Važnost kvalitete odnosa na poslu

Petra Đopar Petra Đopar

Prosinac je mjesec promišljanja o godini koja je prošla i osmišljavanja želja za godinu koja je pred nama. To je vrijeme kada analiziramo vlastite uspjehe i izazove, pitajući se jesmo li postavili prave ciljeve i napravili korake prema stvarnom ispunjenju. Dok razmatramo koliko smo uspješno ostvarili prošlogodišnje planove, ključno je zapitati se stavljamo li na naš popis želja ono što nam zaista donosi sreću i osjećaj zadovoljstva. Što je to što vjerujemo da će učiniti naš život sretnijim i boljim u nadolazećoj godini? Kako definirati prave prioritete, kako pronaći pravu mjeru zadovoljstva te kako te spoznaje primijeniti i u poslovnom kontekstu? 

Fotografija obiteljskog božićnog ručka

Što zapravo čini kvalitetan život?

Odgovor na to pitanje dalo nam je jedno od najdužih istraživanja u povijesti psihologije (trajalo je čak 75 godina), u kojem je nedvojbeno utvrđeno da ključ kvalitetnog života leži u dobrim odnosima. Osobe koje su povezane s obitelji, prijateljima, kolegama i zajednicom su sretnije, fizički zdravije i dugovječnije. Drugi važan zaključak ovog istraživanja je da je pritom bitnija kvaliteta odnosa od kvantitete. Drugim riječima, ljudi koji imaju prijatelje, kolege i partnere na koje mogu računati kada im je teško, sretniji su u svom životu. Treći zaključak istraživanja je da dobri odnosi s drugima štite ne samo naše tijelo, već i naš mozak. Ukoliko imamo zadovoljavajuće odnose s drugima, naše pamćenje će nas duže služiti.

Kako to primijeniti u poslovnom kontekstu?

3 izazova i 3 savjeta za kvalitetne odnose u organizaciji

Ono što su istraživači otkrili nije novo, već se dugo zna da su nam ispunjeni odnosi s drugima važni, ali nekako se dogodi da često ovdje zapnemo, privatno i poslovno. Naime, veze su zamršene i traže mnogo ulaganja i truda. Donosimo Vam 3 konkretna razloga zašto je tome tako, i savjeta kako im doskočiti.

1. Najviše zamjeramo onima koji su nam najbliži i do kojih nam je najviše stalo

Osobama koje su nam najbliže najmanje toga toleriramo i najviše očekujemo da se ponašaju u skladu s našom idealnom slikom o njima. Drugim riječima, mane bliskih kolega ili prijatelja nas često gotovo uopće ne smetaju kod ljudi koje samo površno znamo. Štoviše, ponekad ih znamo proglasiti i vrlo simpatičnima! Npr. kada netko manje blizak nama postavlja mnogo pitanja, možemo pomisliti da je osoba proaktivna i znatiželjna. S druge strane, ako se tako ponaša član našeg tima možemo pomisliti da je naporan. Razlog tome je osjećaj da prema najbližima imamo posebnu odgovornost da ih „dovedemo na pravi put“. Plašimo se da ćemo, ako ih prihvatimo takvima kakvi jesu, „zabetonirati“ njihovo loše ponašanje. Međutim, istina je upravo suprotna: što se ljudi osjećaju prihvaćeniji od nas, to su više voljni pozitivno se mijenjati.

Savjet: kada promatrate kolege oko sebe, usmjerite se na ono pozitivno što već jesu, bez zamjeranja što nešto (još) nisu. Time ćete ne samo unaprijediti vaš odnos, već i vrlo brzo svjedočiti njihovom daljnjem razvoju.

2. Najbližim kolegama smo najmanje skloni posvetiti svoju punu pažnju

Paradoksalno je da, premda od bliskih osoba najviše očekujemo, najmanje smo im spremni dati. Čini se da mislimo da im je posve dovoljna naša fizička prisutnost, pa su nam onda misli i emocije najčešće negdje drugdje. To je kao da dođete u posjetu prijateljima i zateknete otvorena vrata njihove prazne kuće. Dozvolili su Vam da boravite u njoj, ali što vam to vrijedi kada njih tamo nema.

Savjet: osvijestite da drugima poklanjate sebe tek ako ste potpuno prisutni. Ne stavljajte mobitel na stol na poslovnim sastancima i izbjegavajte njegovo korištenje za vrijeme razgovora s kolegama.

3. Manjak planiranja društvenih aktivnosti

Zbog želje za posao napravimo kvalitetno i na vrijeme, možemo propustimo obratiti pažnju na formalna i neformalna druženja u uredu. Istraživanja su pokazala da ako se češće smijemo s kolegama, postajemo ne samo sretniji i fizički zdraviji, već osmišljavamo i bolja poslovna rješenja. Osim neformalnih druženja poput zajedničkih odlazaka na pauza i druženju nakon posla, temelji za dugoročnu uspješnost tima postižu se kroz specifične aktivnosti namijenjene osnaživanju tima.

Savjet: potrebno je aktivno planirati vrijeme za druženja u organizaciji, kako bi bili zadovoljniji i uspješniji u poslu.

Ulaganje u odnose jest zapravo ulaganje u sebe. Drugim riječima, dajući sebe u odnos, dobijemo toliko mnogo i upravo zato pronađimo vremena za razgovor s kolegom, isključimo mobitel kada jesmo s nekim do koga nam je stalo i aktivno planirajmo vrijeme za druženje!

Sretan Božić i uspješnu novu godinu želi Vam Ramiro tim!

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našoj Politici Kolačića.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.