Zabava na poslu – može li se primijeniti i danas?

Igor Pureta Igor Pureta

Organizacijska klima koja potiče veselje i opuštenu atmosferu na radnom mjestu izniman je alat za uspješno poslovanje. Opuštena atmosfera na radnom mjestu štiti zaposlenike od izgaranja te osigurava veću produktivnost i kreativnost. Također, razne zabavne aktivnosti na radnom mjestu povećavaju koheziju tima te potiču bolji protok ideja.

grupu ljudi koji se smiju i razgovaraju za stolom prepunim papira, olovaka i biljaka

Generalno, uvođenje zabave u vaše poslovanje iznimno je moćan alat za osiguravanje uspješnosti cjelokupne organizacije. Tradicionalni koncept radnog mjesta nekada je bio obilježen sterilnim okružjem bez smijeha ili opuštanja. No, vrijeme donosi promjene. Organizacije sve više prepoznaju važnost zabave, ne kao neozbiljnu distrakciju svojih radnika, već kao moćan alat za jačanje njihovog morala, produktivnosti i angažmana.

Neformalna odjeća više se ne doživljava kao neprofesionalna, a organizacije danas pronalaze kreativne načine za unapređenje radnog okruženja. Organizacijska klima procjenjuje se prema tome kako ste izbalansirali razinu zabave i profesionalnosti na radnom mjestu. Sobe za igru potiču prijateljski natjecateljski duh, dok dobro osmišljene team-building aktivnosti potiču suradnju. U središtu ove transformacije leži ključna spoznaja: sretni i opušteni zaposlenici dokazano su produktivniji i posvećeniji.

Naravno, postizanje ravnoteže između obavljanja posla i opuštanja je ključno jer dozvola za zabavu ne smije umanjiti profesionalnost u ponašanju i obavljanju zadataka. Važno je prepoznati granicu između poticanja opuštenije atmosfere i izbjegavanja da organizacijska klima postane sinonim za neproduktivni kaos. Odgovornost za održavanje te ravnoteže leži na rukovoditeljima.

Ravnoteža na radnom mjestu

Svi težimo za onim savršenim radnim mjestom. Radnim mjestom koje budi osjećaj angažiranosti, motivacije i doprinosa nečemu vrijednom, a da pritom ne izgubimo razum ili zapostavimo strasti koje nas čine sretnima.

Postizanje te ravnoteže može zvučati izazovno, ali je to izazov koji vrijedi prihvatiti i kojem se vaši menadžeri moraju posvetiti. Nije moguće očekivati da će radnici sami pronaći taj balans. Ključ kojim se rukovoditelji vašeg poduzeća trebaju voditi je u stvaranju okruženja koje potiče osobnu dobrobit i profesionalni napredak.

Jedan od važnih elementa u ovoj jednadžbi je fleksibilnost u planiranju rada i tu je uloga menadžera nezamjenjiva. On je u situaciji da ima širu sliku aktivnosti organizacije i raspoloživih resursa uključujući i vaše radnike. Ako dobro raspolaže resursima u odnosu na aktivnosti sigurno će pronaći načina da uz završetak obaveza na vrijeme nađe prostor i za zabavu članova svog tima. To je situacija u kojoj svi dobivaju jer se uvažavanje potreba radnika za povremenim opuštanjem pretače u njihovu angažiranost i produktivnost.

Postizanje ravnoteže između zabave i produktivnosti zahtijeva više od pukog postavljanja zabavnih sadržaja u prostorije poduzeća. Ključ je organizacijska klima koja se temelji na povjerenju, otvorenoj komunikaciji i međusobnom poštovanju.

I tu je ključna uloga rukovoditelja koji svojim primjerom, ponašanjem i zahtjevima treba omogućiti poticajnu i podržavajuću atmosferu. Tada zaposlenici mogu biti svoji, zbijati šale s kolegama, osjećati se prirodno kad naprave grešku ili žele izraziti svoje mišljenje te, uz to, biti usredotočeni na uvijek prisutne rokove za obavljanje zadataka.

Upravljanje talentima

Optimiziranje omjera zabave i produktivnosti je kontinuirani proces prilagodbe pa rukovoditelj treba osluškivati što od onoga što radi da bi se taj optimum ostvario zaista i funkcionira. Organizacijska klima koja potiče i prihvaća povratne informacije zaposlenika sigurno rezultira boljom suradnjom i boljim rezultatima u svim segmentima poslovanja.

Radno okruženje u kojem su zaposlenici zadovoljni je recept kojim se gradi uspješna organizacijska klima. Potičući istovremeno produktivnost i povezanost, organizacije mogu stvoriti preduvjete za ostvarenje poslovnih ciljeva.

Kada su organizacijska kultura i radno okruženje nešto u čemu zaposlenici nalaze zadovoljstvo, manje su skloni izgaranju ili napuštanju organizacije. Strateški određen prostor za interakciju ili pažljivo planiran izlet mogu djelovati kao moćni lijekovi protiv stresa, potičući među zaposlenicima ugodan osjećaj zajedništva. To, zauzvrat, jača njihovu međusobnu suradnju i komunikaciju jer kolege koje uživaju u zajedničkom vremenu češće će razmjenjivati ideje i pomagati jedni drugima u obavljanju zadataka.

Zabava na radnom mjestu potiče wellbeing, pozitivnu atmosferu i djeluje kao snažno sredstvo za oslobađanje od negativnog stresa. Trenuci opuštanja omogućuju potrebne mentalne odmore koji pomažu u sprječavanju izgaranja i održavanju visoke razine energije. Oni omogućuju zaposlenicima da se napune energijom i vrate svojim zadacima s obnovljenom snagom i entuzijazmom.

Kada organizacija prepoznaje važnost dobrobiti svojih zaposlenika i pruža im podršku na ovaj način, rezultat je angažiraniji i produktivniji tim koji se osjeća cijenjenim i motiviranim za postizanje uspjeha.

Promjena stavova prema zabavi na radnom mjestu

Organizacijska klima koja pruža mogućnosti zaposlenicima da se opuste i napune baterije tijekom radnog dana pomaže u sprječavanju izgaranja. Ponuđene aktivnosti mogu poslužiti kao važan faktor mentalnog odmora, omogućujući zaposlenicima da se vrate svojim zadacima osvježeni i fokusirani bez potrebe da im se zbog izgaranja organizira psihološka podrška.

Kada su karakteristike organizacijske klime pravilno i promišljeno postavljene te ona dozvoljava zabavu i opuštenost, organizacijska klima može biti snažan magnet za privlačenje i zadržavanje vrhunskih zaposlenika. Organizacije koje se sustavno tome posvećuju znaju da će privući najbolje talente kako bi motivirani, kreativni bili posvećeni uspjehu organizacije.

Današnja radna snaga teži određenom osjećaju ispunjenja u radnom okruženju koje potiče produktivnost, kreativnost i osjećaj zajedništva. Zaposlenici više ne traže samo plaću, oni traže iskustvo. Organizacije koje reagiraju stvaranjem takvog okruženja u ovom trenutku imaju prednost pred ostalima u pitanjima privlačenja i zadržavanja radne snage.

Ravnotežu u uživanju i zabavi bez žrtvovanja profesionalnosti nije lako postići. Radno mjesto koje je lišeno humora ili osobnosti može brzo početi gušiti neke ili mnoge vaše zaposlenike. Tajna je u tome da dodate i dozvolite zaposlenicima individualnost i opuštanje bez ugrožavanja vrijednosti poduzeća.

Ta sitna doza opuštenosti podsjeća zaposlenike da se u vašoj organizaciji cijene ljudi i da se ne promatraju kao zupčanici u korporativnom stroju. Važno je zapamtiti i zaposlenicima jasno dati do znanja da postoji tanka granica između razigranosti i neprofesionalnosti. Zbog svoje osjetljivosti i nerazumijevanja zaposlenih ona može brzo biti zaboravljena i zanemarena pa pripazite da elementi zabave budu primjereni radnom okruženju. U suprotnom, riskirate zanemarivanje vrijednosti poduzeća, entropiju ponašanja u kojoj se svatko ponaša kako želi čime se direktno potkopavaju nastojanja za uspješnim poslovanjem.

Zašto unijeti zabavu u radno okruženje?

Prihvaćanje zabave na radnom mjestu omogućuje organizacijama da potaknu isticanje ideja svojih zaposlenika. Kada ljudi uživaju u svom radnom okruženju stvara se plodno tlo za suradnju i inovacije te se razvija pozitivna organizacijska klima. Zabava na radnom mjestu potiče inovativnost jer su opušteni i dobro raspoloženi zaposlenici, otvoreniji i spremniji preuzeti kreativne rizike. Ubacivanjem razigranosti u svakodnevnu rutinu, organizacije dodaju svojoj organizacijskoj kulturi one alate koje jačaju moral zaposlenika, potiču kreativnost i dovode do poslovnog uspjeha.

Atmosfera koja povremeno dolazi s igrama i društvenim događajima oslobađa ih straha od osude, potiče ih da razmišljaju izvan okvira i dijele nove ideje. Taj slobodni tok ideja može dovesti do onih rješenja i inovacija koje se možda ne bi pojavile u krutom i manje poticajnom okruženju.

Zamislite timski sastanak koji nije usmjeren samo na izvještaje i rokove, već uključuje brz i dinamičan brainstorming. Atmosfera je drugačija, postaje opuštenija i privlačnija. Zaposlenici se osjećaju ugodno jer dijele svoje ideje i potiču nove pristupe s entuzijazmom. Duh suradnje prenosi se u svakodnevne projekte i unapređuje taj segment organizacijske klime. Zaposlenici se osjećaju osnaženima da aktivno doprinose i podržavaju jedni druge.

Jačanje veza među zaposlenicima

Tako zabava na radnom mjestu jača veze među zaposlenicima. Kada tim postane povezaniji i kohezivniji, članovi će bolje surađivati i komunicirati. Kada zaposlenici vide svoje kolege ne samo kao suradnike, već i kao prijatelje, komunikacija postaje otvorenija i iskrenija, što direktno doprinosi produktivnijem i učinkovitijem radnom okruženju.

Međutim, zabava na radnom mjestu nadilazi puku prisutnost određenih pomagala za zadržavanje pažnje i opuštanje. Uspješne organizacije provode programe kao što su timski coaching ili team building kako bi u svom okrilju zadržale svoje zaposlenike. To su programi koji promoviraju timsko povezivanje, potiču osobni rast i osjećaj svrhe.

To nije samo ulaganje u dobrobit tima, već i u dugoročni uspjeh organizacije, a budućnost zabave na radnom mjestu leži u podizanju produktivnosti i zadovoljstva zaposlenika. Organizacije koje u tome uspiju, bit će one koje će uspjeti u održati se i napredovati jer one organizacije koje prihvaćaju ovu filozofiju privlače talentirane pojedince te grade organizacijski imunitet koji je fleksibilan na promjene i spreman za izazove budućnosti.

Prihvaćanje zabave i zadržavanje profesionalnosti

Svaka organizacija ima svoju jedinstvenu organizacijsku kulturu, stoga je važno pronaći aktivnosti koje odgovaraju specifičnim potrebama i interesima vašeg tima ili cijele organizacije. Ono što je iznimno prihvaćeno u jednom poduzeću može biti neprikladno u vašem. Važno je prilagoditi aktivnosti kako bi podržale timski duh i doprinijele poslovnim ciljevima.

Zlatno pravilo je jednostavno – slušajte kako vaši zaposlenici dišu i neka se organizacijska klima razvija u tom smjeru uz stalni nadzor nad poštivanjem vrijednosti poduzeća i unapređenjem produktivnosti. Bitno je uvijek imati na umu okvir unutar kojeg se možete, želite i smijete kretati, a koji je određen vašim vrijednostima, vašom organizacijskom kulturom i klimom. Pazite da ostanete profesionalni i ne prelazite granice. Zabava na radnom mjestu će vas iznenaditi pozitivnim utjecajem koji ima na vaše zaposlenike, a time i na ostvarenje vaših poslovnih ciljeva. Zapamtite, sretan i angažiran tim je produktivan tim, a to je pobjeda i za njih i za vas.

 

Ovo je proširena i osvježena verzija članka izvorno objavljenog na savjeti.hr

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.