Teško je povjerovati da su toliki ljudi uspjeli zato što su imali viziju. No vizija ne nastaje odjednom, vizija se gradi kako gradite sebe.
Profesoru Louis Jacques Filionu vizija je u središtu pažnje se bavi već dvadeset godina. Ovaj autor knjige Vision et relations: clefs du succès de l'entrepreneur (Vizija i odnosi: ključevi uspješnosti poduzetnika) i profesor na visokoj poslovnoj školi HEC Montréal objašnjava kako se vizionarstvo uglavnom izgrađuje kroz tri etape. Potrebno je prije svega njegovati strast za neko određeno područje koje nas zanima. Zatim to svoje zanimanje treba artikulirati, te konačno razmisliti o načinima kako svoju viziju najbolje pretočiti u djelo. Poduzetnik se temeljno razlikuje od ostalih zaposlenika u poduzeću po tome što on definira projekte.
Dok većina ljudi raste unutar okvira koje im drugi zadaju, poduzetnik sam identificira nišu, zatim definira tržišni prostor koji planira osvojiti, te okvir unutar kojega će se organizirati kako bi svoj cilj ostvario. No, profesor Filion smatra da se vizija gradi, te se poduzetnikom vizionarom ne postaje preko noći, već je potrebno uložiti mnogo vremena i truda. A sve počinje od strasti, te učenja i usavršavanja u onome što volite.
Kalifornija punom parom
Kalifornija je odlučila! Do 2030. žele za 50% smanjiti potrošnju nafte u vozilima, za 50% povećati energetsku učinkovitost građevina te 50% energije za javnu infrastrukturu dobivati iz obnovljivih izvora. Čak 24 velika poduzeća u Kaliforniji, poput Levi Straussa te Gapa, izrazilo je svoju podršku novim standardima. U pismu predsjedniku senata napisali su: "Dok se 2020. ubrzano približava, a učinci klimatskih promjena sve su vidljiviji u Kaliforniji, mudro je i pravodobno poduzeti napredne korake kako bismo potakli industriju čiste energije i stvorili radna mjesta. Naša podrška čvrsto je utemeljena u gospodarskoj stvarnosti.
Znamo kako je rješavanje klimatskih promjena jedna od najvećih gospodarskih prilika za Ameriku u 21. stoljeću i pozdravljamo zakonodavno tijelo Kalifornije što je poduzelo korake kako bi pomogli državi da zgrabi tu priliku." Preko 430.000 osoba u Kaliforniji već sada radi u industriji alternativnih energija. A SB 350, kako je novi skup standarda nazvan, učinit će standarde trajnima i prihvatljivima.
Vizija nogostupa kao izvora energije
Dobra vizija svakako treba ući u realizaciju! Nogostup kao električna centrala je svakako zanimljivija iako će do realizacije proći još neko vrijeme! Pokušajte zamisliti ogroman potencijal energije koji se tu skriva u gradovima kada nepregledna rijeka prolaznika juri nekim zacrtanim putem. Upravo toga dosjetio se Laurence Kemball-Cook, mladi inženjer industrijskog dizajna, koji je došao na ideju o generiranju energije iz koraka prolaznika u prometnim urbanim centrima. Energija bi se trebala proizvoditi pomoću ploča postavljenih na nogostupima. Dok ljudi hodaju po njima ploče se sasvim malo uzdižu i spuštaju, proizvodeći sa svakim korakom energiju.
Svaki korak može proizvesti tek vrlo malu količinu energije. Svaka ploča je jedna mala centrala koja u nekom prometnom središtu može proizvesti i do sedam watta. To znači da bi svega 20 ploča omogućavalo uličnu rasvjetu u prometnom gradskom središtu. Nitko ne očekuje da će ove energetske ploče riješiti problem energije u svijetu. No, poduzeće Pavegen je ipak na crowdfunding platformi procijenjen na čak 17 milijuna funti, a do sada je već prikupio 900.000 funti ulaganja od željenih 750.000. Ploče također mogu prikupljati podatke o broju koraka što može biti vrlo korisno gradskim vlastima, vlasnicima trgovina ili organizatorima evenata. Možemo ih slobodno nazvati poduzećem budućnosti!