Proizvod koji se lako prodaje nije lako napraviti, a proizvod koji se lako prodaje i još, k tome, pazi na okoliš te štedi vodu još teže. No, može se.
Novodizajnirani tuš Nebia primjer je kako objedinjavanje koristi za direktne korisnike i cijelo čovječanstvo donosi odlične rezultate. Pokretač start-upa, Philip Winter, uočio je da je osnovni problem većine štednih tuševa u tome što ih ljudi doživljavaju kao manje ugodne. Stoga često jednostavno maknu limitatore protoka vode. Kako bi polučio željeni globalni utjecaj, morao je dakle stvoriti iskustvo koje će ljudi željeti. Novi proizvod tuš Nebia, atomizira vodu kreirajući tako milijune sićušnih kapi koje stvaraju površinu oko deset puta veću od površine običnog tuša. Pritom koristi 70% manje vode od uobičajenih tuševa, dok je osjećaj istovremeno kao da koristi više! Dizajniran tako da pruža iskustvo koje će ljudi birati radije nego klasičan mlaz vode, novi tuš je, kaže Winter, mnogo ugodniji, ali i bolji za kožu.
vDo sada su već prikupili preko 2 milijuna dolara na Kickstarteru te privukli ulagače poput predsjednika Applea Tima Cooka. Da bi ostvarili svoj konačni cilj globalne uštede vode, namjera im je, u konačnici, proizvode učiniti cjenovno prihvatljive svima. Prema onom što kaže njihova korisnička služba inačice prilagođene Europi trebaju se pojaviti nakon što krene isporuka prvih tuševa. Dakle ništa prije sredine 2016.!
Treba li proizvod uvijek prilagođavati tržištu
Vaš proizvod ne ostvaruje željenu prodaju i nije prvi takav u vašem asortimanu. Možda proizvod nije pronašao svoje tržište, a možda tržište još nije spremno za takav proizvod? Ima tu sigurno još pitanja, a kad se susretnemo s lošom prodajom pitanje koje se uvijek postavlja je treba li ga prilagođavati postojećem tržištu ili tržište prilagoditi proizvodu? Obično ovo prvo smatramo logičnijim rješenjem. Naša je urođena tendencija da nastojimo popraviti stvari kako bi funkcionirale. Osim toga, lakše nam je nositi se s tržištem kojega vidimo i možemo si ga predočiti nego nekim hipotetskim novim tržištem kojega još nismo pronašli.
I obično nam se čini da je lakše kopirati postojeće uspješne priče nego izmišljati nešto novo. Ali, je li uistinu tako? Poteškoća je u tome što možda nemamo sve iste talente kao i naša konkurencija. Potrebno je stoga sagledati koje su naše prednosti na kojima trebamo temeljiti našu kompetitivnu prednost i naš proizvode. I tek zatim dobro sagledati i naš proizvod i tržište. Jedino sagledavajući oboje možemo odlučiti trebamo li, i možemo li, prilagođavati naš proizvod postojećem tržištu ili možda pronaći potpuno novo tržište koje će znati cijeniti naše proizvode i njegove kompetitivne prednosti. Ima puno primjera i za jednu i za drugu opciju, a ukoliko nismo posložili sve kako treba teško ćemo doznati koja je ona prava!
Uložite u svoj proizvod, isplatit će se
Najbolja reklama je nečija preporuka. Iako se dobar glas čuje manje od lošeg, uložite u svoj proizvod kako bi ga njegovi vlasnici reklamirali dalje. DObri proizvodi čine prava čuda pa im je i marketing puno lakši. Pravilo Customer gets customer (klijent privlači novog klijenta) učinilo je tolika nova poduzeća mega uspješnima. Sjetimo se samo Facebooka, Twittera, LinkedIna ili Vibera. No, to pravilo ne primjenjuje se isključivo na područje informatičkih tehnologija. Ono se može primijeniti na bilo koji proizvod koji ima vidljivost u svijetu oko nas i na sve proizvode o kojima će ljudi pričati.
Ono što je bitno je da je proizvod uočljiv, prepoznatljiv i da ga ljudi požele imati kada ga vide kod nekog drugog. I drugi bitan aspekt je kvaliteta proizvoda. Oba ova sastojka su presudna da bi postojeći klijenti poželjeli o određenom proizvodu pričati i preporučivati ga svojim prijateljima. Trošak pronalaska i privlačenja novih klijenata je ogroman. Na svu sreću, s današnjim tehnologijama rast poslovanja više ne ovisi o medijima i sredstvima uloženim u promociju. To otvara potpuno novi prostor start-up poduzećima. Stoga se u današnje vrijeme itekako isplati sredstva uložiti prevenstveno u same proizvode, a manje u privlačenje klijenata.