio predstavlja svega 2,7%, njihova prodaja je skočila za 58,4% u usporedbi s proteklom godinom. Međutim, hibridi su još uvijek daleko privlačniji od čistih električnih automobila. Registracije čistih električnih automobila porasle su za 66,8%. Prodaja ostalih električnih automobila (poput hibrida) skočila 419%! Britanski vozači očito sve više žele čišća vozila. Mala raspoloživost stanica za punjenje, kao i sporo punjenje akumulatora još uvijek predstavljaju ograničenja.
Majke spremnije za rast
Općenito je mišljenje da zaposlene majke najprije misle na rast svoje djece te da će zbog njih zapostaviti svoju karijeru. Čini se da se svi varamo jer majkama je i produktivnost jednako tako važna. Upravo zaposlene majke imaju više afiniteta za napredovanje u karijeri od nekih drugih. Istraživanje organizacije LeanIn (prema istoimenoj knjizi Sheryl Sandberg) obuhvatilo je 118 poduzeća i 30.000 ispitanika. Rezultati su pokazali da žene ipak nešto manje od muškaraca žele rast i zauzimanje vrhova menadžmenta. Među već visokopozicioniranim menadžerima 60% žena naspram 72% muškaraca želi doseći najviše funkcije. Razlika je nešto manja među mlađim menadžerima. 39% žena naspram 47% muškaraca želi stići do funkcija u Upravama. Iznenađuje što je čak 15% više žena s djecom naspram žena bez djece izjavilo da žele vodeće pozicije.
To razbija mit da roditeljstvo smanjuje ambicioznost. Također je zanimljivo da su crnkinje, Azijatkinje i žene hispano porijekla ambicioznije. I to, u prosjeku 43% više od bjelkinja zainteresirane stići do najviših pozicija i čak 15% više od muških bijelaca. 65% poduzeća obuhvaćenih istraživanjem nudi mogućnost produženog porodiljnog dopusta. Žalosno je, međutim, da je svega 4% žena tu mogućnost i iskoristilo. Čak 90% i žena i muškaraca smatra da bi uzimanje dužeg dopusta zbog obiteljskih razloga moglo naškoditi njihovim karijerama. Obavljati posao nije uvijek jednostavno, a pogotovo ne kad se borimo s ovakvim barijerama.
Napredak u smanjenju razlike plaća
Od 2016. sva britanska poduzeća s više od 250 zaposlenih imat će novu obavezu. Morat će javno objavljivati razliku između prosječne plaće svojih muških i prosječne plaće svojih ženskih zaposlenika. Nedavna objava britanskog premijera Davida Camerona zapravo je dio Zakona o jednakosti iz 2010. godine i napredak je u odnosu na dosadašnji pristup. Vlada je prvo pokušala s dobrovoljnim pristupom. U pet godina se svega pet poduzeća dobrovoljno objavilo svoje rezultate. Britanska se vlada se odlučila za drastičnije mjere.
Obavezom javnog objavljivanja razlika u plaćama nadaju se stvoriti dovoljan pritisak na poduzeća kako bi poduzela hitnije mjere. Detalji se još moraju razraditi u suradnji s gospodarstvenicima. Koji će se točno podaci objavljivati, koliko često ili na koji će se način prosjek računati. Cameron, i sam otac dviju djevojčica, nada se da će nejednake plaće za njih biti stvar povijesti te nešto zastarjelo na što će one gledati kao što mi danas gledamo na nemogućnost žena da sudjeluju u glasanju (dobro, i to još šteka :-) ).