Puno je tinte potrošeno da bi se ustanovilo kakva je motivacija potrebna da radnik ostvari potreban rezultat, a još nismo sigurni u stvarne pobude.
Puno je tinte potrošeno da bi se ustanovilo kakva je motivacija potrebna da bi radnik ostvario potreban rezultat. U doba kad je posao sve mobilniji i seli se s kraja na kraj svijeta i manjak posla je motivacija. Prema nedavnom istraživanju poduzeća ADP Canada, čak 65% zaposlenika spremno je napustiti svoje radno mjesto. A izvještaj Workopolisa iz 2014. otkrio je da je od 2002. svega 30% Kanađana ostalo na istom poslu duže od četiri godine. To često puta ovisi i o vodstvu poduzeća. Između 1990. i 2002. taj je postotak bio od 55% do 60%. Prema profesoru Adamu Cobbu sa Wharton business school, trend opadanja lojalnosti započeo je paralelno s trendom većih otpuštanja. Time se željelo povećati vrijednost dionica vlasnicima poduzeća. Došlo je do zaokreta fokusa zaposlenih prema sebi i vlastitoj karijeri, umjesto na poduzeće u kojem rade.
Kako tržište rada postaje sve fluidnije, tako će i taj zaokret biti sve izraženiji te vrijedi za sve dobne skupine. Radi se o potencijalno obostrano korisnom aranžmanu u kojemu bi poduzeće trebalo osiguravati kulturu koja je usredotočena na radnike. Nuditi im smislene aktivnosti, posao i autonomiju, a ne samo financijsku naknadu. Jer istraživanje je također pokazalo da su čimbenici koji utječu na kvalitetu života, poput količine posla, stresa i putovanja na posao bili odmah iza plaće među onime što su posloprimci tražili.
Naša motivacija ovisi o nama
Već i vrapci na grani pjevaju da motivacija može biti ekstrinzična ili intrinzična. Znaju i da je bolje akomožete sami sebe motivirati jer tako bolje upravljamo učinkom. No, ponavljanje je majka znanja! Ljudi su bića dizajnirana za učenje, prilagođanje i samostalni rad, a da istovremeno budemo i društveni i kolegijalni. I tome prirodno težimo. Kako bismo uvijek ostali motivirani, moramo stalno hraniti i održavati našu motivaciju. Prema organizacijskom psihologu dr. Paulu P. Baardu hrana potrebna kako bismo uvijek ostali motivirani je: autonomija, kompetentnost i povezanost. Potreba za samostalnošću odnosi se na to da ne budemo pod prisilom ili laskanjem uvučeni u neki zadatak. Stoga kada smo sučeni s previše zahtjeva, potrebno je znati reći ne kako ne bismo postali frustrirani. Potreba za kompetentnošću povezana je s potrebom da uspješno obavljamo zadatke koji nam omogućavaju da razvijamo nova znanja i vještine.
Ako moramo raditi previše stvari, često i automatski jer ih predobro znamo, možemo se osjećati razočarano. Stoga trebamo tražiti nove odgovornosti. Poduzeća koja razmišljaju unaprijed ulažu znatne napore kako bi identificirala takve prilike za svoje djelatnike. Prilike za rast koje nam mogu dati dodatnu motivaciju možemo naći i izvan poduzeća, u nekom tečaju ili knjizi. I treća motivacijska potreba je ona za povezanošću. Ona se može zadovoljiti u obitelji, krugu prijatelja, religijskoj zajednici, sportskom klubu ili na radnom mjestu. Isto tako, bitno je znati i kada se treba povući iz nekog odnosa koji potkopava našu motivaciju. Bitno je da smo, u konačnici, mi sami odgovorni za njegovanje vlastite motivacije.
Otkrijte potrebe vaših potrošača
Iako se mnogi startupi bave modernim tehnologijama, oni koji će stvarno opstati su poduzeća koja na prvo mjesto stavljaju istinske potrebe potrošača. Iako mnogi tvrde da im je upravo to mantra, a ne puko traganje za tehnološkim novotarijama stvarno je malo onih koji uspiju prepoznati što kupac zapravo želi. U današnje doba kad smo svi posebni i imamo sasvim individualne potrebe koje nitko drugi nema zadatak se čini još zahtjevnijim. Poslovni teoretičari često raspravljaju o tome je li moguće utvrditi koje su istinske potrebe potrošača budući da se one stalno mijenjaju i pod utjecajem su inovacija, ali i marketinga. Dok oni teoretiziraju nekim poduzećima uspije i pronaći onu žicu kod potrošača i naprave bum na tržištu (tražite li i vi Pokemone?).
Pravo je pitanje, međutim, mijenjaju li se te potreba zaista? Jedan od lidera među zagovornicima konstantnosti ljudskih potreba, Clayton Christensen, smatra da samo trebamo otkriti koje su istinske potrebe potrošača, bez obzira na tehnologiju koja se koristi za njihovo zadovoljavanje. Drugim riječima, koji je temeljni zadatak ili posao kojega potrošači žele obaviti. Kada se otkrije ta istinska, trajna potreba, mogu se dalje tražiti prilike i načini kako taj zadatak obaviti brže, lakše, jeftinije ili potpuno drugačije nego do sada.