Pravi učitelj je ujedno i lider. On u naš život dolazi u raznim osobama, među ljudima koje, možda, sretnemo jednom i nikada više
Pravi učitelj je ujedno i lider. On u naš život dolazi u raznim osobama, od onih koje srećemo u školi, obitelji, među prijateljima, poznanicima, kolegama na poslu, ili među ljudima koje sretnemo jednom i nikada više. Pitanje je samo znamo li ih prepoznati - i učitelje i lekcije koje s njima dolaze. Ljudi koji su cijeli svoj život posvetili poučavanju svakako bi trebali biti i lideri. Jer oni pripremaju generaciju za generacijom i šalju ih u svijet. Daju im temelje na kojima oni dalje grade svoj život, kroz koje promatraju svijet oko sebe i usvajaju daljnje lekcije. Učitelji su motivacija koja nam govori da su neke stvari moguće. Takav je učitelj očito bio Ben Ellis, profesor na Christ Presbyterian Academy u Nashvilleu. Ellis prošlog je prosinca obolio od raka. Usprkos kemoterapiji i zračenjima poučavao je sve do pred kraj života iako je obaveze sve teže i teže podnosio. Jednoga jutra, malo prije nego što je preminuo, učenici i kolege su se organizirali, sve ostavili, te se praktički cijela škola, njih četiristotinjak, okupila ispred njegovog doma i pjevala mu. Kolegica iz škole komentirala je: "On je definicija učitelja, ruzor, onaj koji služi druge." Onaj koji služi drugima je i (jedna od) definicija vodstva stoga služite drugima, poučavajte ih pa ćete biti i lider!
Tihi menadžer kao lider
Ljudi koji razmišljaju i govore brzo često se smatraju boljim menadžerima od onih kojima treba više vremena. Također, sporiji ljudi često frustriraju one koji su brži, ponekad i brzopotezni. Međutim, kako da od tihog mendžera postane lider? Prvo što vam padne na um jest vjerojatno da nikako jer je to vrlo čest slučaj. Ipak postoje situacije i aktivnosti u kojima je moguće da se menadžer transformira u lidera ukoliko prestane raditi neke od uobičajenih grešaka. Jedna od čestih pogrešaka menadžera je upravo precjenjivanje ljudi sličnih njima. Brzi ljudi brzo reagiraju i brzo se obvezuju. Njihov način djelovanja je: "Idemo to obaviti." Ljudi koji si vole uzeti vremena razmišljaju: "Hajde da to učinimo kako treba i budemo sigurni da ćemo uspjeti." Takvi načini razmišljanja i djelovanja mogu biti komplementarni ako su pravilno usmjereni. Sporijim menadžerima treba samo dati dovoljno vremena. I osigurati im tišinu. Previše pričanja njima će se činiti poput pritiska da se odluče. Dok brzi ljudi imaju potrebu popričati o stvarima, sporiji ljudi imaju potrebu promisliti o njima. Njihova tišina nije niti pristanak niti odbijanje. Njima samo treba vremena za razmišljanje. Ali kada se na nešto obvežu, tada će to provesti do kraja. Ovakvo upravljanje učinkom vaših menadžera će vam sigurno omogućiti bolju komunikaciju s njima, a time i bolji rezultat!
U Kindu menadžer treba postati lider da bi se uklopio
Iako je riječ šef u mnogim jezicima sasvim legitimna, mnogi bi rađe da se šef preobrazi i postane lider, i to za stalno! Od samog osnutka KIND Healthy Snacksa, Daniel Lubetzky odbijao je upotrebu riječi šef. Nikada mu se nisu sviđale konotacije koje ta riječ nosi. Šef ne koristi svoja znanja kao lider. Šef je netko tko ima sve odgovore. Vođa tima pak, iako ima završnu riječ, svoje odluke temelji na mudrosti tima i prethodnim raspravama. Riječ šef također nekoga stavlja iznad ostalih, dok vođa tima sve tretira jednako. Od početka poduzeća, Lubetzky je otkrio da izbacivanje riječi šef jamči otvoreni dijalog i maksimalnu komunikaciju te osnažuje sve članove tima i kroz sve razine organizacije na razmjenu mišljenja i iznošenje eventualnih neslaganja. Osim toga, riječ šef umanjuje osjećaj zajedničkog vlasništva i odgovornosti koje žele njegovati u KIND-u. Kada je 2003. brend stvoren sa svega nekoliko ljudi, postojao je upravo taj zajednički osjećaj vlasništva i odgovornosti kojega su uspjeli sačuvati kako je poduzeće raslo. Rezultat takvog pristupa su proizvodi (zdrave energetske pločice) koji se prodaju u preko 80.000 trgovina, ali svi zaposlenici zajedničkim se snagama trude ostati dosljedni ključnim vrijednostima KIND-a te održati kulturu s kojom je poduzeće i pokrenuto.