Čini se da na vrata Ruske federacije poslovni uspjeh mijenja mijesto s recesijom i tako možda ugrožava vitalne ruske interese.
Čini se da na vrata Ruske federacije poslovni uspjeh mijenja mjesto s recesijom. Tako možda ugrožava vitalne ruske interese. U današnjem svijetu bitke se vode na različite načine. Poslovni uspjeh je garant da će neka organizacija napredovati i u drugim segmentima. No, kad novaca nestane pojavljuju se problemi. Ruska rublja doživjela je najveći pad od 1998. godine. Pod pritiskom sankcija sa zapada te pada cijena nafte, ruska vlada konačno je smanjila svoja predviđanja za 2014. godinu. Pad je s 1,2% predviđenog rasta na 0,8%, čime se predviđa da će recesija stići u Rusku federaciju. Nafta i plin predstavljaju čak dvije trećine ruskog izvoza te čak polovicu državnih prihoda. Rusija se nadala da će OPEC odlučiti smanjiti proizvodnju kako bi stabilizirao cijene.
Nedavni sastanak OPEC-a uništio je ruske nade. Najveći proizvođač u OPEC-u, Saudijska Arabija, navija za zadržavanje volumena proizvodnje. Nadaju se da će vađenje nafte iz škriljevca Americi time učiniti preskupim. Rusi sada predviđaju da će sankcije ostati na snazi tijekom čitave 2015. Prije su vjerovali da će biti ukinute do ljeta. To za većinu ruskih poduzeća znači zatvaranje tržišta kapitala, kao i nesigurnost te nepovoljne uvjete ulaganja.
Postići poslovni uspjeh ratom cijena
U ratu cijena pobjednik postoji, ali je puno više onih koji gube i to puno! Poslovni uspjeh koji se temelji na takvoj premisi je teško postići! U Velikoj Britaniji trenutno se vodi rat cijena među supermarketima. No nažalost, u tom ratu najviše stradavaju proizvođači hrane, a pobjednik je upitan. Prema nekim podacima, ove je godine bankrotiralo 28% proizvođača hrane više nego prethodne. Samo kod bankrota jednog proizvođača, Pasta Reale, izgubljeno je 170 radnih mjesta. Međutim, konzultant Alastair Dryburgh objašnjava zašto u ratu cijena pobjednik ne postoji. Prvo, dobru strategiju teško je kopirati, drugo rat cijenama je prelagan.
Treće, potrebne su vještine i trud da se stvori iznimno iskustvo za potrošače i emotivna veza između potrošača i brenda. Takvi napori zatim donose rezultate godinama. Isto tako, pokazalo se da je Tesco, koji je skuplji od Aldija, izgubio svega 4,5% svojih prihoda prodaje. To znači da bi rezanje cijena značilo koncentriranje na 5% potrošača, umjesto na onih 95% koji su mu ostali vjerni. Stoga, tvrdi Dryburgh, ukoliko niste stvarno najjeftiniji u vašem sektoru i možete to ostati duže vrijeme, nemojte niti pokušavati biti konkurentni prvenstveno cijenom jer strateški je to ideja koja vodi u bankrot.
Miš poslovni uspjeh vodi
Poslovni uspjeh je san svakog menadžera. Često nailazimo na primjere iz svijeta što po samom zakonu brojeva nije nikakvo čudo. Manje je primjera da neki naš menadžer ostvari poslovni uspjeh. Neki dan sam pisao o tome kako je Yang Yuanqing, CEO tajvanskog Lenova, podijelio 3,25 milijuna dolara svog bonusa s radnicima u proizvodnji, a sada javljam kako izgleda da i u nas ima takvih direktora! Kako javlja Slobodna Dalmacija, predsjednik Uprave hotelskog poduzeća Imperijal iz Raba, Vlado Miš, će svoj bonus kao i bonus kolega iz Uprave podijeliti s radnicima poduzeća!
Čitava priča je još zanimljivija ukoliko znam da je Hotelsko poduzeće Imperijal iz Raba državno poduzeće! No, odlukom Vlade iz travnja prošle godine, omogućeno je da se direktorima i članovima Uprava državnih poduzeća, pod određenim uvjetima i ako su poslovala uspješno, isplaćuje bonus. Za Imperijalova uprava nije samo ove godine ostvarila rezultat koji je omogućio isplatu nagradu članovima Uprave. A još je ljepše da za Imperijalovu Upravu niti postupak podjele vlastitog bonusa nije ništa novo jer su tako postupili i prošle i pretprošle godine, a kako bi radnicima dali do znanja da misle ozbiljno takav je postupak ugrađen u kolektivni ugovor!
Imamo i mi odličnih primjera, zar ne?
Bezos kupuje The Washington Post i ulazi u politiku
Vijest da Jeff Bezos kupuje novine iznenadila mnoge. Bezos je odlučio od kompanije The Post kupiti njen najpoznatiji dio, novine The Washington Post. The Washington Post su novine koje su proslavile američko istraživačko novinarstvo, a svijet ih najbolje pamti od 1972. godine kada su reporteri Woodward i Bernstein istraživali provalu u stambeni kompleks Watergate zbog čega je, dvije godine kasnije, tadašnji američki predsjednik Nixon podnio ostavku.
No, The Washington Post nije samo jedna priča od prije 40 godina, tijekom svog postojanja njegovi novinari su dobili 47 Pulitzerovih nagrada za druge slične članke. U zadnje vrijeme, novine su djelomično izgubile svoj kredibilitet, a očito su se i financijski teško nosile s navalom digitalnih informacija.
Bezosu, poznatijem kao vlasnik Amazonu, virtualne trgovine u kojoj možete kupiti sve od igle do lokomotive, ovo nije prva investicija izvan matične tvrtke. Nedavno je kupio portal Business Insider koji posluje s dobrim uspjehom, a osim njega još ima i tvrtku Blue Origin koja ima za cilj proizvesti svemirske letjelice s ljudskom posadom.
Vjeruje se da bi Bezos, koji je i u tehnološkim krugovima poznat kao osoba nekonvencionalnog razmišljanja sposobna donijeti svježe i uspješne ideje, The Washington Postu mogao donijeti toliko potrebnu tranziciju u digitalno doba. Čini se da bi to mogao učiniti i bez uplitanja u uređivačku politiku jer je odmah nakon kupnje kontaktirao i direktora i glavnog urednika lista i zamolio ih da ostanu obavljati svoj posao kao i do sada.
Elon Musk upucao sam sebe
Tesla Motors je poduzeće koje proizvodi i prodaje jedan od najpoznatijih električnih automobila na svijetu. U ovotjednoj telefonskoj konferenciji vezanoj za rezultate Elon Musk njegov osnivač i CEO je odgovarao na pitanja novinara. Tom prilikom je Elon Musk koji je već poznat po svom poduzeću PayPal za internetsko plaćanje, rekao i to da je sam sebe upucao u nogu. Naravno, samo figurativno i vezano za jedan njegov novi projekt o kojem je vrlo malo poznato. Taj projekt će detaljnije biti najavljen za nekoliko dana na posebnom događaju i zove se – Hyperloop. Hyperloop je ideja kojom bi se trebao drastično unaprijediti transport putnika i roba. Omogućio bi da se od Los Angelesa do New Yorka putuje za 45 minuta, a do, primjerice, Beijinga samo dva sata.
Sama ideja je stara više od stotinu godina. Do sada je nije bilo moguće provesti zbog nedostataka tehnologije. Čini se da je tehnologija dosegla mogućnosti da se ovakav projekt izvede, a očito je da će i financijska podrška doći. Musk je osim što je suosnivač PayPala, i vlasnik SpaceX-a, prvog privatnog poduzeća koje je u orbitu poslalo raketu s tekućim gorivom. Nada se da bi Hyperloop, nakon što bude predstavljen mogao biti velik poslovni uspjeh i biti razvijan u obliku open-source projekta te da bi ga trebao voditi netko drugi jer sam već ima previše obaveza.