I stari i mladi se tuže na onu drugu generaciju i način na koji komuniciraju sa svijetom, no kako ta komunikacija izgleda zaslužni smo samo mi sami.
Što stari, što mladi se tuže na onu drugu generaciju i način na koji komuniciraju sa svijetom. Kako ta komunikacija izgleda zaslužni smo, zapravo, samo mi sami. Taj generacijski jaz nije ništa posebno ukoliko mu mi ne damo takav prizvuk! U poduzećima često postoji generacijski jaz, a ponekad svjedočimo i tome da se iskustvo odbacuje. No, mora li među generacijama uistinu postojati nerazumijevanje? Je li moguće profitirati na njihovim različitim pristupima radu i različitim vještinama i znanjima? Možda, ukoliko im se pomogne da te različitosti prihvate i uče jedni od drugih! I to kreiranjem raznovrsnih timova, baziranih na vještinama, a ne na godinama. Mlađe kolege mogu profitirati od iskustva i znanja starijih. Stariji mogu naučiti ponešto o novim tehnologijama ili nekim bržim načinima rješavanja zadataka. Bitno je pritom da se svi djelatnici osjećaju povezani i angažirani te da osjećaju kako se njihov rad cijeni.
Susreti različitih generacija mogu stvoriti određene napetosti. No ,uz dobro upravljanje te napetosti mogu dovesti do još bolje suradnje i inovacija. Učinkoviti lideri pomažu timovima da razriješe svoje različitosti i shvate kako svatko posjeduje vrijednosti kojima može doprinijeti timu. Bitno je utvrditi procese koji će djelatnicima omogućavati da izraze svoju zabrinutost i razriješe konflikte na produktivan način.
Komunikacija s tisućama na Linkedinu
Komunikacija putem društvenih mreža je svuda oko nas, pa nam se čini da je komunikacija neprestana. Kod ove žene i jest! Teško nam je komunicirati i s nekoliko stotina osoba, a često i ne znamo što se s većinom njih događa. Postoje i oni kojima ni tisuće kontakata nisu dovoljne! Pogodite koliko kontakata ima najumreženija žena na LinkedInu? Stacy Donovan Zapar ima preko 40.000 kontakata i – 100.000 neodgovorenih zahtjeva.
Mnogi sa sumnjom gledaju na osobe koje imaju tako puno kontakata. Stacy smatra da u njezinom poslu to ima smisla jer ona se bavi treninzima i traženjem talenata. Također drži da to ima smisla i za ljude koji rade u prodaji ili se bave razvojem poslovanja. Prema Stacyinom mišljenju, korisno je povezati se s ljudima koji joj mogu pomoći, kao i ljudima kojima ona može pomoći. Upravo to naglašava kao vrlo bitno: da vas ne doživljavaju kao nekoga tko samo "uzima". Umjesto toga, treba nastojati razviti iskren odnos s ljudima. "Morate biti iskreni, svoji, autentični i transparentni", kaže Stacy. Ona provodi jedan sat dnevno odgovarajući na pitanja i pomažući ljudima u njihovoj potrazi za poslom.
Lijepa riječ je osnovna komunikacija
Stara izreka kaže da lijepa riječ otvara mnoga vrata pa i ona željezna. Nedavno je ovakva komunikacija dobila i sasvim novo značenje. Lijepa riječ driješi kesu! Vlasnik kafića Petit Syrah, u sunčanoj Nici, dosjetio se kako da se omogući učinkovita komunikacija između zaposlenika i klijenata. Mada je motivacija ovoga puta bila namijenjena klijentima. Odnedavno je uveo cjenik u svom kafiću i to takav koji klijentima honorira lijep i pozitivan način komuniciranja s osobljem! Naime, ukoliko u Petit Syrah naručite samo "kavu", platit ćete je astronomskih 7 eura. Ukoliko naručite "kavu, molim vas", platit ćete je 4,25 eura. A ako naručite s "Dobar dan, jednu kavu, molim vas", to će vas koštati svega 1,40 eura!
Sve je počelo kao šala jer su za vrijeme ručka gosti dolazili u kafić preopterećeni poslom. Pod stresom su znali biti grubi prema konobarima. Vlasnik kafića, Fabrice Pepino, to je teško podnosio. On je od svog osoblja tražio da budu prijazni prema klijentima, a ovi im to nikako nisu uzvraćali. Priznaje da nikada nije naplatio kavu 7 eura. Zato sada gosti, uglavnom stalna klijentela imaju za njega poseban pozdrav sa smiješkom! "Dobar dan, vaša visosti, možete li mi, molim vas, poslužiti jednu od vaših predivnih kava".