Mnogi se menadžeri pokušavaju okružiti 'svojim' ljudima nadajući se da će postići poslovni uspjeh. Klonirajući sebe poslovni uspjeh im je sve dalje!
Neki menadžeri stvaraju vojsku svojih klonova u kojoj svaki vojnik izgleda i ponaša se kao i njihov vođa. Upitno je koliko je takav menadžment uspješan i ima li njihov način razmišljanja pozitivan utjecaj na produktivnost. Koliko god to bilo dobro za ego vođe, toliko nije dobro za tim i poslovni uspjeh organizacije. Za uspješan rast i održivost poduzeće treba tim djelatnika koji će unijeti svoje jedinstvene sposobnosti, jake strane i različite poglede na izazove s kojima se suočava. Da biste privukli i zadržali talentirane pojedince koji su drugačiji od vas morate ponajprije dobro razumjeti ljude koji se od vas razlikuju i znati kako im pružati podršku, ohrabrivati ih i motivirati. Iako se to čini jednostavno, moramo si priznati da ipak najčešće djelujemo i komuniciramo na vrlo sličan način, nama najugodniji. Stoga otkrijte na koji su način vaši pojedini djelatnici u stanju primati i procesuirati informacije. Neki imaju potrebu vidjeti informacije, dok ih drugi trebaju čuti, a treći možda oboje. Neki žele velika priznanja, dok drugi žele tek jednostavno "hvala" u četiri oka.
Usluga u vašem domu
Jedna web trgovina iz Nizozemske, JeansOnline pretpostavila je koja je usluga najveća prepreka online naručivanju odjeće. Obično je to strah da nam naručeno neće odgovarati pa je svojim klijentima ponudila uslugu Easy Fit & Return. Pri njoj dostavljač, koji vam dostavlja naručene traperice, 15 minuta čeka na vašim vratima dok vi hlače isprobate. Ukoliko vam traperice ne odgovaraju, možete ih jednostavno vratiti dostavljaču i automatski dobiti povrat novca. Usluga dostavljanja koja uključuje mogućnost isprobavanja i povrata stoji 10 eura, no besplatna je za narudžbe iznad 250 eura. Na taj se način se povećava produktivnost i smanjuje vrijeme potrebno da se zadovolji kupca. JeansOnline suočio s uvriježenom percepcijom kako je glavna prepreka online kupovini ta što kupac ne može isprobati robu prije same kupnje. Ovom uslugom također su premostili i jaz između digitalne i fizičke kupovine izašavši u susret kupcima. Online trgovine iako nemaju vlastitu proizvodnju često troše i znatne resurse obrađujući povrate umanjujući tako svoj poslovni uspjeh. Ova usluga takvu slabost pretvara u prednost. Obraćanje pozornosti na detalje i male pogodnosti mogu učiniti čuda u stvaranju povjerenja i vjernosti potrošača, a to su glavni pokretači prodaje.
Poslovni uspjeh se postiže i iskrenošću
Društveno odgovorno poslovanje obuhvaća i iskrenost prema dionicima neke organizacije, a poslovni uspjeh se postiže i iskrenim odnosom prema dionicima, a ne samo povećanjem produktivnosti. Svi, naravno, ne misle tako, a imamo i vrlo poznatih primjera u kojima je iskrenost bila na drugom mjestu. Osim njegove genijalnosti i kreativnosti, Steve Jobs bio je poznat i po tome da je tajio svoje pravo zdravstveno stanje. Tako je još 2009. gubitak težine objašnjavao hormonalnim poremećajem. Tijekom narednih dva tjedna cijena dionica Applea pala je za 17%. S druge strane, predsjednik Uprave JPMorgan Chasea, Jamie Dimon, nedavno je javno objavio da mu je dijagnosticiran rak grla, objašnjavajući pritom kako je prognoza liječnika odlična, a stanje izlječivo te je točno naveo na koji će način sudjelovati u radu tvrtke tijekom perioda liječenja. Izjava je zadovoljila potrebu informiranosti dionika kompanije, ali i zadržala određenu razinu privatnosti o njegovom zdravstvenom stanju. Teško je pogoditi zlatnu sredinu između prava na privatnost oboljele osobe i prava na informiranost djelatnika ili dioničara o svemu što bi moglo utjecati na rad ili na vrijednost kompanije. No, činjenica je da se iskrenim pristupom, koji može biti odmjeren kao u slučaju Dimona, gradi društveno odgovorno poslovanje i čuva povjerenje svih dionika neke tvrtke.