Bilo koje znanje je dobro imati, a znanje jezika nam omogućuje snalaženje u različitim situacijama. No, tu je i dobrobit širenja pogleda na svijet oko nas!
Englez Matthew Youlden devet jezika govori savršeno tečno, poput materinjeg, a još dvanaestak razumije. Ne vjerujete? Uvjerite se sami. Možda to i nije toliko čudno, s obzirom da je Mattew sociolingvist i proučava revitalizaciju manjinskih jezika. No, on smatra da je edukacija kojom je naučio sve te jezike bila pod utjecajem sposobnosti koje svi mi imamo: upornost, entuzijazam i otvoreni um. Zanimljiv je i njegov pogled na jezike: "Mislim da znanje svakog jezika nosi određeni pogled na svijet. Ako pričate jedan jezik tada imate drugačiji način analiziranja i interpretiranja svijeta nego govornici nekog drugog jezika. Stoga, naučivši drugi jezike i pošto sam bio izložen drugim jezicima, ne bih nikako mogao odabrati samo jedan jezik jer bi to zapravo značilo odreći se mogućnosti da svijet vidim na drugačiji način. Ne samo na jedan način, već na mnogo različitih načina."
Izazovi se trebaju mudro birati
Izazovi su odlični jer nam šire kapacitete, mentalne, emotivne, psihičke... No, ponekad je vrlo mudro prepoznati koji izazovi nisu za nas.
Rand Fishkin osnovao je 2004. tvrtku za online marketing i analitiku, a zahvaljujući njegovoj emocionalnoj inteligenciji, sposobnostima i dobrom leadershipu tvrtka je rasla te danas zapošljava preko 100 ljudi. Međutim, iako Fishkin obožava svoju tvrtku i sebe naziva Čarobnjakom iz Moza, on više ne uživa u svom poslu jer se našao u situaciji da odrađuje zadatke koji nisu njegova originalna domena, poput razvoja organizacije, izgrađivanja procesa ili rješavanja konflikata, te sam smatra da više nije podoban za vođenje jedne tako velike organizacije. Stoga je odlučio mjesto predsjednika Uprave prepustiti nekome tko je za to osposobljen, a on će i dalje biti glavna kreativna snaga Moza jer, kako je sam rekao, želi raditi ono što voli i u čemu je dobar, i vjeruje da će tako biti zdravija i sretnija osoba, a da će to biti bolje i za tvrtku.
Znanje pobjeđuje i divove
Znanje je presudno za uspjeh pa čak i u borbi između Davida i Golijata. Stoga je presudno znanje prikupiti i produbiti kako bi ga se moglo koristiti i u neuobičajenim situacijama. Web server NginX, prema posljednjim podacima pokreće gotovo 13% svih aktivnih web stranica. Kada je Igor Sysoev 2002. godine počeo u otvorenom kodu programirati web server možda je samo želio dokazati da je odličan programer. No, s vremenom je koristeći razne prilike i neprilike dokazao da osim sjajnog programiranja jednako tako dobro zna i dizajnirati programe.
Najveći poticaj je ipak došao tek 6 godina kasnije. Te 2008. godine su osnivači blog platforme Wordpress željeli usavršiti svoj alat i omogućiti već tada brojnim korisnicima miran rad i lagano korištenje Wordpress-a. Iako im je prvi izbor za web server bio do tada neprikosnoveni Apache, također napravljen u otvorenom kodu, suočili su se s teškoćama koje su svakako htjeli izbjeći. Nakon premišljanja i potrage odlučili su se za NginX.
Danas NginX pokreće više od 24.000.000 web stranica među kojima su i najpoznatije svjetske web stranice poput Wordpress-a, Pinteresta ili Netflix-a, a ispred njega je još samo Apache dok mu u leđa gledaju informatički divovi Microsoft i Google. Izgleda da je došlo i vrijeme da Sysoev unovči svoje znanje i trud!
Znanje pomaže zdravoj prehrani
Porijeklo hrane i način uzgoja postaju sve važnija kupcima. Oni sami moraju neprestano proširivati svoje znanje kako bi razriješili nedoumice. Kako hrana postaje sve bitnija mnogim potrošačima poduzeća su se domislila jadu! Počela su istraživati takva tržišta i prikupljati znanje o pripremi takve hrane, ali i o navikama svojih potrošača. Neki nisu časili časa već su krenuli u otvaranje restorana zdrave hrane!
Vođen time australski SumoSalad lanac otvorio je svoj prvi restoran. U njemu gosti mogu ubrati svježu salatu sa zida dok čekaju svoj red. Suosnivač i direktor Luke Baylis kaže da time žele gostima prenijeti ideju o zdravlju i svježim proizvodima koje im nude. Istovremeno, povrće koje tako uzgajaju uvršteno je i na meni. Sve je to dio šire strategije "zdrava hrana s namjerom". Njome žele ponuditi zdravu hranu, ali joj i dodati etičke vrijednosti. Tako će nuditi isključivo australske proizvode, a okreću se mesu iz slobodnog uzgoja. Ključna filozofija poduzeća je potpuna transparentnost prema potrošačima. "Ovo je veliki interni izazov za nas jer svaka poslovna odluka koju donesemo može biti propitivana kroz prizmu ove više svrhe", kaže Baylis.
SumoSalad, za sada ima 106 restorana, temelji se na franšiznom poslovanju. Uz to, 10 – 15% mreže su korporativni restorani koji služe za treninge i testiranja.